39.

626 69 11
                                    

"Welcome home Taehyung"












"Woah.. Cantiknya rumah yoon" kata Taehyung dengan nada terpegun.

"You know.. It's your home too" kata yoon. Tetapi ayatnya tak membuatkan Taehyung gembira, dia hanya menamparkan muka yang pelik.

"Taehyung? Kenape?" tanya yoon risau.

"Nothing.. Urm.. My room kat mane?" Tanya Taehyung dengan kekok. Dia seolah-olah mahu mengelakkan diri daripada yoon.

"Oh.. Your room kat tepi bilik saya. Pergi la mandi dulu.. Saya sediakan makanan"

Taehyung lalu pergi ke bilik untuk menyucikan dirinya. Maklumlah, dia dah diperbaharui dan version Taehyung yang sekarang lebih cangging daripada dahulu memang waterproof and fireproof laa!.

One hour later❤️

"Yoon masak ape?" Tanya Taehyung yang baru habis daripada keringkan dirinya selepas mandi. Harum wanginya seperti dulu. Perfume yang sama.

"Yoon masak nasi and sup tulang untuk da- i mean Taehyung.."  Hampir-hampir yoon terlepas panggil Taehyung dengan panggilan yang dulu Taehyung suruh panggil.

"Da?" Tanya Taehyung pelik. Takde rasenye huruf D dalam nama dia.

"Tak.. Saya tersalah cakap.. Hihi" Kata yoon sambil menutup malunya.

"Ouh.. Jum makan! Taehyung lapar.." Taehyung kata sambil memegang perutnya itu. Sama seperti dulu. Dia manja terhadap makanan.

Yoon hanya senyum kecil melihat perangai Taehyung yang sama seperti dulu. Lalu meletakan nasi ke pinggan Taehyung.

"Jemput makan Taehyung" kata yoon.

"Thanks😘"
















Satu suap nasi masuk kedalam mulut Taehyung. Ia membuatkan Taehyung terkejut seketika.

"Ugh?.." Taehyung memegang kepalanya yang tiba-tiba sakit.

"Tae! Kenape ni?!"

"I.. I don't know.." kata Taehyung dengan nada yang lemah.

"Kenape? Sup tulang yoon tak best ke? Sampai jadi camni?!" panic yoon.

Logicnya alasan kau yoon...

Kim Taehyung pov💜

"Ugh..?" peliknye.. Kenape aku sakit kepale ni??

Tiba-tiba ade satu gambaran. Masuk kedalam otak besiku.

Gambar tu.. Yoon?

"Daddy!  Kenape kacau yoon masakk!"

Kenape yoon panggil aku 'daddy'?

"Ahh!" jeritku lagi.

Kalau aku semakin nampak gambar tu. Lagi sakit kepaleku.

"Sup ni.."

"yes? Tae kau okay??"

"Kenape aku rase cam.. Aku pernah rase sup ni?"














End of Kim Taehyung pov🥀

Mata yoon membulat.

'Dia.. Dia ingat memory dulu ke?!' tanya yoon dalam hati. Pelik, disebabkan sup aku dia ingat memory? Hebatnyaaa sup yoon!

"Hurm.. Kau rest la dulu" pujuk yoon.

"Takpe la.. Aku nak makan dulu! Nanti rest perut lapar, aku mati kebuluran kang!" kata Taehyung degil.

Asal author rase nak kaki je Taehyung nie..

"Ermm ye laa! Makan slow-slow.. Nanti sakit kepale lagi.." kata yoon dengan nada risau.

Sedang Taehyung tengah makan. Taehyung melihat ke anak mata yoon.

"Asal kau risau sangat kat Taehyung ?.. Tae ade ape-ape hubungan dengan yoon ke?" Tanya Taehyung pelik. Over react ke yoon takdi?

"Uhhh.. Yoon kan kakak tae.. Kalau tae sakit,yoon risau!" tipu yoon.

"Oh.. Ye jugak.. Sorry tanye perkara yang mengarut"

"Eh tak pun.. Tae mesti confuse 😅 haha..". Kata yoon sambil membuat fake laugh.

"By the way.. Sup kak yoon buat sedap" kata Taehyung gembira.

"Kak?!??" yoon terjerit kecil, sehingga Taehyung terdengar ape yang yoon tercakap takdi.

"Yes? Kakak? Sebab yoon kan kakak Taehyung..? Kenape terkejut?"

"Oh haha... Uhh.. Kak yoon ade kerje sikit.. Taehyung makan dulu okeyhh!" yoon terus lari masuk ke dalam bilik seninya.


Kim Yoon Jin pov❤️

"Kakak?.."

SO SEKARANG NI AKU KENA BELAKON JADI KAKAK DIA PULAKKK DAHHHH! 😭

I just hope my plan still work.. Aku melihat ke arah lukisan yang Taehyung yang dulu suruh lukis.

"I miss the old you.. Taehyung.. Cepatlah ingat memory kau.." aku terus memeluk lukisan yang ku lukis.

'Mane Taehyung yang manje dulu? Yang sweet.. Yang nakal.. Yang selalu kacau yoon? ' tanyaku dalam hati.

Sakitnya amat perit. Orang yang kita sayang lupakan kita. Tapi aku kena kuat. Aku kena cuba ingatkan memory dia balik.

End of Kim Yoon Jin pov 🥀
.
.
.
.
.
Night time🕐

Yoon masuk kedalam bilik Taehyung yang sudah tidur lena. Biasela.. Taehyung memang suke tidur..

Mukanya yang sedang tidur mengingatkan yoon kepada hari pertama Taehyung ajak tidur bersama yoon.

Yoon senyum kecil. Taehyung kesayangannya sudah pulang. Tapi memory saje tak lengkap.

















"Good night Daddy.."













Pap..








Tbc❤️

So? How about this chapter?

Harap readers semua suka!

Sorry sebab lama tak update 🙇🏻‍♀️

You know life :')

But I'm little better now! ❤️😊

Silalahh comment ape yang korang rase! 💙And please vote for me! 😚❤️❤️

Selamat berpuase kepada saudara, saudari muslims semuaa! 💘

I love you guys!! ❤️

[C] My Robot l  Kim TaehyungWhere stories live. Discover now