skipp arr sebab nda da yang menarik juga..begitu2 noh cerita dia😌
Okey sekarang time sy di ting 6 (sikulah baru lh..Pestime tinggal bandar kn😝)
Punya gembira sy kunun sebab Afiq pun di situ tapi berlainan aliran arr..klu sy lebih kpd art dan klu dia lebih kpd sport science..Pandai beii..Klu yang siswa seni tu paham2 lh..
Tapi kan..sy sekolah sana teda habis bh 2 minggu ni sebab sy kena transfer pigi sekolah lain lagi..aduii..sudah lh sy teda hati mau pindah2..Tiba2 lah pula..tempat c kakak garang baini..mau nangis begia sy😭 iya lh..Sepa inda nangis kn..rapat sudah sy tu kwn2 baru, cikgu2 baru..urrmph..mau tolak tapi nda buli sebab tu surat pindah pun abg ipar yang urus..best juga lh sbb kakak and abg ipar dua2 cikgu..Nga bikin segan lah😂
Hari khamis dalam setengah hari gitu(time rest bh), saya urus perpindahan sekolah saya..ni sy nda kasi tau pun siapa2..
Sy jalan p di office utk cikgu2 ting 6@Pra U,terus sy cari cikgu Pen. Kanan pra u..nampak ja terus sy dekat dan bagi senyuman manis..Deii..murah senyuman koe mandak..
"morning sir Danny..Here i came to ask permission cause my brother manage my sch transfer letter." sa bilang nda basa basi lagi.
"morning too,keika. Yes,,i heard that..the principal over there call me a few days ago about student transfer."panjang lebar juga tu cikgu kasi terang arr..
"tapi keika, koe mau juga kh pindah sikul??lagipun koe sudah rapat dgn kawan2, sudah kenal cikgu2.." kata cikgu Danny lagi..
Dalam hati..sepa nda menangis sigu..nda buli bh study klu nda da kwn2 rapat..Mau juga daa sy balas tp biar lh..Simpan dalam hati ja k😂..
Habis ja tu urusan perpindahan sekolah saya..sy tunggu semua kawan2 saya di bustop sebab klu balik tu lh rutin kami..nda buli kunun jauh2..Kira geng2 laini kmi😂
Dari jauh,, sy nampak kawan2 terus sy lambai..naa,,cepat2 durang p tempat sy.
"eh..Keika,,kenapa koe mau menangis?" bilang c A..saya senyum negi..
"ea bh keika..koe kenapa ni? Tanya si B. Hailah...ni kwn2 ar..tapi nda lh bh sy marah durg..sy kasi biar ja..
"siou arr kamu sebab nda dapat sama2 belajar sudah lepas ni..saya mau pindah sekolah..Jauh." sa bilang last2..naa..Apa lgi,,terbesar begia mata durang tingu sy..
"What!!" ish..si B ni kan..Betinguan begia tu siswa2 lain..Ngam2 kn durg c Afiq p bustop..Teberhenti bh..
"ishh..Koe arr B..Jgn kasi malu bh..ea betul ni..Sy pindah sekolah..niari last day saya sudah..esok sy balik kg sudah.."
"nda bh percaya keika..sedih ow..Tiba2 lagi..Tapi ada surat meh?" katuk laini kepala si B ini.
"ada lah bh". Sa bilang..Baru sy kasi keluar tu surat terus kena tarik bh tangan sy..Melopong bh sy..sikit sy mw marah nga bila sy tingu kan..Si Afiq!
"er..er..Afiq, kenapa baini koe? Sa bilang arr..macam nda da attiude pula dia ni..
"boleh sy kasi kuyak ni surat?" bukan dijawap pula malah di soal lagi..tepuk dahi bh sy..lupa pula dia ni pernah jadi crush sy dulu..ntah lh.abaikan..
Nda lama dia tarik tangan sy jauh sikit dan kami betul2 berhadapan..jantung sy berdegup kencang bila dia renung saya dengan mata yang tajam..Kororosii beii..
"take care keika..Maaf." ingatkn apa lh tadi dia cakap..waste my time ja sa bilang tp nda berani sakap lah😜..
"its's ok Afiq..You too." sa bilang sambil bagi dia senyuman paling manis..(harap muntah😝)
Ntah dia mau peluk ka nda tp dia kasi puyai2 kepala sy..uii..ui.ui..dalam hati sy nga saya kasi biar..baru dia ni yg berani puyai kepala sy..i think i fly away...
"thanks Afiq". Then, sy senyum sama durang terus sy jalan pulang..
Malu tapi biarlh..Nda juga sy jumpa durang bisuk😂😂jahat! Petang tu juga sy pulang kg..
sampai di kg, menunggu sudah durg family sy..mau menangis tp sy tahan ja..biar lh..mungkin cara ni (pindah sekolah) ja sy boleh pergi jauh dari manusia sial tu..tak sangka baik rupanya manusia bertopengkn manusia..
YOU ARE READING
MY LOVE STORY
RandomCerita ini berdasarkan pengalaman penulis tapi bukan 100%..mungkin dalam 70% kisah benar dan selebihnya adalah imaginasi hanya untuk menyedapkan jalan cerita. Diingatkan, cerita ini tidak membenarkan sesiapa untuk 'copy&paste' okey..Watak,tempat ada...