10

257 22 0
                                    

Mereka sudah balik dari malaysia . akhirnya eunha dapat rasa tenang selepas meninggalkan malaysia. Mereka berdua sudah sampai ke rumah lalu eunha masuk ke dalam rumah  dan naik ke atas .

Woozi dapat panggilan lalu diangkat .

"Sayang , Awak pergi honeymoon tak ajak saya kan?" Soal ??
"Kau ni siapa? nak kacau aku lagi . Tak puas lagi ke dah ludah aku pastu kau jilat balik? mana otak kau?" soal woozi dalam telefon
"Im sorry . tolong lah kembali ." Woozi terus end call.

Dia terus masuk ke dalam . Eunha sudah naik ke atas macam biasa terbaring atas katil .

"Hubby kenapa lama sangat kat bawah?" soal eunha Woozi beku seketika.

"Manager call tadi . Dia kata suruh datang esok." Kata woozi mata eunha mengecik apabila woozi
kata macam tu

"Nah sayang . Sebenarnyakan .." Eunha mengambil satu ticket untuk suaminya ke GO GO GFRIEND.

"Source music label nak Gfriend adakan concert baru . So start minggu ni eunha kena datang practice ." Kata eunha .

"Balik?" soal woozi lalu eunha membuka telefon
"Lewat maybe . Dont worry saya okay je . Banyak nak kena prepare."
"Awak jangan nak marah tau . Sebab saya ada satu performance yang buat awak akan marah ." Woozi melihat eunha.
"Okay . Kalau benda tu buat saya okay , saya okay tapi ." Woozi mendekati eunha
"Kalau benda tu tak okay Saya naik pentas ." Lalu eunha ketawa.
"Jangan macam macam ea ! Kalau awak naik . Saya suruh guard tarik awak. lagipun Sebongs semua akan pergi." Kata eunha  .

__
Sejak Dua hari selepas mereka pulang dari malaysia . Eunha ke Practice untuk concert baru . Mereka practice hard . Dia akan masak untuk woozi sebelum dia keluar rumah .

Woozi turun ke bawah . dia terlihat ada makanan di bawah tudung saji .

"Jangan lupa makan tau . Kalau saya balik awak tak makan , Siap awak . Saya jadikan awak Buddae jiggae nanti (Army base stew)- Eunha

lalu suaminya tersenyum . dia makan tapi dia merenung di depan matanya ada eunha lalu dia terus pergi ke kerja (pledis).

Concert day.

"Korang sekarang kita berada di ? GFRIEND CONCERT" Seungkwan MC for today .
Mereka semua sorak .
"Jadi kita akan melawat gfriend untuk meninggalkan hadiah !" Mereka semua keluar dari kereta untuk melawat GFriend waiting room.

Tok! Tok! Tok!

"Chukahamida ~" Gfriend terkejut ketiga belas orang itu muncul ke concert mereka.
"Korang semua dah siap ." Kata seungcheol .

"Ingat lagi kita perform masa mama " kata jeonghan
"Haah ! Ingat lagi ea perform kita dulu." kata yuju lalu eunha duduk sebelah suaminya.
"Buat yang terbaik okay?" Soal woozi lalu dia mengangguk . Woozi memeluk eunha kerana dia nervous.

Sebongs ke Dalam tempat duduk . Dia melihat pentas itu jelas .
"Wah serious la . Besarnya concert mereka ." Kata dino
Keadaan mula gelap . VCR sedang mula lalu
lagu pertama yang mula ialah LABYRINTH.

Makin lama performance eunha makin dekat. woozi melihat eunha naik ke atas meja . Dan perfomance itu mula.

BLOOM - Eunha Cover

"Woozi Isteri kau Wow!" Kata wonwoo lalu woozi melihat kasar dengan wonwoo. lalu mereka ketawa.

Woozi macam jealous apabila performance eunha . Nampak dia mengatal tapi itu lah choreography yang dia kena buat.  Woozi mengeluh . biarkan sajalah . Takkan nak menghalang persembahan mereka kan

"Thanks to Sebongs yang hadir concert GGG Pada harini ." Muka seungkwan sedang menari tertunjuk di gambar pentas .

"Boo seungkwan . Jom jadi orang ketujuh GFRIEND ." lalu seungkwan tunjuk okay .

Concert itu berakhir dan eunha menunggu suaminya . Bila suaminya muncul dia mengangkat barang eunha lalu mereka pulang bersama selepas makan malam dan concert tersebut.

"Awak tak marah ke?" Soal eunha lalu woozi tengah focus memandu.
"Nak marah macam mana ? marah sampai saya naik pentas? " Soal woozi .
"Awak marah kan?" Kata eunha lalu woozi ketawa kecil .
"Mana ada .. dah tu choreography awak . Awak buat la . tapi kalau kat rumah awak bukan nak buat untuk saya pon ." Eunha ketawa apabila suaminya cakap macam tu.

[✅] My Wife Is Weird [ Woozi SVT x Eunha GFRIEND]Where stories live. Discover now