Biraz da Seks Konuşalım

342 0 0
                                    

Seks çoğunuzun sandığı gibi sonuç odaklı zevk ve tatminlik eylemi değildir arkadaşlar. Oturun şuraya ciddi bir algı operasyonuna başlıyoruz. Tabuları ve yersiz algıları biraz olsun değiştirsek kardır.

Seks, tartışmaya kapalı olarak insanlığa bahşedilen en enteresan bedensel ve ruhsal zevk kaynağıdır. Burada hepimiz hemfikiriz.

X kuşağında cinsel birliktelik genel olarak üremek ve çoğalmak içindi. Üremek dışındaki cinsel birliktelik gizli saklı, planlı programlı bir bakıma konulu porno gibi diyebiliriz. Duyguları bastırılmış bu kuşakta erkekler hayata gelme amaçlarının sadece seks olduğunu düşünen muazzam cinslerdi. Sevdiği kadına dokunurken kıyamayan alfalar da vardı elbet ama o alfalar şimdi 'genç olmak vardı' deyip dişlerini su dolu bardağın içine koyuyorlar ve bir de geç kalmışlık hissini bastırmakla uğraşıyorlar.

Bu kuşağın kadınlarına gelecek olursam (ülkenin durumu, kadına olan tutumu, hakları hukuklarına girmeden) bir anne olabildiği için kutsaldı kutsal olmasına da bir o kadar da seks objesiydi diyebiliriz. Partnerini tatmin etmek için varlar ve ekstradan üretim yapıyorlar. Bakın istisnalardan bahsetmiyorum. Bazı kadınlarımız orgazm olmanın hazzını alamadan menopoza girmiş, torun torbaya çoktan karışmışlardır bile.

Y kuşağında seks biraz daha iyileştirilmiş fakat yine toplum baskısı devam etmektedir. Tabi erkeklerin bir kısmı artık geyik muhabbeti adı altında leşlerini sayıp, taktik geliştirebiliyorlar ama yine seks anlayışında değişim olmadığı gibi kadına dokunmasını da henüz becerebilmiş değiller.

Y kuşağının kadınlar, X kuşağının kadınlarını çatlatacak potansiyelde lakin yine büyük bir kısmının bastırılmış duyguları nesilden nesile hiç şaşmadan gelebilmiş.

Seks algısının kırılma dönemleri de bu kuşakta yavaş yavaş başlıyor. Gönül ister ki Z kuşağına daha bilinçli bir seks kavramı aşılayalım ama ne yazık ki böyle bir şey mümkün değil.

Artık bu kuşakta kadın ve erkek cinsel birleşimi zevk ve tatminlik için yaparken bir yandan da üremeye devam ediyorlar.

Seks günümüze evrilmiş haliyle karşımızda dururken çoğumuz yine nereye ne zaman dokunacağımızı, nerede hızlanıp nerede yavaşlayacağımızı, partnerimizin o an ne istediğini, ara sıra konuşmayı bazı bazı gülümsemeyi öpmeyi ve aslında ön sevişmeyi atlıyor ve bunu bir halt ediyormuş gibi söylemekten kaçınmıyoruz.

Fantezi dünyamız Ebru sanatı iken seçtiğimiz partner matematik  öğretmeni... Bu arada artık seçme seçilme hakkımız bütün yargılara rağmen verilmiş ve biz kiminle seks yapmak istiyorsak yapabilecek özgürlüğe sahibiz. Tabi hala seks yapmak için evlenmeyi bekleyen gelenek ve göreneklerin baskısı altında kalmış namus ve din adı altına sığınmış büyük bir kitle de var lakin duyguların artık kartları açık.  

Partnerinin doğruluğuna yatağa girmeden karar veren, ten uyumu dediğimiz halta inanmayıp sadece mental olarak onaylayan çifterimizin birbirlerine gülmeleri bile çoğu zaman havada kalırken, seks hayatlarının düzenini tahmin ederken zorluk çekmiyoruz diye umuyorum.

Tabi ki mental ve ruhsal olarak iyi gelen partnerler bulup bir de zevki arşa çıkartıp ten uyumunu da yakalayan insanların mutsuz kalma, bakın mutsuz kalma olasılıkları maksimum birkaç dakikadır. Bu çiftler çözüm odaklıdır, sonuç değil.  Ülkemizin çok az bir kısmını baz alırlar, özendirirler, yaşamayı severler, anlık mutluluklardan bile inanılmaz zevk alır ve keyiflerine aşırı düşkünlerdir.

Şimdi bunların seks anlayışlarına ve fantezi dünyalarına bir göz atalım.

Bu arkadaşlar her şeyden önce ten uyumuna önem verirler. Partnerlerini tatmin edebilecek aynı zaman da kendini tatmin edecek bir cinsel birliktelik yaşayabilecekleri zevkli kişiler arayışındadırlar. Seks onlar için kaçış değil bir giriştir. Tanıma arzusu, keşfetme isteğidir. Bu arkadaşlar ön sevişmeyi o kadar uzun tutarlar ki seks yapmadan orgazm olabilecek kadar tutkulu ve isteklidirler.  Orgazm onlar için mola vaktidir. Bir tuvalete kadar gidilir, belki bir sigara içilir geri yatağa girilir. Asıl olay şimdi başlar ama onların yine bir ön sevişmesi vardır. Dudaklar birbirinden pozisyon el verdikçe ayrılır. Bakışlar, mimikler ve tepkiler asla gözden kaçmaz ve tepkilere göre nabzın şerbeti ayarlanır.

Bu arkadaşlar ellerini kullanmakta da ustadırlar. Adamartık kadının neye nasıl tepki vereceğini bildiği için ellerini iyi kullanır.Tabi kadın bu sırada adamın zaten içinden geçmiştir. Birlikte gelme olayı da buçiftler için geçerlidir genelde.

Yani bu arkadaşlarda 'beni de boşalt' tatminsizliği yaşanmaz. Oldu ki yaşandı, onların arasında böyle bir diyalog geçmeden aralarında tatlı tatlı anlaşıp bir molaya daha girerler. Yok, bunlar da ne durma ne yorulma ne sıkılma var. Bunlar keyif aldıkları süre boyunca devamlar.

Yavaş yavaş sona gelmek gerekirse seks bu arkadaşların algıladıkları ve uyguladıkları gibi bir şeydir tam olarak. Romantizm eşittir seks demektir.

Karşılıklı alışveriş gibi düşünülebilir ama duyguları ve en önemlisi mimikleri es geçmemek gerekir.

Toparlayalım,

X  Kuşağından Y kuşağına evrilen seks algısının Z Kuşağında oturacağı pek mümkün gibi durmuyor. Seksin rahatça konuşulmadığı bir ülkedeyiz ve bize dayatılan onca şey varken birçok duygu ve düşüncemizi bastırmamız inanın çok normal. Fakat bir yerden başlamalı ve sağlıklı kalmak için aynı zaman da sağlıklı bir nesil devam ettirebilmemiz için doğru seks anlayışını sık sık konuşmalıyız.

Dipnot: Tek bölümle anlatabileceğimiz ve algıyı yıkabileceğimiz bir konu değil tahmin edersiniz ki. Açık seçik yaşayıp açık seçik konuşabileceğiniz açık seçik günler dilerim. Bir daha ki bölümde görüşmek üzere, çok açık seçik kalın.

BU KİTAP ÇOK AÇIK SEÇİKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin