als ik thuis ben loop ik meteen naar boven en laat me op mijn vallen. waarom zou hij dit geheim houden? het is toch eigenlijk mijn moeder? na een tijdje hoor ik beneden een deur. ik sta op en loop naar mijn deur ik doe hem snel op slot en loop weer terug naar mijn bed. maar voordat ik weer lig hoor ik papa roepen. "Jes! ben je boven?" roept hij. "ja!" Roep ik terug. ik moet hem straks toch nog zien met eten dus ja... "kom je?" "waarom?" "eten!" roept hij. ik kijk op de klok en zie dat het inderdaad al laat is. ik dacht dat ik nog genoeg tijd had. "ja" roep ik en ik verstop mijn tasje in mijn bureau la onder een paar spullen. ik loop naar beneden en hoor papa rommelen. ik ga aan tafel zitten en zie dat we pasta eten, gadverdamme. "sorry, van vanmiddag" zegt hij. ik knik en er komt een toestemmend geluidje uit mijn mond. "wat is er?" vraagt hij bezorgd. "niks" zucht ik. "echt niet?" "best. moet jij mij niet iets vertellen?" vraag ik, als de oude ik. ik weet dat dit geen nut heeft. "hoezo?" vraagt hij. ik kuch overdreven en zeg tegelijkertijd "park" "je hebt mij gezien?" vraagt hij. "ja" antwoord ik. "dat was Jade. mijn ex, maar het is nu weer goed" zegthij blij. ik glimlach naar hem. maar van binnen voel ik me rot, nog erger als net. waarom? "als je wil, komt ze morgen eten" zegt papa voorzichtig. "ja, dat lijkt me "super!" roep ik enthousiast. "hoe heet ze?" "Jade" antwoord hij met een glimlach. ik zie een twinkeling in zijn ogen. wat lief. 'wat the fuck?! hij is verliefd op Jade?!' roept het stemmetje in mijn hoofd. wat? "hoe is ze?" vraag ik. "leuk, lief, aardig, grappig, knap..... wil je dat ik doorga?" vraagt hij. ik grinnik. "nee hoor. het is goed" zeg ik met een fake glimlach. waarom lukt het nou niet om echt te lachen?!
na het eten ben ik naar boven gaan om nog wat huiswerk te maken. daarna ben ik gaan douchen en heb ik nog even piano gespeelt en ben naar bed gegaan. ik was doodop.
next day
Jessica's p.o.v.
vanavond komt Jade. vandaag waren we vrij omdat alle docenten die wij hadden vandaag met de brugklassers weg waren voor een of andere excursie. ik trek mijn jasje aan en wacht op papa. we gaan shoppen om iets leuks te zoeken voor vanavond, en natuurlijk voor andere kleren. als papa ook klaar is lopen we naar buiten en stappen in de auto.
we lopen Blitz binnen. ik hou ervan hier te winkelen. het is een gezellig winkeltje en veel keus. we hadden veel vrijheid in het weeshuis dus dat was makkelijk. ik loop meteen naar de hoek van de winkel, hier hangen allemaal leuke t-shirtjes, blousjes, en leuke spijkerbroeken. maar papa loop naar een ander rek toe, die van de jurkjes, hemdjes en korte broekjes. het begint weer warm te worden, dus het is logisch. ik moet iets verzinnen daar tegen. hij houdt een roze jurkje omhoog. de bovenkant is zilver met glitters, en de onderkant is roze. super mooi maar... roze.... ik wil het wel een kans geven maar ik zoek eerst een spijkerjackje uit. "staat dit niet leuk bij elkaar?" vraag ik aan papa, terwij ik het spijkerbroekje erbij houdt. "dat is te warm Jes" antwoord hij. "nee hoor. ik heb het niet te warm" antwoord ik eigenwijs. "hier trek eens aan" zegt hij, terwijk hij me de jurk aangeeft en het jackje van me overneemt. shit! ik pak het aan en loop naar een pashokje. ik doe mijn kleren uit en doe het jurkje aan. voordat ik het hokje uit loop, kijk ik in de spiegel of je mijn sneeën kunt zien. shit! shit, shit, shit, shit, shit! je kunt ze zien, en niet zo'n beetje ook niet.... herhaal steeds in mijn hoofd dat ik mijn arm niet om moet draaien richting papa. ik loop het pashokje uit en loop naar papa toe. "en? waty vind?" vraag ik nieuwschierig. "je bent prachtig... in die jurk" zegt hij met een glimlach. ik voel dat ik moet blozen. "mag ik nu mijn jackje?" vraag ik. "nee" antwoord hij met een grijns. "papaaa!" zeur ik. maar het helpt niet want papa draait me om een duwt me zachtjes naar het pashokje. sukkel.
ik ben net onder douchge geweest en ga me nu klaarnmaken voor dadelijk, Jade komt. ik doe het jurkje aan en loop naar mijn inloopkast. ik kijk rond of ik ergens een jackje kan vinden maar... niks. ik adstyle mijn haren en doe wat make-up op, dus ook extra veel op mijn arm, trek de bijpassende schoenen aan en loop naar beneden. papa is druk bezig met het eten. we eten pasta omdat Jade dat lekker vindt, ik haat pasta, maar oke. papa heeft zichzelf echt uitgesloofd. hij heeft een schoonmaakbedrijf ingehuurd, heeft een pak aan, wat hem geweldig staat... wat?! hij heeft er echt veel zin in! ik daarintegen.... wat...? "wat zie je er mooi uit" zegt hij met een glimlach. ik moet blozen. wat? Jes het is je vader! "dank je, jij ook" zeg ik terug met een glimlach. de bel gaat. "ik ga wel!" roept papa bijna. "rustig pap" grinnik ik. ik pak de wijn en schenk het in voor hun, ten eerste: Niall en wijn? en ten tweede: ik heb gelezen op één van de sites dat je ook aankomt door drinken, dus drink ik vandaag niks alleen 1 glas water om de vieze smaak van de pasta weg te spoelen. "dit is Jessica" hoor ik papa zeggen. ik kijk op. ik zie een meid staan van ongeveer 19 of 20 jaar, ze heeft blonde stijlen haren. ze heeft een mooie kleur blauw jurkje aan. en ja, alleen de blauwe kleur is leuk. het is een kei kort jurkje dat veel te strak zit is. ik glimlach naar haar en geef haar een hand.
JE LEEST
Adopted by Niall Horan
Fanfictionik ben Jessica en ik woon in een weeshuis voor meisjes. mijn ouders zijn toen ik 4 jaar was omgekomen bij een auto-ongeluk. ik wordt gepest in het weeshuis. niemand adopteert mij, waarom weet ik niet. ik kan alleen mijn gevoel omzetten in muziek. da...