EPISOD 4 : Puteri Noble Pertama dan Liu Wei

50 5 3
                                    

Terkejut mereka. "I ini, ini kejam!"

"Sape je yang sanggup bunuh orang?"

"Sape je yang sanggup mati!"

Milux, "Di pulau Elba, tiada istilah kompromi, tewas adalah mati, menang adalah hidup. Itulah kunci untuk survive di pulau ini. Kunci untuk membuka pintu gerbang rintangan 2 adalah jantung anda semua, untuk dapatkan kunci tu, kena robek, tanpa kunci atau erti kata lain jantung, maknanya mati."

Anshar berkerut dahi, "Kejamnya permainan. Urgh." Anshar dah mulai gusar. Hideaki dan Hwa Won melirik mata pada Anshar.

Milux sambung lagi, "keempat, setelah mengumpulkan 11 kunci anda layak membuka pintu gerbang rintangan 2 untuk ke layout 3. Dan seperti biasa, nasib akan di tentukan disana juga. Dan tak lupa juga saya nak pesankan, anda boleh membunuh antara satu sama lain tetapi, assassin tak boleh di bunuh dengan bakat lain melainkan assassin membunuh assassin. Dengan ini, saya akan mengumumkan tempoh survival 6 bulan akan bermula pada subuh esok. Maka, berseronoklah malam ni. Jangan terkorbankan penetap kat sini, anda boleh rasa siapa survivor siapa penetap." Milux pun lesap.

Restoran 135

Petang itu, pasukan Anshar berkumpul di satu meja sebuah restoran terkenal di Layout tersebut dengan menu hidangan yang mewah dan mahal. Memandangkan mereka adalah survival, segala kos penginapan dan makanan adalah di sediakan oleh para noble di setiap Layout.

Anshar tersengih-sengih, "Hai, saya Anshar. Emm, agak mengecewakan untuk menyatakan saya ni assassin. Mesti korang kecewa tengok assassin korang ni seorang yang lemah dan naif seperti saya."

Mejar ngetip jari di bibir, "Memang nampak naif dan lemah seperti yang Hideaki katakan. Hai, aku Mejar, aku posisi Vega."

Li Jin pula, "Betul, memang kau nampak naif tapi takpe. Jangan menilai dari buku, kita tak tahu apa isi dalam. Kau tak berada di posisi assassin tanpa sebab. Aku lupa perkenalkan diri aku, aku Li Jin dan aku posisi Sirius. Bersedia untuk berkhidmat."

Siti, "Heheh, nama aku Siti Haura, boleh panggil Siti. Posisi Alpha."

Maisha bingkas berdiri bagaikan tak percaya, "Serieslah Alpha? Tak macam Alpha pun!" dia pandang Siti dari atas ke bawah.

Siti mengepit kakinya malu, "Janganlah pandang macam tu, memang tak macam Alpha, Hwa Won pun kalah dengan aku."

Anshar dan Hideaki tercengang. "Hah?"

Semua pandang Hwa Won, Hwa Won nak cover malu dia pergi gelak-gelak pastu order makanan banyak-banyak.

Pege, "Aku Pege, aku Alpha. Aku tak nak cakap lebih detail lagi."

Emin nampak begitu ceria orangnya, "Aku Emin, aku Wezen! Maisha Wezen!" dia rujuk pada Maisha.

"Hai." Maisha.

"Josefina, Sirius."

"Arya, Wezen."

Hideaki mengecilkan mata pandang Arya, "Eh, kau ke survivor yang selalu dapat skor tinggi?"

Arya senyum, "Kalau tak, tu bukan aku."

Hideaki bersandar ke kerusi, "Belagaknya. Oklah, aku Hideaki, Wezen dan putera sewel ni, Alpha."

Hwa Won memekak, "WOI! NAMA AKU JUNG HWA WON! PUTERA KERABAT JUNG! KORANG KENA INGAT NAMA NI SAMPAI MATI! KUAHAHAHAHAHAHA!"

Anshar, "Sebab tu ramai panggil dia putera sewel."

Hideaki, "Esok subuh, bermulanya game survival ni. Game ni agak menyeramkan. Lagi menyeramkan dari rintangan 1."

Arya, "Betul tu, lagi-lagi ada kumpulan yang berpotensi bakat yang sangat tinggi. Dengan tu diorang ada peluang sangat besar untuk dapatkan kunci dengan lebih cepat."

Pulau ElbaWhere stories live. Discover now