23

271 57 32
                                    

⎯⎯ 🌼⎯⎯

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

⎯⎯ 🌼⎯⎯

"eun, seriuslah kau tak nak pergi rehat ni?"

soal soora. sudah tiga hari si eunjun tu macam tu. dan selama tiga hari ni jugalah eunjun elakkan diri dia dari bertemu dengan minho.

sedih juga dia apabila melihat sahabat dia macam tu.

dia tahu yang si eunjun tu ditolak cinta oleh minho.

eunjun yang masih menyembamkan wajahnya diatas meja tu hanya menggelengkan kepalanya.

"erm, aku rehat dulu ye. bye.. stay strong beb. kau kan sadoo.."

eunjun mengangguk.

terus saja soora menuju ke arah hyunjin dan jeongin yang sudah menunggu dihadapan pintu kelas tu.

"dia tak nak rehat lagi ke?"

"nampaknya, macam tu lah.."

"kesiannya eun. tak sampai hati aku nak tengok dia macam tu.."

mata hyunjin masih lagi memandang ke arah eunjun tu.

"weyh, ayen. noona kau kat rumah macam mana?"

"dia macam tu lah jugak. tak keluar langsung dari bilik. terperap je. makan pun tak.."

huh~

keluhan berat mereka lepaskan. nak pujuk dia, tapi tak tau macam mana caranya. semua berfikir sejenak.

"HAH, AYEN TAU!!"

terus jeongin mengangkat tangannya tanda dia mendapat idea. serta-merta soora dan hyunjin tu tersenyum.

"macam mana?"

serentak mereka bertanya.

"hehehe"

⎯⎯ 🌼⎯⎯

semua pelajar 5sc1 tu beratur dihadapan bilik sains tu sebelum melangkah masuk ke dalam makmal tu.

huh~

keluhan berat dilepaskan oleh eunjun. inilah perkara yang paling dia tak suka.

dah la tengah sedih ni.

"baik semua, awak boleh masuk"

semua pelajar mula melangkah masuk ke dalam makmal tu. belum sempat eunjun nak masuk, kakinya terlanggar berbendul pintu tu.

tangannya ditarik oleh seseorang menyebabkan dia nyaris tak terjatuh.

'huishhh, nasibb'

eunjun menghembuskan nafas lega.

gerangan yang menarik tangannya itu dipandang.

minho.

"kau, tak apa-apa?"

soal minho padanya. terus eunjun menggelengkan kepalanya lalu dia menarik tangannya dari dipegang minho.

eunjun endahkan minho yang terpinga-pinga tu lalu dia melangkah masuk ke dalam makmal tu.

"baik, hari ni kamu semua akan diberi tugasan mengikut kumpulan yang ditetapkan. sekarang, duduk dalam kumpulan masing-masing.."

ujar cikgu sehun lalu semua pelajar menuju ke arah group masing-masing.

yang sedihnya, eunjun terpaksa satu group dengan minho disebabkan dari awal tahun lagi cikgu tetapkan group mereka.

"jadi, saya nak awak satu group bincangkan tugasan yang saya beri dan bentangkan dihadapan nanti. faham?"

"FAHAM, CIKGU"

"bagus. jadi, awak semua boleh berbincang sekarang.."

mereka pun mula berbincang antara satu sama lain.

tapi, tak bagi eunjun. dia hanya mendiamkan diri dan mendengar bait-bait yang dibincangkan oleh grouonya.

walaupun dia dah tau jawapannya sebab dia minat sains.

"eun, kau tu nak jawab soalan ni?"

soalan daripada minho tu membuatkan eunjun tersentak. macam mana si minho ni, boleh berlagak macam tiada apa berlaku?

"errrrrr-"

dia tau sebenarnya, cuma perkara yang berlaku beberapa hari lepas membuatkan dia terhalang nak menjawab soalan tu.

"ouh, kau boleh ajar aku. nanti aku beritahu yang lain.."

pelawa yohan. terus saja eunjun mengajar yohan jawapan pada soalan minho tu.

tersentak minho dibuatnya.

'eun, kau masih marah pada aku?'

---

lagi beberapa part nak tamat dah ❤

crush + lee minhoWhere stories live. Discover now