MRS. ETHAN HAYYES - 4

14.8K 614 22
                                    

Khayla tercengang. Dia memandang tepat ke mata Ethan. Seakan mencari jawapan pada soalan yang mula bermain difikirannya saat itu. Atau ia nya hanya sekadar gurauan Ethan di siang hari. Tapi pandangan mata Ethan itu seperti mengiakan. Khayla pejam mata sejenak, cuba meredakan debaran di dada.

"Do you know me before this?" Soal Khayla perlahan.

Ethan bangun dari kerusinya serentak berjalan menghampiri Khayla yang kelihatan sedikit gelisah di kerusinya itu. Kemudian Ethan menarik sedikit kerusi di sebelah Khayla. Dia duduk di situ lalu menarik kerusi yang di duduki oleh Khayla mengadapnya.

Kemudian kedua belah tangan Ethan menongkat pada pemegang kerusi Khayla. Khayla yang terkejut dengan tindakan Ethan itu segera berganjak ke belakang, menjarakkan dirinya. Ethan tersenyum sinis dengan tindakan Khayla itu.

Just the same as before.

"Do I have to know you, young lady?" Bisik Ethan tepat ke wajah Khayla.

Aturan nafas Khayla seakan tersekat di situ. Seperti ada sesuatu yang menyukarkan dia untuk bernafas. Suara itu seperti biasa kedengaran di telinga. Bayangan suara mula muncul satu persatu di telinganya. Peluh mula menimbul di dahi Khayla. Pejabat Ethan yang tadi di rasanya sejuk mula berubah menjadi panas.

"Please, don't hurt me.." Rintih Khayla apabila bayangan kejadian dulu muncul difikirannya secara tiba-tiba. Dia sendiri tidak sedar kenapa itu yang terkeluar dari mulutnya.

"Hey, what's wrong?"

Dahi Ethan berkerut apabila melihat perubahan pada Khayla itu.

Wajah Khayla serta merta berubah pucat. Air mata mula bergenang di tubik mata. Menunggu masa untuk jatuh. Tangan Ethan naik memegang kedua belah pipi Khayla. Cuba menenangkan Khayla.

Mata bertemu mata.

"Hey, listen here. I won't hurt you, baby. Never. Cause you're mine. Only mine." Bisik Ethan perlahan.

You're mine..

You're mine..

Khayla tersentak. Dia serentak bangun dan berdiri sedikit jauh dari Ethan. Kepalanya digelengkan beberapa kali. Tubuhnya mula mundar mandir di depan Ethan.

Perkataan dan suara itu. Yang sering muncul dalam mimpinya sebelum ini. Dia pejamkan mata sejenak, cuba untuk ingat kembali milik suara itu. Tapi semakin dia cuba, kepalanya mula terasa sakit. Dan tidak menunggu lama kepalanya semakin menyengat.

Kepalanya dipegang kuat.

"Arghh.. Sa. Sakit." Khayla mengerang kesakitan. Tubuhnya mula terasa lemah.

Ethan yang melihat keadaan Khayla yang akan tumbang bila-bila masa itu segera mendekati Khayla. Belum sempat tubuh Khayla jatuh, Ethan terlebih dahulu menyambut dan menarik pinggang Khayla ke tubuhnya. Khayla mula menangis teresak-esak di dada Ethan.

Walaupun dia tidak suka dengan tindakan bosnya yang tidak sopan itu, tapi dia tiada kudrat untuk menolak tubuh lelaki tegap yang bukan mahramnya.

"Shhh.. It's okay. I'm here now. I'm sorry if I hurt you, baby." Suara itu samar-samar kedengaran di telinganya sebelum pandangan Khayla gelap dan tidak sedarkan diri.

Mrs. Ethan Hayyes © (TERBIT)Where stories live. Discover now