6

195 16 5
                                    

 

Playlist: Rihanna - Stay ft. Mikky Ekko

- - - -

Aptal bir sırıtışla öylece oturuyordum sınıfta, ellerim çenemde leyla misali. Dünden beri hiçbir şey düşünemiyordum. Aslında daha çok, tek bir şey düşünüyordum. Sadece o an, o koku, o his... Dün giydiklerimi giymiştim yine, birazcık daha kokusuyla kalabileyim diye, aynı zamanda ziyan ettiğim için kendime kızıyordum. Cidden! Kokuları saklamanın bir yolunu bulmalılardı artık.

"Ohoo bu yine dalmış gitmiş bir yerlere." diyerek mutlu hayallerimden çekti aldı beni Meral, Efe ile sınıfa giriyorlardı. Gülümsedim. "Günaydın!" dedim 'ı' sını uzatarak. Ikiside şaşkın bir gülümsemeyle birbirlerine baktılar. Efe yanıma oturup yanağımdan makas alırken konuştu: "Aman Allah'ım bu günleri de mi görecektim! Bu halleri neye borçluyuz bakalım?" Muzip bir ifadeyle önce Meral'e sonra Efe'ye baktım. Meraklanmaları için bir süre bekledim. "Güzel bir şey oldu." Meral'de bir sandalye çekip karşıma oturdu, merakla gözleri parlıyordu. "Ne?" "Onur'u gördüm." dedim heyecanla. Efe gözlerini devirdi "Ben de bir şey sanmıştım." Meral kaşlarını çatarak susması için onu dürttü. "Boşver onu sen. Ee nerede gördün?" dedi hevesle. "Sitenin bahçesinde. Vee..." Sustum. Meral "Ve?" dedi tamamlamam için sabırsızlanarak.

"BANA SARILDI!" Ufak bir çığlık atmıştım.

"Ne!?" Koro halinde bağırmışlardı.

Tepkileri karşısında gülerek kulaklarımı tıkadım. Ama Meral zorla kollarımı indirdi. "Hemen anlatıyorsun!" Efe'ye baktım, Meral'e katıldığını belli ederce başını sallamıştı. "Dün akşam, sitenin bahçesinde gördü beni. Ağlıyordum." Efe lafımı böldü. "Bir dakika, bir dakika. Neden ağlıyordun?" diye sordu kaşlarını çatarak. Bakışlarımı indirdim. "Bildiğiniz şeyler. Her neyse Onur beni görmüş aslında seslenmiş fakat duymamışım karşımda dikiliyormuş farketmedim çarpıyordum ama o tuttu hatta çarptım da. Sonra neden ağladığımı sordu, yapabileceği bir şey olup olmadığını da. Ben de 'Sanmıyorum, teşekkürler.' dedim. Sonra birden beni çekti sarıldı. Ne olduğunu anlayamadım başında sonra karşılık verdim tabi. Çok güzeldi, daha önce hiç böyle bir şey yaşamamıştım." "Daha önce hiç bir erkeğe sarılmamış gibi davranma." diyen Efe'ye gözlerimi devirdim. "Beni anlaman imkansız Efe, yorum yapma." Cevap vermedi. "Ee sonra ne oldu?" dedi Meral ortamdaki gerginliği dağıtmak mı istiyordu yoksa gerçekten merak mı ediyordu anlamamıştım, sanırım her ikisiydi de. Bakışlarımı Efe'den çekerek devam ettim; "Bir süre sonra ondan ayrıldım ve bunu neden yaptığını sordum." Meral kaşlarını çattı. "Bunu neden sordun? Ne dedi peki?" Muzip bir ifadeyle gülümsedim ve derin bir nefes aldım. " 'Elimden başka bir şey gelmiyordu.' dedi!" diye yine çığlık attım ağzımı kapayarak. "Çok tatlı!" dedi Meral. Ellerim hala ağzımdayken başımda onayladım. Efe bu halimize gözlerini devirdi; "İğrenç." diye mırıldandı. Bu hali bizi güldürmüştü. Efe'yi dürttüm, 'Ne?' diye sorar gibi baktı. Bir daha dürttüm. O da gülmeye başlarken zilin sesi sınıfta yankılanıyordu.

Okula gelmek eğer bir son sınıf öğrencisiyseniz sedace devamsızlık haneniz artmasın diye yaptığınız bir şeydir. Tüm okul artık sizi gözden çıkarmıştır ve kurallar sizin için geçerli değildir. En azında bizim okulda durum böyleydi. Formamı en son ne zaman giydiğimi bile hatırlamıyordum, sahi neredeydi acaba?

Bu yüzden oturup tüm gün ders çalışırdık ama bugün içinmden çalışmak gelmiyordu. Başımı sııranın üzerine koyup Meral'e döndüm. "Meral?" Kitaptan başını kaldırmadan cevapladı; "Hı?" tekrarladım; "Meral?" kafasını kitaptan nihayet ayırdı ve "Efendim Elif?" dedi bıkkınlıkla. "Sıkıldım" dedim dudaklarımı büzerek. "Yani?" "Benimle ilgilen." Tekrar kitabına döndü. "Ders çalışıyorum." "Ben de sıkılıyorum." Bıkkınlıkla nefesini verdi. "Elif bu soruların çıkışa kadar çözülmüş olması gerekiyor ve yüz doksan yedi tane daha var. Şimdi lütfen sessizce sıkılır mısın?" Suratımı buruşturdum ve iğrenç bir şeyden bahsediyormuş gibi söyledim. "İnek." Bana dönüp dil çıkardı, ben de karşılık verdim. Sonunda oflayarak önüme döndüm ve hocanın okuduğu romana daldığından emin olduktan sonra telefonumu çıkardım. Bildirim vardı.

Kırmızı AtkımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin