cesta

44 5 0
                                    

Ve špinavém voze se na chladné podlaze mačkalo 8 vězňů. Nikdo z nich nevěděl kam je vezou, ale věděli že jejich osud bude mezi krysama ve vězení. Je dost možné, že některým hrozí poprava. Jejich usud záleží na vážnosti jejich zločinu. Všechno to byli banditi, nebo členové nebezpečných organizací.

Po celou dobu cesty která trvala už 5 dní nikdo z vězňů mezi sebou téměř nepromluvil. Nikdo se s nikým neznal a pokud ano, tak kámoše měli v jiném voze. Vůz táhly dva statný hnědí Mirthandský koně. Tohle plemeno je k této práci roky šlechtěné. Šli kopcovitou krajinou, kde teď na jaře často prší. Zajatci byli celý promrzlí a měli na sobě jen ošuntělé staré hadry. Za nimi na koních jelo pár vojáků a dohromady tvořili průvod, asi pěti vozů. Příděly jídla byli velmi malé, navíc nešlo o nic víc než o kus chleba a hrnek vody z potoka.

Ve voze všichni seděli, byl úplně plný. Nedalo se nikde ani lehnout. Ve voze podle postav vězňů byli samý bojovníci, většina z nich byli pořádný chlapi. Až na jednoho byl hubený a malý, ale i tak měl vypracované tělo. Oproti ostatním vypadal jako mladej kluk a bylo klidně možný, že mu nebylo ani 18. Seděl a jako jedinej sledoval okolí. Jeho protáhlý hubený obličej byl plný modřin. Když ho chytili, očividně se s ním nepárali, jenže to s žádným zajatcem. Všichni vězni měli na sobě fialové podlitiny, někteří navíc krvavé modřiny.

Nikdo tady nemyslel na útěk, dveře
byli zamčené a voják, který měl klíče u sebe, seděl na místě kočího.
Všichni byli pochopitelně naprosto bezbranný. Zbraně hodili do bedny, společně s jejich zbrojí a majetkem, co měli u sebe. Všechno odvezli neznámo kam.

Mladý zajatec se jmenoval Nikolas a chytili ho, když kradl s jeho bandou v sídle jednoho šlechtice. Společně s jeho společníky Egmundem a Damianem. On byl chycen, Egmund stihl utéct a Damian byl zabit, když utíkal po nádvoří.

Teď je na cestě kdoví kam. Nevěděl jestli Egmunda ještě někdy uvidí, ale na to teď nebyl čas. Nemohl myslet na to, jestli to mohlo být jinak nebo ne. Teď musel hlavně přijít na to, jak odsud pryč a bylo mu jasné, že sám to nezvládne.Otočil se k vězni naproti němu a šeptem se ho zeptal..

Útěk z vězení NargotKde žijí příběhy. Začni objevovat