Chapter 2.

6.1K 204 48
                                    

*Louis' POV*

''Harry kijk nou eens uit je maakt Lisa bang!'' Zeg ik boos en ik hoor Lisa snikken. Ik ga dichter bij Lisa zitten en sla mijn armen om haar heen. Waarom is ze zo bang? Waarom zit ze onder de blauwe plekken? En waarom is ze zo verschrikkelijk dun? De vragen stormen door mijn hoofd. ''Shhhht er is niks aan de hand.'' Fluister ik in Lisa's oor. Lisa stopt zachtjes met huilen en kijkt op. ''S-sorry Lisa dit was niet mijn bedoeling!'' Zegt Harry zacht. ''Maar Lisa waarom ben je eigenlijk zo bang?'' Vraag ik voorzichtig. ''N-nou als ik i-iets fout had g-gedaan dan kwam m-mevrouw S-stevens zo binnen e-en dan s-sloeg ze me.'' Zegt Lisa en het laatste piept ze. Mijn ogen worden groot. Ik sla mijn armen weer om Lisa heen en ze begint weer te huilen. ''Zo behandel je geen 7 jarige.'' Zeg ik zacht. Ik wieg Lisa zachtjes heen en weer en Harry verlaat voorzichtig de kamer. ''Vandaar de blauwe plekken.'' Zeg ik zacht en ik voel Lisa knikken. ''Gaat het weer een beetje?'' Vraag ik zacht en Lisa knikt. ''Zullen we anders een pizza bestellen en dan kunnen we verder praten?'' Vraag ik en Lisa knikt blij.

 Ik pak Lisa's hand en we wandelen naar binnen. ''Pizza tijd!'' Zeg ik en Niall springt op. ''Ik bestel!'' Zegt Niall blij en ik grinnik. ''Niall is een beetje verslaafd aan eten!'' Zeg ik lachend tegen Lisa en ik zie Lisa voor het eerst luid lachen. Ze is zo schattig. ''Welke pizza wil jij?'' Vraag ik en Lisa denkt. ''Ehhh weet ik niet. Ik heb nog nooit pizza gegeten.'' Zegt ze zacht en ik slik oh ja. ''Ik denk dat je pizza salami wel lekker vind!'' Zeg ik blij en Niall besteld de pizza's. ''Maar vertel eens wat meer over het weeshuis want als ze je slaan betekend het niet veel goeds.'' Zeg ik voorzichtig. ''Het eten was super vies! Elke ochtend vieze smakeloze pap. En in de avond kregen we bijna alleen maar soep soms wat anders. Het was net een gevangenis. Daarom at ik ook nooit zo veel. De bedden waren net bevroren stenen met een dun lakentje en een baksteen als kussen.'' Zegt Lisa zacht en ik slik. Wow daarom is ze zo dun. ''En met Kerst?'' Vraag ik voorzichtig. ''Ohh het enige wat er was en mini kerstboom met letterlijk één slinger erin meer niet.'' Zegt ze een ik kijk vol bewondering naar Lisa. Ze is 7 hoe heeft ze dan vol gehouden. De andere jongens kijken met grote ogen en open monden aan. Net als ik trouwens. ''Jullie monden staan open!'' Giechelt ze schattig en ik glimlach. 

Niall rent naar de deur als de bel gaat. Niall gooit de tussendeur open en Lisa knijpt in mijn hand en verstopt haar gezicht in mijn borst. ''Ohh heb ik iets fout gedaan?'' Vraagt Niall en ik schud mijn hoofd. ''Lisa het is Niall maar met de pizza's.'' Zeg ik zacht en Lisa heft haar hoofd op en kijkt Niall lang aan. ''Ohh sorry.'' Zegt ze na een tijdje. ''Het is oke lieverd.'' Zeg ik en Niall deelt de pizza's uit. ''Wow zo groot! Zoveel kan ik echt niet op hoor!'' Zegt Lisa schattig en ik grinnik. ''Is niet erg hoor! Je hoeft niet alles op te eten, eet alleen alles wat je op kan krijgen!'' Zeg ik en Lisa glimlacht breed. 

Lisa kruipt van mijn schoot en legt de pizza doos op het tafeltje. We zitten in de woonkamer en meestal eten we als we pizza eten op de bank. Lisa gaat op haar knieën voor de pizza zitten en begint rustig te eten. Na de eerste hap draait ze zich om. ''Woow zo iets lekkers heb ik nog nooit gegeten!'' Zegt Lisa met glinsteringen in haar ogen. Ik glimlach breed. ''Nou ik weet nog wel veel meer lekkere dingen!'' Zeg ik en Lisa draait zich weer om en eet rustig verder. Ik kijk de jongens blij aan en ze glimlachen allemaal breed. ''Ze is echt zo schattig!'' Fluisterd Niall. ''Ja he!'' Fluister ik blij terug. Als iedereen zijn pizza al op heeft is Lisa nog rustig bezig. Het is een grappig gezicht want ze zit helemaal onder de pizza. Er liggen nog 2 stukjes pizza en Lisa zucht. ''Papa ik zit super vol!'' Zegt Lisa dramatisch en ik schiet in de lach. ''Je hebt super veel gegeten je hebt bijna je hele pizza op!'' Zeg ik lachend en Lisa knikt trots. Liam ruimt de pizza dozen op en ik neem Lisa mee naar de keuken.

 Ik til Lisa op en zet haar op het keukenblad. Ze is zo licht als een veertje. ''Wat ga je doen papa?'' Vraagt Lisa en ik pak een doekje.''Meis de pizza zit zelfs op je voorhoofd!'' Zeg ik lachend en Lisa wordt rood. ''Het is niet erg hoor dat maken we zo weer schoon!'' Zeg ik en ik maak voorzichtig Lisa's gezicht schoon en ze giechelt. ''Papa ik vind je lief!'' Zegt ze giechelend en ik smelt. Ze is zo schattig als ze papa zegt. ''Jij bent ook lief!'' Zeg ik en Lisa glimlacht. ''Weetje wat we morgen gaan doen met zijn allen?'' Vraag ik en Lisa schud haar hoofd. ''We gaan shoppen voor jou!'' Zeg ik blij en Lisa kijkt me vragend aan. ''Wat is dat?'' Vraagt ze beschaamd. ''Je hoeft je er niet voor te schamen dat je dat niet weet hoor. Dat is een ander woord voor winkelen. Om precies te zijn kleren kopen!'' Zeg ik en Lisa haar ogen lichten op. ''Echt?'' Vraagt ze blij en ik knik. Lisa springt om mijn hals en ik houd haar stevig vast zodat ze niet valt. Ik voel een traan in mijn nek vallen. ''Lisa huil je nou?'' Vraag ik voorzichtig. ''Papa je bent zo lief! Ik voel me net een prinsesje.'' Piept ze en ik glimlach. Ik kijk op de klok en zie dat het al 9 uur is. Voor Lisa is dat laat een 7 jarige hoort al lang in bed te liggen. Ik hou Lisa vast en loop naar de woonkamer. ''Ik ga Lisa even in bed leggen!'' Zeg ik en Lisa kijkt op. ''Slaaplekker Niall, Liam, Zayn en Harry!'' Zegt ze lief en ik glimlach waarna iedereen slaap lekker zegt. 

*Lisa's POV*

Ik zeg iedereen slaap lekker en Louis tilt me naar boven. Hij legt me op bed neer en helpt me met mijn schoenen. Louis pakt mijn tas en pakt mijn pyjama en tandenborstel. Louis helpt me met mijn pyjama en we lopen naar de badkamer. Ik poets mijn tanden en spuug de tandpasta uit en spoel mijn mond. Louis is zo lief voor me. ''Lisa ik heb nog wat voor je.'' Zegt Louis en ik giechel. ''Wat dan?'' Vraag ik en Louis pakt mijn hand en komt naast me op bed zitten. Hij opent mijn nachtkastje en pakt er een cadeautje met een grote rode strik erop. ''Ik weet dat een 7 jarig meisje dit niet hoort te hebben maar als er iets is kan je mij of een van de andere jongens altijd om hulp vragen!'' Zegt Louis en ik open het cadeautje. Woow een iphone 4 het is niet het nieuwste van het nieuwste maar dat wil ik ook niet. ''Onze nummers staan er al in!'' Zegt Louis en ik glimlach. ''Dankje wel papa!'' Zeg ik blij. ''Alsjeblieft! Maar nu slapen want het is al veelste laat!'' Zegt Louis en ik knik. Louis stopt me in onder de warme dikke donzen deken en ik leg mijn hoofd op het grote donzen kussen. ''Lig je lekker?'' Vraagt Louis en ik knik hevig. ''Jaaaa!'' Zeg ik blij en Louis glimlacht en drukt voorzichtig een kusje op mijn voorhoofd. ''Slaaplekker Lisa!'' Zegt hij zacht. ''Slaaplekker papa!'' Zeg ik terug en Louis verlaat de kamer en ik val al snel in slaap. 

 ---

Wow weer zo een redelijk lang stukje! Ik heb ook hierop mijn best gedaan! Ik hoop dat jullie het leuk vonden! 

Laat het weten in de comments wat je ervan vond! En stemmen is nogsteeds gratis!

xxx

Gecorrigeerd: 1-1-2016 // 29-7-2018

Adopted by Louis Tomlinson | Dutch fanfic | VoltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu