🌧️🌧️🌧️
"Halaaah.. Hujan la pulak.." rungut yoon.
"Kak yoon nak pergi mane?" Tanya Taehyung. Hujan lebat camni, nak pergi mane lak?
"Ouh.. Akak nak pergi ambik ana- adik Taehyung.. Akak biasenye tinggalkan dia kat rumah pengasuh time kerje, ni time balik dah ni.
"Ouh.. Nak Taehyung tolong jemput dia balik?"
"Takpee.. Tae just rest,kepale tae still sakit kan? Rest je eh?" Kata Yoon lalu pergi meninggalkan Taehyung di rumahnya.
==
Yoon terus mengambil payungnya, dan terus beredar. Kebetulan pula keretanya rosak, tak pergi baiki lagi.
After a few minutes 🥀
"Auntie Lisa! Yoon dah sampai ni.." jerit yoon memanggil pengasuh yang bernama Lisa itu.
Untuk pengetahuan readers Lisa ialah pengasuh berjaya di korea. Pandai melayan kanak-kanak muda. Peramah pula tu.
"Ah yoon! Asal tak bawak kereta??" tanya lisa risau. Baju Yoon sedikit basah.
"Ah.. Kereta yoon rosak. Yoon taknak menyusahkan jiran untuk pinjam kereta." jawab yoon sambil mengambil anaknya itu.
"Hmm.. Lisa hantarkan la"
"Eh? Takpee! Auntie Lisa still ade kanak-kanak nak kena jaga kann! Takpee.. Lagipun rumah yoon dekat je.."
"... You say so.. Hati-hati jalan tuh! Licin!" lisa memberi amaran.
"Yeah i know.. Thanks auntie.." yoon lalu pergi.
Hujan semakin lama semakin lebat.
"ahh!" yoon hampir dituip angin. Anaknya, Tae Oh sudah habis basah. Lalu yoon membuka hoodie yang dipakainya, lalu membalut anaknya dengan hoodie itu,supaya anaknya tidak sejuk.
Yoon lalu berjalan dengan lebih pantas untuk kerumah. Walaupun badannya sudah habis basah, kasih sayang terhadap anaknya sungguh kuat.
After a few minutes 🥀
Tok tok tok..
"Ah.. Kak yoo- Eh?!" kejut Taehyung melihat keadaan kakaknya sudah habis basah.
"Oh hi Taehyung.. Tolong pegang Tae Oh.." yoon terus menyerahkan Tae Oh kepada Taehyung.
Yoon terus mengambil tuala untuk mengeringkan Tae Oh.
"Kak yoon... Kak yoon pun basah ni.. Pergi la keringkan diri dulu" pujuk Taehyung.
"It's okay.. Tae Oh lagi penting... Dia kecil lagi.. Nanti demam camner? Akak okay je.. Akak dah besar" Degil Yoon.
Taehyung lalu pergi meninggalkan yoon di ruang tamu. Pergi mane tah budak ni.
Pap.. Pap..
"Akak pun kena kering.." Kata Taehyung sambil memelitkan luala kepada tubuh badan Yoon yang basah itu.
"T-tae.."
"Dah.. Akak yoon keringkan Tae Oh.. Tae keringkan akak.. Nanti akak demam sape nak masakkan sup tulang untuk tae?" kata Taehyung dengan nada manis.
"Erm... Thanks.." Yoon tak mampu menutup malunya. Muka dia memang blush teruk.
"Ah.."
"erm?"
"Kenapa muka akak merah ni?" Tanya Taehyung pelik. Demam dah ke budak yang digelar 'kakak' ni?
"Ehh?! Ta-tak laa!" Tanpa disedari yoon mula menolak Taehyung daripada mukanya.
Buk.
"Ehhhh!!! TAEHYUNG? OKAY TAKK? SORRY!" Panic yoon.
"Pffft.. Akak nie.. Taehyung kan robot😂 Taehyung okay laa! Akak ni panic sangat kenapa?" Taehyung menamparkan senyuman boxy dia. Membuatkan Yoon terasa rindu.
Tanpa disedari yoon. Mukanya dirapatkan ke muka Taehyung.
Cupp....💕
Tbc❤️
Bodowhh yoon! Sape sokong Author!! 🙋🏻♀️
Ermm best tak chapter ni?
Kalau best dermakanlah vote ya anak-anak😂👍🏻
So how are you doing lately?
Author harap korang happy jee! ❤️Selamat berpuase! 💜
Dan nak raya kan 🥺 terasa kejap jee puase tahun ni😩💔
Tak bestt! 😔
I hope kita boleh jumpa lagi Ramadan next year♥️😊
Love you guys! 💕
YOU ARE READING
[C] My Robot l Kim Taehyung
Romance"papa hadiahkan pembantu baharu and dia akan memuaskan hati anak papa okay?" - Mr. Park "walaupun aku robot aku sayang kau" - Taehyung "aku sayang Taehyung, jungkook... Aku tak boleh biarkan dia begitu je!" - Park Yoon Jin Adakah Park Yoon Jin akan...