07 | melting

1.1K 207 22
                                    

bilik jooeun .

hujan lebat pada malam ini turut melebatkan lagi air mata bae jooeun .

' kenapa mesti kahwin usia muda . aku tak nak ' sambil memeluk bantalnya erat .

' tapi aku tak nak sakitkan hati eomma , appa '

tiba-tiba kakaknya , bae joohyun menelefonnya .

' hello eonni ! '

' hello , hey kenapa nangis ni sayang eonni ni ? '

' saeng taknak kahwin muda tapi saeng taknak buat eomma , appa kecewa '

' eonni tahu tapi tabah ye saeng . saeng cakap je , saeng nak apa . masa hari perkahwinan kamu nanti , eonni bawakkan barangnya '

' nak kek coklat moist yang eonni buat . tau eonni ? '

joohyun ketawa . ' comel lah saeng ni . apa yang tak bolehnya . eonni akan buat paling sedap tau '

jooeun tersenyum . ' sayang eonni '

' sayang saeng lebih '

🔖🔖🔖

taman

sementara puan lee dan puan bae bergosip di cafe .

' tak sangka pula aku orang ke 100 tu , dan i feel better mati than kahwin with guy gila bercinta ni ! '

jeno pandang tajam kearah jooeun . ' aku rasa nak mati lepastu hidup balik tapi bila aku hidup tu aku nak hidup kat dunia baru tanpa kau '

' kau ingat aku nak sangat ke kau hidup kat dunia ni ? ' soal jooeun pandang jeno tak puas hati .

' kalau tak disebabkan kes tu , takdelah aku kahwin dengan ulzzang sekolah ni ' lalu menjeling jooeun .

' lepastu kahwin dengan aku pulak tu , jadahnya '

' aku tahu , kau tak jadi makcik bawang eh kat sekolah nanti sebab dapat kahwin dengan playboy handsome ni '

jooeun ingin muntah . ' jijiklah . kau pun aku tak ngaku suami '

🔖🔖🔖

jooeun tengok cermin . ' cantiknya ' monolog jooeun .

' jooeun kamu dah siap belum ? '

jooeun segera buka langsir tempat persalinan baju . semua ternganga dengan kecantikan jooeun .

' omo yeppeunne anak eomma ' puji puan bae .

jeno cover melting . ' gila bab* cantik sia* ' bisik hatinya .

' yeppeunne , bakal anak eomma ni . jeno-ah cantik kan bakal isteri kamu ? ' soal puan lee memegang bahu jooeun lembut .

jooeun pandang tajam kearah jeno .

jeno menggaru kepala . ' aahh- eum cantik sangat , eomma ' sambil memaparkan muka manis yang pastinya terpaksa .

-dan setelah itu , mereka saling jeling antara satu sama lain .

__

🥡 ; bersambung .

one hundred. leejenoWhere stories live. Discover now