Ringg.. Ringg..
Phone pintar Yoon berbunyi. Ianya daripada pihak hospital.
Yoon Lalu mengangkat panggilan
"yes.. Yes.. What?!" jerit upon terkejut dengan ape yang dia dengar.
"bwoya??!" Tanya Taehyung.
"jungkook.. K-Koma!!" kata Yoon.
"What?! Oh god.. Jom pergi hospital!!" kata Taehyung.
Hospital 🏥
"doktor! Macam mane dengan jungkook?!" Tanya Yoon dengan perasaan risau.
"dia.. Terjatuh daripada tangga.. Dan kami sahkan dia dalam keadaan Koma.. Kami mengcadangkan jungkook memakai alat pernafasan buat sementara waktu ni.." kata doktor jung hoseok.
"baik, doktor.." kata Yoon redha dengan ape yang jadi.. Tetapi,dia risau akan sesorang.
"eunn.."
Kwon Ji Eun yang termenung ke arah bilik wad jungkook didekatinya.
"eunn.. Redha je.." pujuk Yoon.
Eunn mula menangis.
"J-jungkook.." kata eunn lemah.
"shhh.. Eunn.. Don't cry please... Please.." Yoon mula memeluk rakannya itu.
"Yoon.. Aku takut.. Aku takut kalau jungkook ma-"
"shhhhh.. Don't say that.. I know you love him.. Just pray eunn.." Yoon memujuknya.
"I know you're strong babe.. Kita doa eh?" sambung Yoon lagi.
"sob... Okay.. Thanks Yoon.." kata eunn yang masih menangis itu.
"korang.. Doktor dah cakap boleh lawat jungkook.." kata Taehyung.
"you go first.. Nanti aku masuk.." kata Yoon sambil tersenyum.
"thank you.." eunn terus melangkah masuk ke dalam wad itu.
Kwon Ji Eun pov🌹
Masuk saja aku ke dalam bilik wad jungkook. Aku nampak dia terbaring. Dengan memakai alat pernafasan. Oh god.. Hati aku lemah nak terima hakikat Ini..
"jungkook.." tiada balasan.
"Jungkook!" masih tiada balasan daripada jungkook.
"Jungkook! Jebal! Please bangun!" jerit aku.
"please jungkook!" aku mula menitiskan air mata.
Lalu aku melutut bersebelahan dengan katil jungkook itu.
"Jungkookie.. Please... Please.. Bangun.. Don't sleep too long.." aku merayu seperti jungkook akan terus bangun dari tidurnya.
Jungkook masih berada di dalam koma. Kata-kataku hanya memberikan semangat palsu,walaupun sedikit.
"Jungkookie.. I'll be back tomorrow.. I promise.." kataku sambil mengelap tangisannya.
Aku terus melangkah keluar daripada wad jungkook.
End of Kwon Ji Eun pov🥀
"ah.. Yoon aku balik dulu okay?.. I need some time.." eunn berkata kepada Yoon.
"take care, babe.. Get some rest.. I know tomorrow you will come back here.." kata Yoon.
"you know me so well Yoon.. Aku balik dulu.. Bye" eunn terus pergi meninggalkan Yoon dengan Taehyung di hospital.
"you dah jenguk jungkook?" Tanya Taehyung.
"dah.. Jum la balik.." ajak Yoon.
"okayy.."
In the car🚗♥️
Taehyung sedang focus memandu. Tetapi dalam otak separuh robotnya masih berfikir.
'kenapa nak kena risau sangat pasal jungkook tu..' bisik hati Taehyung.
Yoon seolah-olah mendengar kata hatinya menjawab.
"saya dengan jungkook kawan dari sekolah rendah Taehyung.. Kitorang kenal lama dah.. Saya anggap dia macam adik saya sendiri.. So jangan mengade nak jealous!" amaran dari Yoon telah berbunyi gais!
"ouh... Yeah-yeah.. I forgot.." kata Taehyung sambil smirk.
"eh kau... Smirk je kerje! Dah pandu betul-betul!" kata Yoon.
"ye laa princess.. Everything for youu😘"
Gedik la tae ni😂
Tbc❤️
New character added! 💕
Jung hoseok as doktor jung hoseok or doktor hope!❤️Sorry if I make you cry🥺 hoho best tak chapter ni??
Klw best sila vote! 💕 And comment! 💜
Vomment! 😁
YOU ARE READING
[C] My Robot l Kim Taehyung
Romance"papa hadiahkan pembantu baharu and dia akan memuaskan hati anak papa okay?" - Mr. Park "walaupun aku robot aku sayang kau" - Taehyung "aku sayang Taehyung, jungkook... Aku tak boleh biarkan dia begitu je!" - Park Yoon Jin Adakah Park Yoon Jin akan...