Di sini, aku akan review apa yang aku faham dan dapat dalam buku kau!
Tajuk buku : Simple and nice! Berdasarkan tajuk je and belum baca sinopsis lagi, aku rasa buku kau ni pasal hero & heroin yang asyik gaduh. Maybe? So sebab tu tajuk buku ni Dia Vs Aku! Kan? Hahaha aku teka je.
Sinopsis/Blurb : Bagi aku dah okey la. Apa yang aku faham, Karmila ni pernah berpisah dengan Izuan. Sampai sekarang dia masih tunggu mamat tu. Tapi, pertemuan dia dengan sorang lelaki misteri ni, bagi dia impak besar! Karmila ni agak kasar jugak lah bagi aku, while Hakimi pulak macam soft spoken. And salah sorang dari diorang ada simpan rahsia tapi aku rasa Hakimi kot. Aku tak tahu kenapa tapi aku rasa dia.
Jalan cerita : Awal-awal lagi firasat aku dah mengatakan yang Hakimi tu sebenarnya Izuan. And yeah i right. Lepastu, si Karmila ni dari awal lagi dah ting tong. Cakap kemain melepas. Next, aku terkejut sebab adik-beradik dia ramai. Nama lebih kurang pulak tu. Konpius aku nak mengingatnya nanti hahaha. Bila dapat tahu Karmila dengan Izuan nak bertunang. Aku be like... seriously? Tapi aku okey je. I support dari belakang hahaha. Last, aku tak suka geng Safwan dengan Ayuni. Sila campak dia jauh-jauh. Euwww. Dua-dua sama-sama gatal.
Kata-kata terakhir : Penulisan kau okey. Idea agak klise tapi takpe. Kalau kau pandai susun jalan cerita dan buat plot twist, tak jadi masalah. Perenggan kau pun tak meleret sangat. Tapi kalau boleh variasikan dan pelbagaikan lagi kosa kata, baru best bila orang baca. Dan, kau ada tertinggal beberapa tanda baca, so better re-check balik nanti. Typo aku tak sure sebab tak perasan. So yeah! Aku harap lepasni kau dapat improvekan lagi penulisan kau.
Rate : 75/100
YOU ARE READING
Review & Rate Your Book
AcakNak buku anda direview dan rate? Marilah singgah di sini.