Fullmånen och new vamp -15

221 8 2
                                    

Jag försökte komma ihåg vad Stefan berättade mig om vampyrer. Han berättade att man blir en om man dör med vampyr blod i kroppen.

Frida
Är...
D-ö
Död..
Jag kan inte fatta att min gamla BFF är död. Och det skulle inte hennes föräldrar heller. Dom ska inte heller få veta. Jag ska smuggla ut henne. Men först behöver jag en smart plan.

Smart plan (plan A)

Steg 1: Ta Frida med sig ut genom fönstret.
Steg 2: Ta Frida till den gamla grottan i skogen.
Steg 3: Ge henne mitt blod så hon blir en riktigt vampyr (och inte dör:/.)
Steg 4: Försök att förklara allt för Frida.

Jag försökte att lyfta upp Frida men det funkade inte. Jag stannade och kom på att jag kanske kan fixa henne ett smeknamn.
Frooodan?:)
Perfekt. "Kom nu Grodan så ska vi gömma oss i en grotta!" Viskade jag till Frida. Vänta..sa jag Grodan? Ops.
Jag fick äntligen ner Frida från sängen men då hörde jag att nån av hennes föräldrar var på väg upp. Dom får inte väcka henne.
Så jag kastar ut Frida genom fönstret (super smart då) och hoppar efter.
Ajj
Jag dog inte:D "Aoo.." Hör jag Frida säga. Ånej, min plan är förstörd.
Måste komma på en ny plan

Smart plan (Plan B)

Steg 1: SPRINGA FRÅN FRIDA

Steg 2: Hoppa in i busken där borta

Steg 3: Gömma sig

Steg 4: Locka henne med blod (om det funkar:\)

Dax att sätta planen i verket. Eller hur säger man?
Jag springer först, hoppar in i busken. Gömmer mig i busken.
Jag tar en vass gren och river mig så jag börjar blöda.
Fast jag börjar undra om det här var en bra idé.
Jag börjar gå genom skogen och droppar blod efter mig.

Efter en stund ser jag ett tält, omg näj. Om jag och Frida (jag tittar bak och ser hennes förvirrat följa efter), möter dom är dom körda. Jag tänkte precis svänga men då ser jag dom börja vinka.
Fan.
Jag stannar och väntar på att Frida ska droppa in men sen ser jag att hon inte längre är kvar.
Nänänänänä
Jag tittar fram till dom som tältar och fake ler.
Sen ser jag, att Frida gömmer sig bakom doms tält.
Nänänänänä
Jag gör massa rörelser till Frida som visar att hon ska komma men hon verkar helt inne på dom två som tältar. Nu äre kört för dom.
Jag kan väl komma på doms b...
Plötsligt så flyger en pil mot tältet.
Wtf händer.
Jag tittar mig omkring men ser ingen.
Sen går jag och gömmer mig bakom ett träd.
Jag ser hur Frida plötsligt hoppar på tjejen och sticker in hennes tänder i hennes hals.
Jag kan inte länge bara stå och göra ingenting. "FRIDA!" Skriker jag och flyger fram och tillbaka med armarna. Frida släpper tjejen som nu är död.
Toppen.
"Ops..." Säger hon och lägger ner henne på marken.
Killen bredvid bara står och stirrar helt skräck slaget. "Hej jag är Alice!" Säger jag och ler som de senaste 2 minuterna aldrig hänt. "Is-...Isaac" stammar han och tittar på mig. "Du kommer inte, göra så på mig....,va?" Säger han och tittar skräckslaget på mig. "Neeeh, i'm normal" säger jag och ler. Frida blänger lite på mig. Ihih.

*Fridas perspektiv*

Isaac, Alice och jag sitter nu och pratar lite. Tydligen verkar Isaac helt okej med att jag dödat henne. Hon var visst hans jobbiga ex. Dom hade gjort slut vid tältet nyss.
Fast det jag stör mig lite på är hur Alice och Isaac tittar på varandra.
Teenage love?:()
Jag tittar upp och ser att det är fullmåne. Jag tittar sen ner och ser på Alice. Hon ser ut att ha massa smärta.
Sen plötligt springer hon bara iväg.
"Alice?! Alice?! Vart ska du!!?!" Ropar jag efter henne. Men hon svarar inte.
Isaac ser ut som ett frågetecken. "Kisspaus?" Säger han och tittar på mig.

Hejj Vampyz.
Just nu sitter jag bara och ser mello med mamma, som tittar på the vampire diaries. Ehehe, smaken finns i familjen;)
Just nu äre det Hello Hi😑👏
Jag stör mig ass mkt på dom.
Fråga int vrf.
Meeen bye.

Finns vampyrer?Where stories live. Discover now