hari perkahwinan .
mereka hanya membuat majlis dengan simple sahaja dan hanya menjemput orang tertentu .
🔖🔖🔖
' handsome bod* kau ' puji haechan .
' tahniah sahabat aku , muda-muda lagi dah bergelar suami ' sambil menepuk bahu jeno perlahan .
jeno hembus nafas berat . jeno pandang mereka berdua . ' janji dengan aku , rahsiakan benda ni . hanya korang je yang tahu aku dah kahwin '
mereka berdua mengangguk faham . ' baik boss ! '
jeno cuba untuk tersenyum lebar .
__
' omo yeppeunne jooeun ! tak sangka kawan aku dah digelar isteri . aku is excited plus wanna cry ' kata yoojin dan ingin menangis .
jooeun pandang yoojin sambil pegang kedua bahu yoojin . ' kau janji dengan aku , jangan bagitahu sesiapa pasal ni . kalau tidak , aku tak nak kawan kau sampai bila-bila ! '
yoojin membesarkan matanya . ' eo mestilah . kepochi aku ni pun , aku takkan bagitahu orang pasal benda ni tau . aku taknak buka aib kau . kau kan kawan aku , aku tak nak kau malu '
' terima kasih yoojin . aku sayang kau ' sambil memeluk yoojin erat .
yoojin membalas pelukan jooeun .
tok tok tok
mereka berdua tengok pintu masuk bilik persalinan . terlihat kakaknya , bae joohyun sedang memimpin anaknya , kim junho . ' omo , saeng-ah yeppeunne ! '
' eonni ! '
mereka berdua saling berpelukan .
joohyun tengok muka jooeun . ' cantiknya saeng eonni ni '
jooeun tersenyum . ' gumawo eonni . eonni pun cantik selalu '
' ni eonni bawa kek coklat moist kesukaan kamu '
' wah , sedapnya ! terima kasih eonni '
' sama-sama '
' junho-ah taknak jumpa aunty jooeun ke ? ' soal joohyun kepada junho .
junho hanya bow dan terus sembunyi di belakang ibunya .
mereka ketawa tengok gelagat junho .
yoojin tersenyum bahagia tengok kemesraan kedua adik-beradik itu .
🔖🔖🔖
–pernikahan pun dimulakan .
pintu gereja dibuka luas . jooeun berjalan dengan hatinya berdebar-debar .
' semangat ' ucap yoojin .
jooeun teruskan berjalan .
jeno menahan dirinya untuk tidak menyukai jooeun sebab pada hari ini , dia terlihat sangat cantik bak bidadari .
' cantiknya jooeun ' kata haechan kepada jaemin .
' weh jooeun dah sold out , aku nak bersedih ' kata jaemin ingin menangis dan acah acah kesat air mata .
jooeun berdiri di hadapan jeno . mereka saling blushing sesama sendiri .
–habis sahaja ucapan pendeta . jeno cuba untuk menenangkan diri . jooeun cuba kawal gigil .
dan mereka berdua pun berciuman .
' awh sweet iler ' kata haechan dan menutup mukanya separuh tapi tetap tengok adegan tersebut .
' kalaulah jeno tu aku , halah jeno '
semua menepuk tangan bahagia .
lee jeno dan bae jooeun pun selamat menikah .
__
🥡 ; bersambung .
YOU ARE READING
one hundred. leejeno
Romancekenapa 100 ? itulah angka perempuan-perempuan yang pernah bersama lee jeno tapi kali yang ke seratus itu, ' no longer be called ex-lover , she was the last to jeno ! ' sebab lee jeno seorang yang playboy . sah-sah lah ! 99 perempuan dia couple-bre...