Flashback
Setelah minah mingyu dan jungwoo keluar dari bilik kecemasan sekolah dia pulak masuk ke dalam menghampiri lia yang sedang menangis itu.
"lia knpa nih?," soalnya.
"knpa awak datang sini lagi taehyung? apa awak nak huh? , "
dia mengelap air matanya."tak ada cuma nak tengok keadaan kau je, Btw betul ke kau yang dah tolak jihyo jatuh?," soal taehyung.
"yee aku orang itu apa masih kurang jelas? Aku penat lah nak cakap"
"aku tak percaya kau yang bersalah dalam hal ini lia kerana aku yakin kau adalah orang yang baik, "
"aku harap kau boleh jujur sebelum semuanya terlambat," pesan nya.
Lia diam seketika.
"kau jujur je pada aku lia, aku akan uruskan semua kau jangan takut," taehyung cuba memujuk. Dia benar benar tidak yakin yang lia bersalah dalam hal ini, pasti ada orang yang telah menyuruh nya untuk menipu.
Lia menangis. Harus kah dia bagi tahu taehyung orang yang dah tolak jihyo adalah yoona dan kawan nya.
"kau fikirkan apa yang terbaik untuk kau , aku akan tolong kau,"
Lia mengambil nafas. Dia akan menceritakan semua nya pada taehyung yang yoona adalah orang itu.
"sebenarnya bukan sya yang tolak jihyo taehyung hiks ada orang ugut sya, sya takut nak cakap benda sebenar kerana dia dah ugut sya," Lia menangis lagi
"dia ugut kau mcm mna"
Kata taehyung. Makin curious dengan apa yang sebenarnya jadi.
"dia cakap --- nnti bila polis tanya apa apa pasal jihyo kau jangan berani nak cakap yang aku adalah orang yang telah mencederakan jihyo, aku bagi peringatan pada kau eh klau kau berani pecah rahsia tuh aku akan suruh nama aku untuk keluar kan kau dari sekolah, pasti kau tak nak kan? Yelah kau kan miskin masuk sekolah pun sebab dapat biasiswa, tch , dasar miskin, klau kau berani buka mulut kau memang habis,"
"tu lah dia kata pada sya,"
"sya tak nak kecewakan omma sya taehyung, sya taknak kena buang sekolah hiks sebab tu sya mengaku yang sya adalah orang yang mencederakan jihyo hiks," lia tunduk sedih.
Bila ingat balik apa yang yoona buat pada jihyo ianya teruk sangat. Yoona sudah terlihat seperti pembunuh. Knpa harus dia yang nampak semua itu?
Taehyung hanya mengangguk faham dah agak pasti ada orang yang telah mengugut nya.
End Flashback.
Minah mingyu dan jungwoo terkejut mendengar rakaman itu, dah agak yang lia memang tidak bersalah.
Yang bersalah adalah mak lampir yang gila dan mereng itu.
"teruknya perangai yoona nih" kata minah sambil gelengkan kepala. Klau ye pun tergila kan taehyung takyah lah sampai nak buat macam itu lagi pun taehyung juga sudah jadi miliknya memang sah dia hilang akal.
"eeee bodoh babi tu, macam mna kita boleh tak terfikir pasal dia?," mingyu meraup wajahnya.
"yoona memang dah hilang akal sanggup dia buat macam tu pada jihyo dan ini semua gara gara kau taehyung,"
Sekali lagi wajah kacak taehyung di tumbuk oleh jungwoo. Rasa geramnya masih ada pada lelaki itu.
"jungwoo dah lah, taehyung kan dah minta maaf lagi pun dia dah ada bukti so kita boleh tuntut keadilan," lengan jungwoo di tarik supaya menjauh dari taehyung klau mereka dekat pasti nak tumbuk menumbuk je.
YOU ARE READING
𝑪𝒂𝒏 𝑰 𝑩𝒆 𝒀𝒐𝒖𝒓 𝑶𝒏𝒆 ? [✔]
Fanfiction» The more you hate, the more you love « - taehyo