04 | cikgu sooyoung

1.1K 209 32
                                    

kantin

' lama betul kau lari . ke kau ponteng ? ' soal jaemin .

jeno pandang jaemin tajam . ' sila lari 7 pusingan padang tanpa henti . aku nak tengok kau sanggup ke tak sanggup '

' yelah yelah , macam tu je nak marah ' jaemin menjeling dan terus menggigit sosej .

tiba-tiba cikgu praktikal yang menambat hati jeno tu muncul dan lalu di depannya .

cikgu itu menuju ke koridor sekolah . jeno smirk . ' ada can ni ' bisik hatinya .

haechan yang sedang berselera makan tu pelik tengok jeno . ' lari 7 pusingan terus gila ke , lee jeno oi ? '

' kau senyap . nah ambik ni , aku tak rasa nak makan harini . kbye ' kata jeno dan lari mengejar cikgu praktikal itu .

haechan dan jaemin saling berpandangan . ' pahal do ? ' soal jaemin .

haechan menjengket bahu . ' entah '

__

jeno pandang sekeliling . ' bagus takde orang hahah ' bisik hatinya sambil ketawa gembira .

dia berlari anak kearah cikgu itu . ' cikgu park sooyoung ' panggil jeno dengan keadaan bermengah-mengah .

cikgu sooyoung memalingkan tubuhnya kearah jeno . ' ye ? '

jeno tersenyum sambil membetulkan tie nya . ' saya nampak cikgu lalu koridor ni , saya ingat nak makan sama-sama dengan cikgu , boleh ke ? '

cikgu sooyoung ketawa kecil . ' saya dah lama makan , lee jeno '

lee jeno terkejut . ' cikgu ke–kenal nama saya ?? '

' awak ni kelakar lah , lee jeno . apa guna nametag kat baju awak tu ? '

jeno tengok nametag yang berada di baju kemeja sekolahnya . lalu tersengih malu lalu menggaru kepalanya . ' mianhae '

cikgu sooyoung menggeleng kepala dan tersenyum tengok gelagat anak muridnya itu . ' saya nak naik kelas ni '

jeno memikir seketika . ' cikgu sooyoung . boleh saya minta nombor telefon cikgu ? boleh lah boleh lah ' rayunya .

' okeylah , kejap ye ' kata cikgu sooyoung dan mencari sesuatu di begnya .

' okey nah ' kata cikgu sooyoung lagi sambil menghulurkan kertas berisikan nombor telefonnya .

' terima kasih banyak-banyak , cikgu sooyoung yang cantik lagikan baik ' puji jeno .

' ada-ada saja kamu ni , lee jeno . saya gerak dulu lah ye '

jeno bow .

jeno tengok cikgu sooyoung melangkah pergi dengan perasaan yang sangat gembira . ' yes '

__

🥡 ; bersambung .

one hundred. leejenoWhere stories live. Discover now