MH 12

5.8K 260 18
                                    

Sudah berhari-hari mereka hanya membual di dalam telefon. Freya mengambil keputusan untuk keluar berjalan bersama si jantung hati! Itu yang dia tunggu selama ini!

Freya sedang mencuba beberapa pakaian di hadapan cermin. Dia berfikir di hadapan cermin, baju mana yang harus dia pakai? Baju dengan seluar or skirt or dress?

Di ambil dress lalu di padankan dengan tubuhnya ermm nampak macam menarik. Gadis itu mula melangkah ke meja solek yang menempatkan sling bag nya. Seakan berpuas hati dia menuju ke bilik air untuk membersihkan diri.

Setelah dua puluh minit dia menyiapkan dirinya lalu dia menuju ke pintu. Dibuka pintu itu dan dia mula berjalan meninggalkan bilik hotel tersebut.

Rambut sengaja dilepaskan dan disarung kan pergelangan tangan nya dengan getah rambut berwarna hitam. Sengaja dia buat begitu!

Kakinya melangkah ke arah seorang jejaka yang sedang menunggu nya sambil duduk di atas motorsikal. Berkerut dahi jejaka itu.

"Kenapa awak tengok macam tu? Terpegun eh tengok saya? Saya memang cantik pun"riak Freya selamba

"Tak, aku tak terpegun langsung tapi aku hairan kenapa kau pakai dress? Kita nak naik motor tau! Kau ok ker tak? "Soal Aniq dengan perli

"Tak, aku tak terpegun langsung tapi aku hairan kenapa kau pakai dress? Kita nak naik motor tau! Kau ok ker tak? "Soal Aniq dengan perli

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"What?! Naik motor? Erkk saya mana boleh kangkang! Awak agak-agak la! "Gelabah Freya

"Dah tak ada seluar ker kau nak pakai? Aihh"keluh Aniq lalu dia turun dari motornya

Aniq melangkah ke arah Freya lalu dibuka hoodie nya sehingga ditinggalkan tshirt berwarna hitam ditubuh nya. Diikat lengan hoodie tersebut pada pinggang Freya. Diikat terbalik agar bahagian hadapan dapat ditutup sekiranya angin.

Freya pula hanya terkedu sahaja, merah wajahnya! Tak salah juga dia dapat buat scene macam tu, nanti mereka keluar lagi dia ingin melakukan sekali lagi!

"Aduh sakit la wakkk! "Merengus kesakitan Freya apabila dahi nya di jentik oleh Aniq

"Kau tak payah nak plan benda macam ni lagi! Ingat aku tak tahu ker? "Dijegil matanya pada Freya

"Mana ada"tersenyum malu Freya

"Dah jom, karang lewat pula"ajak Aniq lalu bergerak ke arah motor nya

Dipakai kan helmet pada kepala nya dan dihulurkan topi keledar pada Freya. Terpinga-pinga gadis itu sambil menyambut huluran tersebut.Dipakaikan pada kepala nya namun jatuh melorot kerana rambut Freya yang lembut itu..

"Kau dah kenapa pakai macam tu? "Ketawa kecil Aniq dengan gelengan

"Mana saya tahu! Awak tolong la"rengek Freya dengan manja

"Kau sengaja kan? Nak tarik perhatian aku? Sini"panggil Aniq lalu dia menarik tangan Freya

Ditarik getah pada pergelangan gadis itu lalu di pusingkan tubuh Freya ke belakang. Diikat rambut itu agar kemas. Freya memang melting habis!

[C] MR HUSBAND Where stories live. Discover now