⎯⎯ 🌼⎯⎯
"haih, noona ada masalah pulak ke?"
jeongin yang perasan eunjun dah lama mengelamun tu bersuara. sejak dari pergi sekolah sampailah dah nak tiba sekolah ni.
tak abis-abis mengelamun.
"asal cakap macam tu?"
"ate, semalam hyunjin hyung pun ada mengadu kat ayen yang-"
OMO!!!
terus jeongin menutup mulutnya apabila menyedari yang dia hampir nak terberitahu eunjun pasal hal semalam.
langkah eunjun terhenti. wajah jeongin yang tersenyum fake tu dipandang.
"ayen, ada sorok sesuatu dari noona ke?"
"a-aniya. ayen baru teringat yang ayen kena cepat sebab hari ni ayen bertugas. BYEE"
terus jeongin berlari meninggalkan eunjun tu.
"YAH AYE-"
ppak.
terasa bahunya seperti dipukul seseorang. eunjun menoleh ke arah gerangan tu. senyuman dia ukirkan.
HYUNJIN.
"kau apa-"
"AKU RINDUKAN KAU TAU TAK. sampai hati kau elakkan diri dari aku.. aku terasa tau tak..."
tubuh hyunjin tu ditolak kasar oleh eunjun sampai dia jatuh terduduk.
wahh, kasar betul minah nie..
"YAH, KAU-"
tersentak hyunjin apabila melihat eunjun yang sudah mengalirkan air mata tu.
segera dia bangun dari jatuh dia tu dan pantas menuju ke arah eunjun tu.
"omo, asal kau nangis ni?"
"SEBAB KAU LAH TAU TAKK!!"
hyunjin yang tadinya gelabah sebab tak tau nak memujuk terus tersenyum. rambut eunjun tu diusap lembut.
"maafkan aku, sebab buat macam tu.."
⎯⎯ 🌼⎯⎯
kata-kata daripada soora tempoh hari membuatkan eunjun termenung seketika.
patut ke dia luahkan perasaan dia pada minho?
tapi...
kalau kena reject cam mana?
haish, serabut kepalanya apabila memikirkan hal ni. tapi, kalau dia melepas minho pun tagune juga.
"oit.."
bahu milik eunjun tu dicuit seseorang. segera dia menoleh ke arah orang tu. senyuman diukirkan.
"hyunjin.."
wahh, anak hwang ni dah berubah la.
dah tak sergah orang macam dulu.
"awat ni, eun? dari tadi asyik termenung je?"
"takde apa-apa lah. kau ni, asal tak rehat ni? bukan selalunya kalau waktu rehat kau yang keluar kelas dulu?"
hyunjin tersengih.
"ehek, aku nak teman kau rinieh. sweet kan aku.."
eunjun membuat muka jijiknya.
euwww.
"perasannya kau.."
"haha. aku memain jelah kau ni.."
suasana kelas tu menjadi senyap semula.
"eun.."
"ye?"
"kalau aku dah takde disamping kau nanti, macam mana?"
tersentak eunjun mwndengarnya. anak hwang ni dah kenapa tetiba je cakap benda merapu ni?
"apa kau cakap ni? jangan nak merepek lah.."
"ish, kau ni. tak sporting langsung lah. aku tanya je.. itu pun nak marah.."
macam mana tak marah kalau dah tanya soalan pelik?
"kau ni, cubalah jangan cakap macam tu. kau memang betul nak tinggalkan aku ke?"
hyunjin terdiam.
lalu senyuman manis dia ukirkan pada eunjun tu.
"tak mungkinlah aku nak tinggalkan kau. dahla, aku nak gi toilet dulu.. pai pai"
segera hyunjin beredar meninggalkan eunjun tu. langkahnya dihentikan lalu dia sandarkan tubuhnya di dinding tu.
macam manalah kalau dia dah takde nanti.
huh
---
maaf sebab hambar dan maaf juge sebab lambat update. nino busy skit bulan puasa ni.
anyway, tq for enjoy my story ❤❤.
YOU ARE READING
crush + lee minho
Fanfiction⸙: 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐞 ↳ cinta si encik kerash ni complicated ↺ ✧ based on the true stowy starts :100420 ends :110520