13

325 57 60
                                    

⎯⎯ 🌼⎯⎯

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

⎯⎯ 🌼⎯⎯

"ahhhhh"

eunjun merebahkan tubuhnya di atas katil. senyuman lebar dia ukirkan.

srettttttt

langsir yang diselak oleh soora tu dipandanv eunjun. terlihat jelas tasik disebalik sliding door bilik tu.

"wahh, bilik kita dekat dengan tasiklah, tengok tuuu"

soora segera menarik tangan eunjun melangkah keluar dari sliding door tu.

kelihatan beberapa orang pelajar lelaki sedang melepak disitu. senyuman diukirkan oleh eunjun apabila melihat kelibat minho tu.

hensemnya, dia hari ni..

"uwuuu, usha crush kesayangan lah tuu..."

ujar soora sambil tersenyum lebar. eunjun pula sekadar membalas senyuman daripada soora tu.

"kau nak tau tak, eun.."

"apa?"

"waktu kau tidur dalam bas tadikan, aku nampak minho perhatikan je kau tu sampai dia tersenyum sensorang tau"

membahang pipi eunjun apabila mendengar kata-kata daripada soora tu.

min-MINHO TENGOK DIA TIDUR?!!

maigoshh, dahla dia tidur suka ternganganya dengan air liur keluarlah. wajah hodoh dia tidur minho tengok?

"UWAA MALUNYAA"

memanglah seronok sebab crush tengok kau dalam senyap tapi yang tak bestnya bila dia tengok muka hodoh kau.

"apa yang nak malunya? kalau aku best apa.."

"kalau dia senyum tu sebab kutuk muka aku hodoh camne?"

"kau ni, kalau orang dah suka tu muka kau macam alien pun ada orang minat tau.."

senyuman lebar diukirkan oleh eunjun tu. ada betul juga apa yang soora cakap tu..

tapi, jangan bahagi sangat eunjun.

nanti kau derita..

⎯⎯ 🌼⎯⎯

"dah puas berehat?"

soal cikgu baekhyun. para pelajar mula mengeluh dan ada yang mengatakan mereka tak cukup berehat sebab terlampau seronok.

"saya faham awak semua tak puas berehat lagi. jadi, malam ni kita akan adakan slot 'ceria bersama matematik' secara santai je.."

bahhh, nama slotnya mengerikan.

act, aku tak suka subjek matematik.

tapi, tak tau kenapa minho suka sangat dengan matematik. disebabkan dialah, eunjun semangat nak belajar matematik.

"malam ni, awak akan bersama saya dan juga cikgu suzy. kalau tak faham apa-apa soalan, awal boleh tanya saya, cikgu suzy ataupun kawan.

bersembang tidak dibenarkan sesama sekali cuma boleh berbincang je, faham?!!"

"FAHAM, CIKGU"

"good then awak boleh mula buat latihan yang saya passkan tadi.."

semua pelajar hanya akur dengan arahan daripada cikgu baekhyun tu.

eunjun pula sudah ketap bibir apabila tidak tahu bagaimana cara nak buat soalan yang dia tak tahu.

wajah minho yang fokus sambil tersenyum membuat latihan tu dipandang.

dia mestilah rasa senang sebab dia suka math.

huh~

keluhan berat dilepaskan.

"baiklah, cikgu bagi awak pergi mana-mana kawan awak untuk bertanya.."

tersenyum eunjun apabila memdengar kata-kata daripada cikgu baekhyun tu. inilah peluang dia untuk bertanya minho.

baru saja dia ingin melangkah menuju ke arah minho, tiba-tiba minho diserbu oleh beberapa orang pelajar perempuan.

senyuman dia yang lebar tu bertukar cebikkan.

sumoah jeles tengok pompuan-pompuan tu rapat dengan dia.

DAHLA SEMUANYA YEOJAA!!

"weyh, eun nak aku ajarkan?"

soalan daripada hyunjin yang datang dari mana tu membuatkan eunjun tersentak. terus dia menganggukkan kepalanya.

"yang mana kau tak faham?"

"ni.."

"yang ni.. kita buat dulu macam ni.."

hyunjin menunjukkan jalan kira pada eunjun. namun, dia tak dapat nak fokus apabila matanya kekadang melihat minho.

senyuman manis dia ukirkan apabila mengajar pompuan-pompuan tu.

aishhh, BERAPI JE TENGOK..

"kau faham tak?"

terus eunjun menganggukkan kepalanya.

"faham.."

"okey, cuba buat soalan ni. jalan kira dia sama tapi jawapan je lain.. haa buatlah.."

haish, anak hwang ni.

tak reti menyabo..

---

crush + lee minhoWhere stories live. Discover now