Frida -9

330 10 11
                                    

Ni vet inte hur irriterad och generad jag är, för såklart måste den sista personen jag vill ska stå där står där. Min gamla vän Frida. Hon passar inte in alls här. Hon är feg, feg och ännu mer feg. Hon kommer helt klart bli någons munsbit. Hennes långa blonda hår vilar fram och tillbaka så där som på tv-reklamen (Fast 10 gånger fulare) . Hennes blåa ögon stirrar in i mina så jag känner hur pinsamt de är. Men ändå vevar jag ner rutan. Varför? För att jag är fan helt dum i huvudet. "Öh?..Hej, jag liksom...tja....." Stammar hon. Jag tittar noggranne på henne och så kan jag se ett bitmärke på halsen. Jag måste visst spela dum för att inte bli avslöjad. Eller inte jag då. Jag är ingen vampyr. "Vad har hänt med din hals?" Säger jag och pekar mot bitmärket. "Jag...ja..." Stammar hon nästan som hon vore döendes. Och så sen. Svimmar hon. Toppen. Jag och Stefans ansiktsuttryck är omöjliga att beskriva just nu. Generad, förvånad och förvirrad. "FRIDA?" Vrålskriker jag och springer ut från bilen till henne. Jag känner på hennes puls, lever än. "KAN JAG FÅ LITE HJÄLP, TACK?" Skriker jag surt till Stefan. Men han rör sig inte det minsta. "Hjälp?" Frågar han. Omg han är inte allvarlig va? "Jag är ledsen Alice" säger han och försvinner iväg. Fan. Var han tvungen? Han kommer få igen. Det ska jag fan se till. Men just nu har jag viktigare saker för mig. Typ hjälpa Frida. Jag har försökt med allt men inger funkar, hon kommer dö. Jag tror till och med jag gjort allt värre. För jag kan inte höra henne andas längre. Tydligen lämnade Stefan bilen. Det såg jag ju. Så jag släpar in Frida i bilen. Hon är inte lika lätt som hon ser ut att vara. Tro mig. Så nu när jag väl fått in henne i bilen gasar jag och kör ful fart hem.

*en halv timme senare*
Jag var äntligen framme vid mitt hus. Det kändes som det var år sen jag såg det. Kanske var det för att jag vart kidnappad? Men själv vet jag inte varför jag känner så. Men jag hoppar ut från bilen och går mot bakluckan för att hämta Frida. Vad ska jag göra med henne? Dumpa henne i sjön? Begrava henne? Varför ska det vara så svårt att göra sig av med en död kropp? Damon och Stefan kanske vet. Borde jag ringa dom..nej glöm det. Hellre blir jag dömd för mord. Inte för att jag mördat henne eller så...Jag kan ju faktiskt köra på dumpa henne i sjön planen! Men när jag öppnar bakluckan är hon inte där. Var är hon? "FRIIIIIIDDDAAA?" Efter lämnar jag ett skrik. Alla stirrar på mig. Alla. Men vem fan bryr sig om att min döda vän som var i bakluckan nyss är borta? Tydligen ingen. För nästa sekund lossades alla som att dom inte hörde mig och forsätter med sitt. Men sen känner jag en hand på min axel...

Finns vampyrer?Where stories live. Discover now