Aku menghempas tubuh ke atas tilam empuk itu. Penat. Giler tak penat kene bawak beg Iddiya lagi. Aku curious nak tahu ape yang dia bawak dalam beg seberat tuh. Manatau ade peti sejuk ke,almari ke peti besi or pape jelah sebab aku rasa antara beg maybe aku lagi ringan. Dah lah aku nih keding jer.
"Penat?"soal Iddiya sambil tergelak kecil. Nih kalau aku terkam ngap sekali dua dia marah tak? Sebab geram sangat dah ni.
Malas menjawab aku pejam jer mata. Kang tak selamat budak nih satgi. Tiba-tiba terasa tangannya lembut menari-nari di atas kulitku. Mengusap lembut kepalaku."Meh akak picit kepala Isya. Kasi hilang sikit penat tuh,"ujarnya lembut. Pandai pulak dia pujuk. Nih yang lemah ni.
Perlahan-lahan dia menarik kepalaku diletakkan di atas ribanya sebelum dipicit lembut. Dari kedudukan kami aku dapat hidu bau wangian Iddiya. Wanginya...bau vanila. Sedap bau ni. Buat aku hanyut. Semakin hanyut sehingga akhirnya aku terlena dalam pangkuan Iddiya.
•
•
•
"Seronok?"soal satu suara. Aku tercengang. Suara siapa? Dan aku...kat mana? Seluruh tempat nih terlalu asing bagi aku. Cuma dipenuhi warna putih. Umpama tempat yang tiada penghujung. Aku tak paham. Tadi bukan aku dengan Iddiya ke? Then sekarang aku dekat mana? Kene culik? Or what?
"Hei aku tanya nih...,"soal suara itu lagi. Apekah? Dari mana suara nih datang? Aku dah mati ke?
"Aku kat sini..."perlahan suara itu kedengaran dari arah belakang. Aku segera berpaling. Hampir luruh jantungku bila melihat seorang gadis sedang berdiri sambil menundukkan wajahnya. Tapi yang peliknya kawasan sekitar gadis itu pula hanya dipenuhi warna hitam. Dia juga mengenakan pakaian berwarna hitam. Aura gadis itu agak lain. Terasa gelap dan kelam. Tak salah kalau aku cakap dia...menyeramkan?
Berbeza dari tempat aku berdiri sekarang yang hanya dikelilingi warna putih. Siapa dia sebenarnya?
"Ss...siapa kau?"bergetar suaraku cuba menyoal. Namun tiada sebarang respon. Aku cuba mendekatinya namun kaki aku seakan-akan di pasak pada lantai. Berat dan tidak mampu digerakkan.
"Belum masanya kita berjumpa... Nikmatilah hidup kau dulu. Sebelum aku...muncul kembali,"ujarnya sinis. Dan hanya sebaris ayat itu dah cukup buat aku rasa lemah macam jeli. Siapa dia? Kenapa dia...terlalu menakutkan?
"Pergi!"ujarnya lagi. Dan dia perlahan-lahan menghilang dari pandangan aku."Nn...nanti! Tunggu hei,"jeritku namun semuanya sia-sia. Dia semakin menjauh sebelum sepenuhnya menghilang.
"Nanti!"jeritku nyaring seraya membuka mata. Mimpi? Tadi tuh mimpi ke? Aku keliru. Namun sebaik melihat keadaan aku sekarang rasanya macam lagi keliru jer.
Aku memerhati wajah Iddiya yang sedang nyenyak tidur di atas lenganku. Hamboi budak nih. Pantang ada peluang laju jer amik kesempatan. Menyempat pulak dia tidur dalam pelukan aku. Untuk seketika aku terbuai dengan keindahan Iddiya.
Aku mengalihkan rambutnya yang terjuntai dari dahi. Mulutnya yang sedikit terbuka menambahkan lagi kecomelannya. Macam budak-budak jer dia ni. Comel sangat. Bidadari manalah yang tersesat sampai ke bumi ni? Kalau saja dia bukan milik Ayie... Eh kejap ape aku merapu ni? Nilah efek tido siang aku rasa. Merapu jer keje.
"Oi bangunlah. Akak... bangunlah," kejutku lembut. And yeah macam yang aku cakap sebelum nih. Bukan mudah nak kejutkan seorang Iddiya bila dia dah tido.
Takpelah kalau dia tak nak bangun. Biar aku jelah yang sambung tidur. Sekali sekala ape salahnya kalau aku peluk dia lagi kan? Bukan senang nak dapat chances nih kalau dia bangun.
Even Iddiya nih suka sangat peluk aku tapi yelah. Aku malu nak peluk dia balik. Aku kan acah cool gituh.
Perlahan-lahan aku melingkarkan tangan pada pinggangnya. Cuba mengeratkan lagi pelukan kami. Merapatkan tubuh kami berdua dalam kesejukan pendingin hawa. Dengan wangian Iddiya cukup untuk mengulit aku kembali ke alam mimpi. Nanti bila dia dah jadi milik Ayei boleh ke kalau aku nak peluk dia macam nih lagi? Mungkin tak. Tak tahu kenapa aku rasa macam nih tapi Iddiya jadi milik aku please...
#stayathome
#covid19
#wey aku nak keluar weyhh😭😭😭 nak giler dah ni mereput lama-lama dalam rumah!!!
YOU ARE READING
Love Me To You
RomanceCover by @redribbon30 Dia hanya gadis biasa. Yang tanpa sengaja terjatuh cinta pada housemate merangkap seniornya dia kolej. Iddiya,gadis cantik yang nakal telah membuatkan seorang Airisya menjadi hilang arah. Namun hasrat itu dibiar sepi kerna Iddi...