Ma insor cu tine

100 16 12
                                    

Imi despleteam coada pentru a cincea oara , nu mai avea niciun rost sa imi mai impletesc paru oricum eram in intarziere si Florica urla ca disperata dupa mine din bucatarie .

Mi-am luat cojocu in spate si am iesit afara din camera .

- Is gata , hai sa merem !

Ea o venit avand in mana o bucata de branza din care manca , am iesit amandoua afara din casa indreptandu-ne spre poarta acolo unde era Aurica .

- Am crezut ca ati prins radacini , ce v-o luat atat ?

Io nu am zis nimic numa am trecut pe langa ea luand-o pe ulita in jos . In sara asta se facea foc la sezatoare , era loc de dans si voie buna . Vantu batea oleaca , da era numa bun pentru zilele astea pline de caldura .

- Ce-i cu tine , Marie ?

M-o intrebat Aurica venind cu Florica langa mine . Am dat numa din umeri lundu-mi paru intre degete incepand sa imi impletesc o coda intr-o parte .

- Te-o suparat cumva Dorea ?

O intrebat Florica stergandu-si fata cu podul palmelor .

- Io nu am nimic cu Dorea , de ce sa ma supere el ?

Adevaru ii ca eram oleaca suparata , da motivu nu era Dorea . Petrica o zis ca vine asara la mine si nu o mai venit , l-am asteptat in poarta cateva ceasuri bune si pe langa asta tata m-o mai si certat .

O stiut ca astept pe cineva si tare rau s-o necajit , abia de o scos trii vorbe azi cata mine .

Mama iara nu o zis nimic , iar Florica tat ce face ii sa imi zica cat de drag ii e Petrica si ca abia astepta sa mai vina pa la ea .

Io iara nu mai stiu ce sa cred . Trebe sa vorbesc cu Petrica neapart in sara asta , o sa ii zic sa nu ma mai coate si sa ma lase de tat in pace .

Mie nu imi arde de iubire !

- Bine , Marie daca asa zici tu ...

O zis Florica mutand discutia iara pe intalnirea ei cu Petrica de amus 3 zile . Doba se auzea de langa casa babei Geta , iar chiuitu si cantarea la fel . Era mare țambal si o data ajunse si noi mare mi-o fost mirarea sa o vad pe Leana in poala la Petrica , se atingeau si radeau fara bagare de seama la lume .

Amandoi erau pe lavita la ceva distanta fata de restu pruncilor din sat , am trecut pe langa ei fara sa zic nimic , Florica ce era in stanga mea nu o putut si taca . Oleaca mai avea si auzeau si prunci vorbele ei urate .

- Nu ii baga in sama !

Vorbea Aurica o data ce am ajuns langa prunci , nimeni nu parea sa bage seama pe supararea Floricai si nici pe Petrica cu Leana ce se lasau dusi de fiorii iubirii , lumea era mai atenta pe dans si voie buna .

- Maria !

Numele mi-o fost strigat atat de tare ca aproape tata lumea si-o mutat capu pe mine , Dorea venea cata mine cu privirea incetosata avand in mana o cana cu bautura .

- Hai si danseaza cu mine , te-am asteptat pana amu'

O data ajuns langa mine m-o prins de mijloc si m-o tras tare cata el , am vrut si ma trag din bratele lui da nebunu' ma tinea prea tare .

- Dore , da-mi drumu ! Dansez cu tine da' lasa-ma ...

Avea capu lasat pe a meu vorbind incet fara sa pot sa inteleg ce vorbea .

Aurica si Florica alaturi de cativa prunci se uitau la noi fara sa faca nimic , oleca mai aveau si incepeau sa rada .

Nu era nimic de ras aci , Dorea ii bat si nu ma lasa iara in pace !

- Imi esti tare draga , Marie ! Maine vin la tine acasa si vorbesc cu ai tai sa mii te de-a de nevasta ....

Vorbea el dandu-mi drumu luand o gura de vin , ma uitam speriata la el fara sa stiu ce sa ii zic . Florica m-o luat de mana si m-o tras langa ea si Aurica .

Stiu ca tata nu m-ar da , da tat o data stiu ca Dorea nu glumea cu vorbele astea . Nu ii prima oara cand imi zice ca vrea sa se insoare cu mine , data trecuta am reusit sa il opreasc la limita zicandu-i tat felu de povesti...

- M-o auzit atata lume , iara io maine vin la tine Marie .... Nu ma las pana nu te iau de nevasta !

Mi-am luat mana din a Floricai facand un pas cata Dorea , stiu ca ii bat si ca ma poate lovi , da daca nu ii zic amu nu o sa mai pot sa ii zic niciodata .

- Dore , io nu vreau sa ma ma marit cu tine ! Nu imi esti drag deloc , nu te iubesc ...

I-am zis iar apoi am plecat de langa el , o fost o prostie din partea mea sa vin la sezatoare . Trebuia sa ma gandesc ca Dorea o sa faca ceva dupa cele intamplate ieri .

Prunci se uitau la mine mirati , iar cateva gaite au inceput sa susoteasca . Am ignorat privirile lor luand-o la pas in sus pe ulita vrand sa ajung cat mai repede acasa sa vorbesc cu tata ce s-o intamplat .

Nu vreau sa ma marit ...

Gandu' ca tata la suparare m-ar da de nevesta lui Dorea m-o facut sa plang , suspinam incet stregandu-mi lacrimile .

- Marie , da io te strig si tu nu te opresti ? Ce vrei ? Sa fug dupa tine ...

M-am oprit atanci cand de mana m-o prins Calin , o venit fugind catre mine si acum abia isi tragea sufletu ...

- Caline , lasa-ma singura...

I-am zis stregandu-mi orice urma de lacrimi .

- Te duc pana acasa , poate asa imi povestesti ce te supara ...

O zis tragandu-ma catre el .

- Nu te lua dupa Dorea , o baut mult si nu mai gandeste limpede ...

Am tras o gura mare de aer simtindu-ma coplesita .

...............

Multumesc pentru timplul acodrat .

''Gaitele'' sunt numite persoanele care susotesc/ barfesc , asa sunt numite numite fara sa se supere in zona mea . 

M A R I AUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum