PART 1 MY LOVE STORY

44 3 0
                                    

Holla gaiss...saya kasi kanal dulu lah nama saya arr..Okey, nama saya Keika Apreena(nama rekaan) tapi panggil ja keika atau Ika or whatever lh😂ni kli lh nama jipun2 tp apa buli buat lh..Dadi saya yg kasi nama(sikou dadi). Uishh!!banyak intro😂😂nda bh..

Sia ni nda lawa bh, kulit sia putih langsat(perasaan😂😝),mata sipit2 matsiam tu sina( urg sakap lh) tapi gaiss,,sia bukan cina arr..Dusun asli dari tut..mna buli kasitau,nti kadapatan😜. Siap perkenalkan diri sudah..

Pada tahun 201*,
Masa ni sia masuk tingkatan 6 bawah sudah baini sebab lulus kunun tingkatan 5..Punya best sbb ada kawan baru,sekolah baru dan utk pengetahuan,dulu sekolah saya teda tingkatan 6 arr..Cuma ada tingkatn 1 sampai ting. 5 ja..So,thats way,knp best klu dpt sikul di sekolah kira top 1 lh di dearah saya kunun lagi dekat pekan gea😉nda payah lh sy mention arr mana sia sikulah dulu😝.

Mendaftar di sekolah baru like are heaven tapi bagi yang baru masuk tukoiii...masam neraka gaiss😂 tapi nasip gaiss,,kalau pelajar tingkatan 6 teda orientasi lagi2 time tu sy belum jadi pelajar asrama..belum ada kusung bilang tu warden padahal tu hati mau masuk..Apa buli buat lh😌

Jadi,selama nda tinggal di hostel,sy tinggal tempat abang sia tp abang sia ni sudah kahwin arr..Bukan singol lagi hokey lagipun dia abang sulung dalam kami adik beradik..jgn tnya berapa nanti pingsan kamu dgr😂😂nda bh..selalu urg ckp sama kami buli buat team bola sepak..Adakah patut😁

Selama sy tinggal dengan abang sy, kita kasi nama si Luke lah(Hihi senang sikit beii)..sy teda masalah apa2..Makan pakai sy pun kena tanggung boh..Kuhh!macam princess😂nda laba juga..sy tulung2 juga durg menjual beii..klu ada lebihan,buli jg sia mkn klu lapar..lepas balik sikul lh trus sy tulung kakak ipar sy menjual smbil jaga anak buah..doii..Punya bikin gerigitan diurg dulu time kicil2 lagi..sy pun geram dlm hati ja sebab klu sy marah2 nga nanti kana sakap tidak membantu padahal sudah kana tulung(bukan mengumpat arr tp mana lh tau hati urg..)

Cinta??

erm..time tuu sy nda bercinta lh kunu mungkin serik kli sbb first love sy curang dgn sy smpai sy nda makan ni d asrama..Kitaiii🙈

Flashback

Time tu sy masih ting 2..Deii!!masih budak2 bah..tu lelaki cumil gea time tu tp tu pun masih budak sbb baru ting 1..nda tau macam mana kami kenal..Tup!tup!bercinta🤣..Lucu pula klu ingt balik..

"haii.." tekajut bh sy kena haii sama tu budak cumil..

"oh..Hai. Siapa nama koe?" direct to the point arr sy tanya..Terus senyum2 kunun dia..Kawan2 dia di belakang menguluk bh..

"nama sia Bonaventure. Tapi panggil Bona ja" debilang malu2 kusing..errm..Mengurat pun malu2😂

Terus sy pun meng o ja..

"oh ya..Nama sy Keika Apreena panggil Keika ja" sa bilang sama si Bona..

Naa..Dari situ lh kami couple kunun tp klu dulu2 sinta gebuk gais😜lagipun kelas kami nda jauh..Sebelah ja..klu sy ting 2 Ikhlas, dia 1 ikhlas..Bukan budak pandai beii sia dulu..Kelas no 2 ja..Tp syukur lh daripda kelas muncit kan😎

Hari2 lh bh kmi jumpa..Sedar x sedar, mau dekat 1 tahun juga kami couple kunun..Cehh!!!

Tiba2..Ada satu hari kan dia bawa dating..di koridor kelas kami ja bh bukan jauh..time tu rehat kn jadi sy pigi lh biarpun malu..bh iyalh sebab dating di koridor baitu..banyak urg siapa nda malu kn.

"err..Bona,apa kunun koe mau ckp tu"?saya tanya dia pas kami sama2 tingu tu padang..Kira kelas kami ni kelas tinggi bh biarpun papan2..

"sa..sa.." gagap si Bona mau jawab..Time tu sy teda berdiri tingu tu dia tp sy tingu lagi tu padang..Macam seram sejuk bh..berabis kunun dlm hati think positive padahal mau menangis sudah..

"cakap ja maa..bukan sia marah pun..Koe ada girlpren lain kh?"naa..teda bermadah helah sudah sy cakap..

"iya Keika..Siou arr sy nda tunai janji sama koe." debilang sambil tingu sia..sedih kunun sia dengar..oh my god!!tiba2 sy rasa pipi sy panas ni kli sy sentuh kn air mata boii..

"teda apa lh Bona..pigi lh sma dia..tapi jgn kita sumbung2 ar lepas ni..We're friend,right?

Sy bilang padahal kan mau nangis bh sy time tu tapi sy tahan2..Sumpah!!ni lh pertama kalinya sy nangis kerana lelaki..aduii..Bikin malu baitu klu diingt balik😝

Saya masuk kelas terus sy diam2 ja sampai cikgu masuk..Tu cikgu ajar english tp nda garang sbb slalu dia buat lawak ni..ntah time tu nda da mood sy trus sy nda ketawa pun lawak dia..Kawan sy Wina pun hairan.

"keika,kenapa koe?"
Saya cuma senyum ja sama dia terus sy geleng then wina pun teda tanya2 sia sudah..

Sejak kami putus..sy selalu nangis2 sampai cousins pun risau ni..time prep pun menangis..Sakit baitu kena putus lagi first love..

"keika, kada noh dii ihad..bagus lgi koe belajar sampai koe lulus..kasi biar lelaki begitu..Teda guna juga..Bukan dia saturang lelaki ja sini dunia..Masih banyak lagi." debilang si Lela pujuk sy sambil kasi nasihat. Amy di sebelah pun angguk2..Dorg ni cousins sy plus satu kg juga..Lagipula, dorg ni kira senior saya lh..

Saya senyum sama dorg..Iya,,saya janji teda jatuh cinta lagi lepas ni dan belajar betul2..
* End flashback*

Actually, nda jg bh ikut tu janji sy dulu yg nda brcouple lgi tp ntah lh..nasip time tu blm tau lagi pasal cium2 ni🙈palis2🤣🤣

Memang sy nda layan lelaki sudah lepas sy kena putus lagipun mau berfikiran matang sudah kunun(mau jadi mandak sudah kn😝) biarpun ada urang mau kirim slm tapi sy kasi angin2 ja ni..bukan sumbung tapi takut kejadian sama berulang kembali😣

Time sy ting 5, saya mula ada crush ni kunun lh..nda juga hensom bh nga budak pandai lgi..selalu klu dlm kelas dia ni duduk paling depan..Kami 1 kelas time ting 3..beruntung juga sy sbb masuk kelas pandai😝😎nervous juga sebab saingan pun bkn alang2..dan paling sy shock, bapa dia pengerusi PIBG arr..tukoii..

Tapi sy pendam ja tu feel sy sma tu crush sy..sy nda kasitau siapa2.. Tiba2(ehh..banyak tiba2 saya kn..Sorry morry) ada kawan sy di sebelah kasi tau.

"keika, koe tau kh dorg si Afiq mau jln p sana *****.." si Anne bilang..amaii..darimana juga si anne tau ni sy suka dgn si afiq..Aduiii..Mataiii😧seram sejuk sudah ni sy..

"ish koe bh anne..Kenapa lh bh jg durg jalan..lagipun bukan sy couple dgn si Afiq pun." sa bilang sama Anne..

"alaa..Koe ja yg teda tau Keika..si Afiq suka koe lh..Ada dia cakap time kami di surau." debilang Anne..

Afiq pun suka sia kh?? Omo..Omo...

p/s: Untuk pengetahuan readers, disini sy teda racis arr..saya minta maaf sedia🙏🏻

Ok..Sambung...

Please give me vote if you like and also comment below..

Tq

MY LOVE STORY Where stories live. Discover now