EPISOD 12 : DINDING HALIMUNAN

36 5 0
                                    

Sudahlah, Josefina sudah tidak berdaya nak buka mata lagi, dia nak tidur, dia sudah tidak larat nak buka mata. Perlahan-lahan matanya terpejam. Helix dan Racini berundur dulu kemudian mereka lesap didalam dimensi tersebut. Dimensi itu benar-benar diambang kemusnahan. Aries masih lagi dalam pelukan Hideaki, tubuh Aries masih lagi bercahaya membuktikan dia adalah serpihan dari kenangan Hideaki.

Hideaki tersenyum, matanya terpejam rapat, "Aku akan lindungi kau, Aries." Bisiknya.

"Sape Aries?"

Mata Hideaki terbuka, dia pandang ke bawah. Anshar tatap Hideaki, entah bila dia dipeluk oleh Hideaki pun tak tahulah. Entah bila pula Aries bertukar jadi Anshar?

"Kenapa abang peluk saya?" Ujar Anshar, benar-benar naif.

Mejar dan Hwa Won tercengang, bila masa Anshar kat situ pula? Sejak bila Anshar ada di sini bersama dengan mereka?

"UWAKKK!!" Dengan sepantas kilat Hideaki tolak Anshar jauh darinya. "Kenapa aku peluk kau pula?! Mana Aries?!"

Anshar terkebil-kebil, "Manalah saya tau. Saya tak sedar apa jadi kat sayalah."

Hideaki, "Di mana kau, Aries! Aries!!"

Mejar, "Jangan nak ngada-ngadalah! Tu cuma serpihan memori kau jela! Mana ada dia kat sini! Kau boleh peluk dia pun sebab dia pinjam badan Anshar, kalau tak jangan harap kau dapat peluk dia. Kita dah jumpa Anshar, baik kita keluar dari sini cepat sebelum mati."

Hwa Won, "Kita cari Josefina dulu, dimensi ni diambang kemusnahan sekarang."

Anshar, "Macam mana dimensi ni musnah tiba-tiba? Ada benda yang saya terlepas pandang ke?"

Hideaki, "Kita keluar dari sini dulu, baru cerita kemudian. Kalau dimensi ni musnah ketika kita kat dalam ni, kita pun lesap sekali dengan dimensi ni!"

"Apa yang korang bising-bising ni hah?"

Mereka tersentak, Quinnela datang entah dari mana terus dia pukul kepala mereka. mereka menggosok-gosok kepala.

Mejar, "Aduh, sape pula perempuan ni."

Hwa Won, "Woi! Nak cari mati ke? Belum rasa lagi penangan pukulan dari putera Jung Hwa Won dari keturunan Jung! Kuahahahahaha!"

Hideaki, "Sape dia ni?"

Anshar, "Cik Quinnela!!"

Quinnela menggendong Josefina di belakangnya. "Nah amik kawan korang ni!" dia serahkan pada Hwa Won, Hwa Won sambut.

Mars Emas menjelma di tangan kirinya, "Mars Emas."

Quinnela tusuk Mars Emas ke tanah, seluruh dimensi itu pecah dan musnah seperti serpihan kaca yang halus, akhirnya mereka kembali ke dunia nyata. Mereka sekarang berdiri di tepi jalan raya, hari masih lagi siang. Mereka semua kagum dan teruja, tak sangka Quinnela boleh bawa mereka keluar dari dimensi berbahaya itu. Hwa Won letak Josefina dibawah pokok berhampiran mereka.

Quinnela begitu marah sekali, "Korang ni! Korang tau kan korang dalam bahaya! Boleh pula borak-borak kat situ, tak sayang nyawa ke?!" dia tunding pada Anshar, Anshar tercengang, "Dia mungkin tak mati! Tapi korang semua berkemungkinan besar, mati! Kalau korang mati sebagai musuh tak pe, ni mati sebagai teammate dan sebagai kawan Anshar! Tak pikir ke perasaan dia? Cubalah fikir pasal orang lain juga jangan asyik nak campak nyawa je macam tak penting!" Akhirnya Quinnela berhenti membebel.

Mejar, "Nanti-nanti dulu. You ni sape?"

Quinnela pandang Mejar ni besar kecik besar kecik je, "Aku? Aku Quinnela Latis. Panggil je aku Quinn."

Anshar senyum lantas dia pandang Mejar, Hideaki dan Hwa Won, "Dialah orang yang selamatkan saya dari Liu Wei haritu. Quinnela Latis, Puteri Noble Pertama." Mereka tersedak air liur.

Pulau ElbaWhere stories live. Discover now