𝐒𝐞𝐡𝐮𝐧'𝐬
"Haish, Sehun...Sehun. Kau buat hal, kau juga yang kena semua ni,"kata Chanyeol hyung sambil menyilangkan tangannya pada dada.
Kesian aku, kena suruh pula sapu semua kesan tepung kat sini. Hmm...
"Ku tak dipinta untuk melakukan semua ini~ Ku tak dipinta untuk menjadi begini~ Sungguh~ Aku merasa resah dan kecewa~ Mengapakah~"
"Sudah-sudahlah nak nyanyi tu wahai Park Sehun yang abang cintai."
Aku memandang Chanyeol sambil tersenyum menampakkan gigi lagi. Penyapu terus digerakkan menyapu kesemua sisa tepung di atas lantai sambil bibir bergerak menyanyikan beberapa lagu kegemaran yang sentiasa berlegar dalam kotak fikiran.
"Sungguh~ Ku merasa resah-"
"Sudah! Sambung buat kerja!"kata Chanyeol dengan tegas dan suaranya pula semakin meninggi.
"O-okay,"aku tersengih sambil menyapu semula sisa-sisa itu.
Omma tiba-tiba muncul di muka pintu.
"Chanyeol, macam mana dengan Sehun?"tanya omma.
Chanyeol memandang omma lalu tersenyum sinis.
"Sehun okay je,omma. Dun wurry. Omma pergilah sambung mengemas kat ruang makan tu."
Omma tampak menunjukkan senyuman manis yang digaris pada bibir yang dicalit dengan lipstik merah sambil melihat aku yang masih sibuk menyapu sisa tepung itu.
Aku mengomel sendiri.
Kenapalah diorang semua ni semangat sangat nak buat dinner ni? Hairan aku.
"Oh ya! Nanti kita akan ada tetamu."
"Siapa omma?"tanya Chanyeol.
"Tuan Henry, rakan sekerja appa. Dia kata dia nak bawa anak perempuan dia. Nama dia Alisha."
Cruckk!
Alisha? Alisha Henry? Budak baru tu lagi?
"Kejap...Alisha Henry?"tanyaku.
"Ha'ah. Kamu kenal ke dengan dia?"tanya omma semula.
"Alisha tu student baru kat kelas Sehun."
Chanyeol menunjukkan wajah terujanya.
"Uwawww! Sumandak baru ka?"kata Chanyeol.
Aku membuat muka jengkel aku ke arah mamat capang itu.
"Whatevewww!"
Eh, bila masa aku pelat 'R'?
Chanyeol terus menjelirkan lidahnya sambil menahan tawanya yang semakin kedengaran.
"Jumpa sumandak dia! Jumpa sumandak dia!"anak capang itu terus mengejekku dengan suara yang mendecit kecil.
Annoying aku dengan capang ni.
YOU ARE READING
(C) Weird | OSH
FanfictionIkuti kisah Park Sehun, seorang lelaki berwajah tampan yang mempunyai perangai hiperaktif mengalahkan segala spesies monyet di zoo. Bermula dari keluarga, sekolah dan mencari pasangan hidup, dapatkah Sehun menjadi normal seperti yang lain? GENRE: C...