Anshar terkesima, itu.. itu Hideaki. Wajah Hideaki diselubungi kesedihan dan kemarahan.
"ARIES!!" Hideaki berlari kearah Anshar, Anshar tergamam, Hideaki menembusi tubuh Anshar.
Anshar toleh kebelakang, tengok-tengok dah tak ada Hideaki. Anshar pegang kepalanya, tiba-tiba kepala dia berasa sakit.
"Apa tadi tu? Abang Hideaki? Tak, tu bukan abang Hideaki. Aku tak dapat rasa kehadiran abang Hideaki yang tadi tu dengan abang Hideaki yang sebenar. Tapi, perasaan ni.." Anshar sentuh dadanya sekali lagi, sakit, putus asa, sedih, sengsara semua bergelumang di situ. "Apa yang sakit sangat ni?"
Anshar terdengar bunyi hilai tawa, Anshar mencari suara hilai tawa tu. Itu hilai tawa yang sama dengan perempuan mengerikan itu.
"Hei! Bagitau aku, apa tempat ni? Ni dimensi tapi, kenapa rasa macam lain?"
"Huh? Kau nak tau? Huhuhu, kuasa aku bukan sekadar cipta dimensi, malah, aku boleh buka dimensi memori seseorang."
Anshar berkerut, "Memori sape?"
"Hehehehe, dimensi memori tercipta apabila seseorang itu berhasrat untuk mencari atau mengelak mengenangkan sesuatu berkaitan dengan masa lampau." Perempuan mengerikan itu muncul dari belakang Anshar dengan niat nak menyerang Anshar dengan mesin gergaji, "Aku pun survivor macam korang! Tapi aku suka bermain dengan memori orang sebelum aku bunuh!Hahahaha!!"
Anshar segera mengelak maka gergaji terkena pada lantai, asap berkabus sangat tebal. Anshar terasa belakangnya di libas oleh sesuatu sehingga berdarah, dia pusing tetapi tiada siapa-siapa disitu.
"Nak tau tak, di dimensi memori, kekuatan aku bergantung pada memori seseorang?" dia menyerang Anshar dari atas, Anshar cuba nak sepak tetapi perempuan itu mengelak jauh lantas dia melekat di dinding macam cicak. "Semakin kuat dia tenggelam dalam memori, semakin kuat kekuatan dimensi memori."
Anshar menghala tapak tangan kearah perempuan itu, beberapa glob cahaya disekitar Anshar menembak Uniq kearah perempuan itu, perempuan itu berlari dan mengelak segala serangan itu dengan pantas, dia berlari seperti cicak.
"Maka, kekuatan dimensi disalurkan pada aku, aku pun jadi lebih kuat!"
Perempuan itu melompat kearah Anshar dengan pergerakkan yang sangat pantas, Anshar tersentak, Anshar meraung. Dada Anshar di tikam oleh gergaji mesin, perempuan itu seringai, dia tekan lagi senjatanya ke dalam Anshar, darah mengalir membasahi lantai hitam. Anshar pegang mesin gergaji tersebut. Mata Anshar dan perempuan itu bertemu, perempuan itu terkejut.
"Kau, kau assassin!"
Anshar masih boleh tersenyum walaupun bibirnya mengalir secalit darah dan dadanya ditikam, "Kau nak bunuh silap orang."
Anshar genggam mesin gergaji sehingga remuk dan berkecai, perempuan itu berundur kebelakang dengan begitu terkejut.
"Aku mungkin nampak biasa dan lemah dari orang lain, tapi jangan pandang rendah orang macam aku. Aku takut.." Anshar tiba-tiba berada di depan perempuan itu, perempuan itu terkesima. Anshar cekik leher perempuan itu, "..ini akan menamatkan nyawa kau. Baik kau bebaskan kawan-kawan aku sekarang kalau kau sayangkan nyawa kau." Anshar mengugut.
Sebenarnya bukan itu Anshar cuba maksudkan, dia tak ada niat nak membunuh siapa-siapa. Dia tak nak cemarkan tangannya dengan darah nyawa orang, dia terpaksa katakan itu untuk mengugut demi keselamatan rakan-rakannya.
Perempuan itu senyum, "O ho, kau cuba ugut aku ke?" Anshar terdiam, "Kau tak pandai menipu. Sebenarnya kau tak tau macam mana nak bunuh orang, kau tak nak bunuh orang, kau sebenarnya terpaksa. Kau sengaja gunakan alasan membunuh untuk selamatkan diri dan kawan-kawan kau." Anshar berasa geram, dia ketatkan cengkaman pada leher perempuan tu, "Hahahaha, marah? Kalau betul kau nak bunuh, kau dah boleh bunuh aku sekarang."
YOU ARE READING
Pulau Elba
FantasySiapa je yang tak nak hidup. Siapa yang tak nak lari dari pulau neraka tu? Semua orang perlu survive, tiada kompromi, kalah adalah mati, menang adalah hidup. untuk hidup, perlu membunuh. Untuk hidup, perlu mengkhianat. Untuk hidup, kena pentingkan d...