puan lee berasa amat kecewa dengan anaknya . ' eomma baru tahu yang jeno ni playboy kat sekolah . jeno-ah , eomma hantar sekolah bukan suruh memikat hati perempuan lepastu senang-senang putus macam tu je . eomma hantar kamu ke sekolah sebab nak kamu belajar bersungguh-sungguh dapatkan markah baik kat kelas tapi apa yang jeno buat ni ? jeno tak sayang eomma ke ? '
jeno mengelap air matanya . ' mianhae eomma . jeno tahu jeno anak yang berdosa . jeno minta maaf banyak-banyak , eomma ' ucap jeno sambil memeluk kaki puan lee .
puan lee menenangkan hatinya . ' dah , bangun '
jeno bangun .
' pergi minta maaf kat cikgu-cikgu kamu '
' baik eomma '
–dan jeno pun minta maaf semua cikgu yang pernah jeno sakitkan hati mahupun terasa hati .
🔖🔖🔖
cafe
' aku dengar kau confess kat cikgu praktikal tu ? ' soal haechan .
' diam lah '
' okey aku diam '
tiba-tiba senyap .
' hi everything ! ' jerit jaemin yang berjalan kearah mereka dan membuka suasana sepi antara kedua pihak itu .
mereka melihat jaemin dengan tak puas hati .
' apa , aku pelik ke harini ? '
mereka terdiam .
' okey aku diam ' sambil tertunduk diam membisu .
🔖🔖🔖
dapur .
' appa dan eomma dah bercadang untuk kahwinkan kamu . ye , ini adalah paksaan supaya kamu tidak lagi berhubungan dengan mana-mana perempuan lagi ' ujar tuan lee .
jeno tersedak soup . ' a–ape kahwin ?? '
' ye kahwin '
' jeno tak nak , jeno masih student sekolah lah appa ' bantah jeno .
' kami takde cara , itu sahaja yang boleh menghentikan keadaan ' ujar puan lee pula .
' eh macam tu pula ? '
' appa dah siapkan rumah baru untuk kamu . duit dah siap-siap kat bank . apa yang kamu nak semua dah ada kat rumah tu . ada apa-apa bantahan ? ' soal tuan lee membuatkan hati jeno secara tidak langsung berbunga-bunga .
jeno hanya diam .
' bagus , cuti panjang ni korang kahwin '
' cepatnya '
' itu je cara-caranya ' kata puan lee .
' baiklah ' sambil keluh resah .
__
🥡 ; bersambung .
YOU ARE READING
one hundred. leejeno
عاطفيةkenapa 100 ? itulah angka perempuan-perempuan yang pernah bersama lee jeno tapi kali yang ke seratus itu, ' no longer be called ex-lover , she was the last to jeno ! ' sebab lee jeno seorang yang playboy . sah-sah lah ! 99 perempuan dia couple-bre...