Ik schrik wakker van mijn wekker die weer eens een fijn geluid maakt. Wat fijn, het is alweer 6 uur.. en dat voor een zaterdagochtend. Maar ja ik moet wel iets over hebben voor de dierentuin van mijn ouders. Ik blijf nog even liggen totdat mijn wekker voor de tweede keer afgaat en laat mezelf uit mijn bed vallen. Ik sta op en loop naar de badkamer om te zien wat de schade is van vannacht.
Mijn bruine bos krullen zit warrig door elkaar heen, ik probeer het nog in model te brengen met wat haar producent maar veel beter word het niet. Dan maar een knot in. Ik maak een knot, niet de strak gewoon een messy bun. Toch nog een beetje style.
Terwijl ik mijn tanden poets loop ik naar mijn kast toe om te kijken wat ik aan ga doen vandaag.
Wie hou ik eigenlijk vóór de gek. Denk ik bij mezelf en trek mijn favoriete blauwe overal uit de kast. Ik poets mijn tanden verder en trek mijn overal aan. Doe een klein beetje mascara op mijn wimpers, pak mijn telefoon en loop naar beneden.
"Goedemorgen mama." En geef haar een kus op dr wang. "Morgen papa." En ook hem geef ik een kus op zijn wang.
"Goedemorgen sweetheart, ontbijt staat op tafel." Ik glimlach naar mijn moeder en ga aan tafel zitten, geef Rakker onze hond een aai over zijn kop en begin aan het ontbijt."Wat is de planning van vandaag?" Vraag ik aan mijn ouders. "Ik ben er nog niet helemaal over uit." Ik kijk mijn vader aan. "Moet er veel gebeuren?" Vraag ik hem. "Nee valt ook wel weer mee, de dierenarts komt vandaag wel even langs om bij bella te kijken." "Oh ja, helemaal vergeten. Hoe laat komt hij?" "Hij komt rond 11 uur." Ik knik en eet rustig verder. Bella is 1 van onze olifanten, ze is al 16 maanden zwanger. Dus het is alleen controle vandaag want zo lang zat het niet meer duren voordat ze bevalt!
"Oh trouwens Olivia, als je je eten op hebt zou jij dan een rondje door het park heen willen rijden en de dieren buiten laten?" Ik kijk mijn vader blij aan en knik ja. De ochtend rondes zijn mijn favoriete, elk dier is dan blij om je weer te zien, en ik ben blij om hen te zien natuurlijk.
"Mag ik Rakker mee nemen?" Vraag ik en kijk mijn vader lief aan. Hij knikt ja. Ik eet blij mijn eten op en ren van tafel af. "Ik ben weg!" Schreeuw ik nog.
Ik doe mijn werk schoenen aan, pak mij sleutels van het rekje en loop naar buiten. Ik neem een frisse neus en ruik de geur van lente.Lente. Mijn favoriete seizoen. We krijgen allemaal nieuwe baby's er bij, echt te lief gewoon.
Ik stap in mijn golfkarretje, Rakker springt er ook in en rij het park op. Het makkelijke is dat de dierentuin echt letterlijk onze achtertuin is, we gaan de poort door en boem je staat in de dierentuin. Persoonlijk vind ik het geweldig, het beste waar je mee kan opgroeien vind ik. Mijn ouders hebben deze dierentuin al 25 jaar, en aangezien ik 18 ben, ben ik echt opgegroeid met de dieren hier. Onze dierentuin bestaat al 98 jaar. Van generatie op generatie. Bijna 100 jaar! Dat word een groot feest!
Ik begin mijn ronde altijd bij de zebra's en giraffen, dat zijn mijn favoriete dieren. Ik loop de stal binnen samen met Rakker aan mijn zeide. Aangezien het 's nachts nog niet zo warm is gaan ze 's avonds nog de stal in. Als het weer warmer word mogen ze ook 's nachts buiten blijven, maar dat zal nog wel ff duren denk ik.
"Goedemorgen jongens!" Roep ik blij naar de beestjes. Met sommige van de dieren ben ik echt mee opgegroeid en kan ik ze volledig vertrouwen en zij mij.
Ik loop een stal in met een zebra genaamd Skipper. "Hai Skip." Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. Skipper is 1 van de dieren waarmee ik opgegroeid ben. Al sinds ik kan lopen geef ik haar dagelijks een knuffel. Ze begroet me blij terug. Ik loop haar stal weer uit en ze loopt rustig achter mij aan. Ik kijk even bij de andere zebra's of iedereen oké is en loop door naar de giraffen. Ook daar is er 1 waarmee ik al sinds dag 1 dikke maatjes ben. Sproet. Sproet en ik zijn op dezelfde dag geboren. Vanaf die dag heeft mijn moeder mij elke dag mee genomen om sproet te zien en zo is ze mij gaan vertrouwen. "Hai sproetje." Ook haar geef ik een knuffel en loop de stal weer uit.
Ik loop naar de grote deur zodat ze naar buiten kunnen.
"Klaar om naar buiten te gaan jongens?!" En met die woorden trek ik de deur omhoog. Elk beest huppelt vrolijk naar buiten, ook skipper huppelt er vrolijk achteraan. Ik lach en ga door met mijn rondje. "Rakker ga je mee?" Roep ik en Rakker komt er vrolijk aan gelopen.Eenmaal klaar met m'n rondje alle dieren buiten laten is het kwart over 8. Het park zelf gaat 10 uur open dus mooi op tijd. Ik besluit om naar het kantoor van mij vader te gaan aangezien ik voorspel dat hij daar is.
Zoals voorspeld zit hij achter zijn computer dingen te regelen. "Ah Olivia goed dat je er bent. Diana heeft afgebeld. Of jij vandaag dan voor haar wilt invallen bij het vogel volière?"
"Ja tuurlijk papa!" Ik heb de volgens altijd al leuk gevonden dus dat vind ik totaal niet erg. "Is er nog iets anders wat ik kan doen?" "Ah ja nu het vraagt. Vanmiddag rond een uur of 3 komt er een jongen voor een sollicitatiegesprek." "Oh ja hoor. Gewoon bij de hoofdingang?" "Nee bij de zij ingang, zodat je weet wie het is. Hij weet dat jij, of nou ja iemand op hem wacht dus als jij dat zou willen doen zal dat top zijn." "Yes doe ik! Nou ik ga maar weer even, ik zie je straks wel weer! Moet ik om 11 er bij zijn of red je dat?" "Red ik wel, blijf maar lekker bij je vogeltjes." Ik kijk hem aan en hij geeft mij een knipoog aangezien hij weet dat ik het leuk vind bij de vogels. Ik lach en loop het kantoor uit.Ik besluit nog even snel naar huis te gaan om mijn andere kleding aan te doen en rakker thuis te brengen. Ik trek een trui met het logo van de dierentuin erop en gewoon een goede broek aan
Ik loop rustig over het park heen, het personeel komt meestal tussen 9 en half 10 en aangezien het nu pas kwart voor 9 is ben ik nog helemaal alleen met 'mijn' diertjes. Man wat hou ik van mijn leven.
De tijd gaat snel, voordat ik het weet is het alweer 2 uur. Het is een drukke dag vandaag. Wat ik ook snap aangezien het heerlijk weer is buiten.
In het volière van de parkieten en papagaaien gaat het prima, de kinderen zijn gewoon rustig. Gelukkig maar. Dan kan ik zo meteen met een goed gevoel even weg. Ik kijk tevreden naar de volgels die blij uit de handen eten van de kinderen. Ineens word er aan mijn trui getrokken. Ik kijk naar beneden en zie een schattig meisje staan. "Mevrouw, de vogels willen niet op mijn hand." Het meisje kijkt me zielig aan met haar grote ogen. Ik glimlach. "Kom maar ik help je wel." Ik pak wat eten voor op mijn hand en loop naar een rustig hoekje. Aangezien ik hier zo vaak kom weet ik dat Coco onze oudste papegaai hier altijd zit. Ik ga rustig op het bankje zitten en neem het kindje op schoot. Ik fluit naar Coco en binnen no time zit ze op mijn hand. "Kijk eens." Ik zie het meisje lachen.
Kinderen blij maken is 1 van mijn favoriete dingen om te doen.Het is kwart vóór 3 en ik sta bij de zij ingang van de dierentuin. Als het goed is moet de jongen er zo zijn. Ik kijk wat op mijn telefoon totdat ik geklop op de deur hoor. "Hallo?" Roep ik. "Hallo, ik kom voor het sollicitatiegesprek." "Oh ja ik zal de deur even voor je open maken!" Roep ik terug. Ik maak de deur open. Mijn mond valt van verbazing open, maar zo snel dat hij open gaat doe ik hem ook weer dicht. "Hai ik ben Olivia Parker, welkom." Probeer ik te zeggen zonder te verbaasd te klinken terwijl ik mijn best doe om lief te glimlachen. "Hai ik ben Timothée Chalamet. Bedankt." Hij glimlacht en schud mijn hand.
JE LEEST
The zoo keeper
FanfictionDe 18 jarige Olivia Parker woont met haar ouders in New York, waar ze de grootste dierentuin van de stad hebben. Ze is anders dan de andere meisjes van haar leeftijd, terwijl zij druk zijn met uitgaan en winkelen is Olivia het liefst bij de dieren i...