Kim Taehyung "The true beauty and bad girl"

444 22 1
                                    

Kim Taehyung "The true beauty and bad girl"

Kau berlari sambil menangis sekeras-kerasnya . .

Kau berhenti berlari dan duduk di samping pantai dekat rumah mu . .

Kau melamun dan air mata mu terus saja berlinangan . .

Yn : Tuhan . . Apa ini benar-benar hidupku? Mengapa kau memberikan aku hidup seperti ini? Apa ini yang di maksud dengan keadilan? Bahkan aku tidak melihat keadilan sedikit pun di dalam hidupku!! Lalu apa ini adil?! Apa hidup ini adil? Di mana keadilan mu sebagai Tuhan semesta alam?! (Menangis)
Yn : Apa ini semua terjadi karena aku tidak pantas menginjak bumi ini?
Yn : Baiklah ,, jika itu kebenarannya aku akan pergi dari bumi ini sekarang juga . . (Mengelap air mata)

Kau pun berdiri dan melepaskan tas sekolah mu dari pundak mu dan mengambil segulung tali . .

Kau pun berjalan kedalam laut . .
Terus berjalan . .
Dan semakin dalam . .

Kau berenang memasuki lautan . .
Dan kau mengikat Kaki mu pada Salah satu benda di dalam laut itu . .

Tubuh mu mengapung tetapi terikat dengan tali . .
Kau mulai kehabisan nafas . .
Mulai lah kau melemas dan merasakan kematian . .

Setelah beberapa saat~

Kau terbangun dan berada di dalam sebuah ruangan . .
Yg mestinya ruangan itu adalah kamar rumah sakit . .

Kau pun bangun dan melihat pada kaca tepat depan tempat tidur mu . .

Kau melihat wajah mu . .
Wajah yg baru . .
Kau bukanlah gadis yg berkacamata lagi . .
Bola mata mu . . Tampak indah bagaikan bintang yg bersinar . .
Hidung mu yg mancung dan indah . .
Bibir mu yg tipis . .

Semua perubahan ini terjadi pada diri mu . .

Kau merasa sangat bahagia , ingin rasanya kau menemui semua orang dan memberitahukan keindahan wajah mu . .

Sampai akhirnya kau melihat sehelai kertas bertulisan . .
Kau pun mengambil serta membaca kertas itu . .

📄~

     Bagaimana keindahan wajah mu? Sangat cantik bukan? Kau tak perlu lagi mencari ku untuk memberitahukan keindahan wajah mu . . Aku sudah mengetahui nya . .
Betapa cantiknya adikku , betapa pintarnya adikku , betapa manisnya adikku , betapa rajinnya adikku , dan . . Betapa sempurnanya adikku . .
Tunjukkan lah kepada dunia betapa sempurnanya diri mu . . Dan ingat . . Jangan pernah menyombongkan diri akan itu . .
Jangan mencari ku lagi . . Aku selalu ada di samping mu . . Aku selalu bersamamu . . Dan kita tidak akan pernah berpisah walaupun maut memisahkan kita . .
Janganlah lagi kau mencoba untuk membuang diri mu sendiri dalam kesendirian . .
Dan ingat . .
    Kau Adalah Bunga Yang Paling Indah Melebihi Siapapun Di Dunia Ini

_Sooya_~

📄~

Yn : Sooya Eonnie? (Meneteskan air mata)

To be continued

The true beauty and bad girl.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang