One week before Christmas

143 7 0
                                    

Quote: You have to hold things with you, if it's makes you happy.

Ik wordt wakker door gerommel van beneden. Ik wrijf door mijn ogen voor ik echt zicht krijg. Dan bedenk ik me dat het over een week al kerst is. Ik vond kerst altijd al leuk, ondanks dat ik geen familie had om het mee te vieren. Ik sta op en trek een joggingbroek en trui aan. Ik doe de gordijnen open en meteen glimlach ik. Het sneeuwt! Ik weet niet waarom, maar ik hou van sneeuw. Bij kerst, hoort sneeuw. Met een grote glimlach op mijn gezicht ren ik de trap af. Niall zit op de bank televisie te kijken. Ik spring zo'n beetje naast hem waardoor hij lacht. "Waarom zo vrolijk?" "Over een week is het kerst!" Hij lacht opnieuw, "En het sneeuwt" Voeg ik toe. Hij gromt, "Ik haat sneeuw." Ik staar hem voor een paar seconden aan, "Watte?" "Het is koud en nat, en het is nergens goed voor." "Watte?" Herhaal ik, "Sneeuw is geweldig. Het ziet er leuk uit, en het is koud, op een positieve manier. Als het buiten koud is, is het leuker om binnen te zitten met je vrienden en familie lekker warm. Dat is toch gezellig?" Hij lacht, "Als je het zo bekijkt wel, ja." "Ik waarschuw je, vorig jaar luisterde ik in juli al kerstliedjes, dus wees blij dat ik nu pas begin." Hij kreunt, "Alsjeblieft geen All I Want For Christmas of Last Christmas. Die heb ik echt te vaak gehoord." "Jammer voor je, ook die" Zeg ik waarna ik mijn tong uitsteek. Hij lacht en trekt me tegen zich aan. "Hoe vierde jij altijd kerst dan?" Vraag ik hem. "Ik ging terug naar Ierland, naar mijn familie. En met oud en nieuw kwamen de jongens altijd hierheen" Glimlacht hij. "We deden met kerst altijd gourmetten en fonduen, lekker ouderwets. We kwamen dan met de hele familie bij elkaar, en het was altijd gezellig." "Mis je ze heel erg?" "Het valt wel mee. Natuurlijk mis ik ze, maar ik spreek ze vaak via de telefoon. Met mijn verjaardag komen ze ook vaak, maar dat halen ze niet altijd." "Vindt je het dan niet erg dat ze er niet zijn met je verjaardag?" "Nee, eigenlijk niet. Ze doen al genoeg voor me. Ze komen wanneer ze kunnen, en dat vindt ik genoeg. Ik heb er zelf voor gekozen om te verhuizen." "Wij vierde kerst altijd met zijn drieën. De tweede kerstdag kwamen opa's en oma's, we aten samen en speelde spelletjes. Ik kan het me alleen niet meer goed herinneren, dit is wat in mama's dagboek staat." "En in het weeshuis?" "Als er mensen waren die je wel op wilde vangen, maar er geen geld voor hadden om je te adopteren, zeg maar, mocht je met kerst en oud en nieuw daarnaartoe. Anders moest je gezamenlijk gourmetten met iedereen in het weeshuis." "Weet je, als ik jou was had ik kerst gehaten. Ik weet dat je het niet gelooft, maar dat is sterk van je. Je zegt net zelf, met kerst ben je gezellig met je familie. En toch blijf je er zo positief over." Ik glimlach zwak, "Tja, ik kan mijn verleden het heden laten verpesten, maar ik kan ook opnieuw beginnen. Met jou en de jongens." Niall glimlacht en drukt een kus op mijn voorhoofd. "Dit jaar wordt alles beter, Jessica. Dat beloof ik je."

____________________________________________________________
Het is een beetje kort, dat weet ik.
Ik vond het onlogisch als ik in één keer zou doen dat het kerst was, dus ik loop een beetje achter.
Het volgende hoofdstuk wordt langer, dat beloof ik.
Alvast een gelukkig nieuwjaar!

All the love, L. xx

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Feb 07, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Adopted by Niall HoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu