((أتمنى لكم قراءة ممتعة))
((في شقة نور السويسي))عمر بتأثر : اهدي ي جميلة وقوليلي ايه اللي حصل.
جميلة ببكاء : فا....فا....فاااااااادي.
عمر بلهفه : عملك حاجه؟!
جميلة من بين شهقاتها : لا...لا
عمر بترقب : امال في ايه....ثم اخذ كاسة العصير الموضوعة علي الطاوله واعطاها اياها مكملا : اشربي العصير ده واهدي كده عشان تقوليلي في ايه....ارتشفت منه بضع رشفرات ووضعتها امامها واخذت نفسا عميقا كمحاوله لتهدئة نفسها ومن ثم ازدردت ريقها بتوتر وتحدثت بتلعثم : عععايز يتجوزني....ووماما ثم بدات دموعها في الانهمار ولكنها اكملت قائله : وماما موافقه وضربتي عشان مش راضيه وحبستني ف البيت....وهتجوزني غصب عني....عشان خاطري ي دكتور عمر ماتخليهاش تعمل....قول لهاشم بيه يكلمه....فادي مابيحبنيش....هوا هياخد اللي هوا عايزه وهيرميني ف الشارع....دا بني ادم حقير ومستحيل اتجوزه.
عمر بإهتمام : وماماتك مصممه ليه انك تتجوزيه.
جميله بانكسار : عشان عطاها فلوس كتيييير وهي عليها اقساط كتير من جوازة اختي وهتتدخل السجن لو مادفعتش....ثم انهارت قائله : امي عايزه تبيعني وتقبض تمني.
عمر بتأثر شديد وهو يربت علي كتفها : ماتخفيش انا معاكي وصدقيني مش هيطول شعره منك بس اهدي وماعدتيش تعيطي....ثم قال بجديه : هوا حد عارف انك هنا.
جميله ببكاء : لا....بس اكيد هيعرف....ثم امسكت يده وحاولت تقبيلها وقالت بتوسل : ابوس ايدك ساعدني.
عمر بلهفه وهي يسحب يده منها بكل قوه : حاضر....حاضر....بس ماتعمليش كده....كان عمر يراوده شكاً حيال حالتها تلك....فما قالته ليست الحقيقه كامله فبالتاكيد هناك حلقة مفقوده....ما السبب الذي يجعلها خائفه ومذعورة منه بهذا الشكل....ربما اختصرت الحديث واخفت بعض الامور حرجا من نور....هناك امور يتوجب علي معرفتها ولكن ليس الان سأتركها ونتحدث عندما تهدأ....تركها في الغرفه وذهب مع نور الذي يكاد ينفجر من الفضول حيال تلك الشابه.
نور بصوت مرتفع نسبياً : مين البنت دي ي عمر....وعلاقتها بيك ايه.
عمر بصوت خفيض : وطي صوتك ي ابني هتسمعنا....هبقي اقولك بعدين....المهم فكر معايا هوديها فين.
نور : ما تاخدها عندك البيت ي بني هي محتاجه سؤال.
عمر بذعر : اخدها....فين؟!...انت عايز شهد تموتي وتموتها....شوف حل تاني.
نور بضحك : دا احنا بنخاف بقي.
عمر بضيق : مش وقتك ي نور....البيت هيبقي عباره عن حريقه لو خدتها عندي....دا شهد ضربتها مره وكانت هتموتها ف ايديها....مستحيل اخدها هناك.
أنت تقرأ
(( الإبن الكبير))
Romanceإنه المعقد المنبوذ كما يدعوه الجميع....هو الفتى المظلوم من بين إخوته....هو الغامض الصامت دائماً....ليس له حق الإختيار....فدائماً هناك من ينوب عنه....برغم كل القسوة التي تجرعها طيلة حياته....إلا أنه نشأ حنوناً كوالدته متحليا بشيمها النبيله....وحمداً...