~Zara Dahlia~
Lega rasanya dapat mandi. Badan yang kepenatan tadi terasa segar semula. Aku berkemban keluar dari bilik air sambil keringkan rambut dengan tuala kecil. Aku buka pintu almari baju, mencari seluar sukan dan tshirt untuk dipakai. Botol berisi lotion cocoa butter atas meja solek aku capai dan sapu pada lengan dan kaki. Semerbak bau cocoa butter memenuhi ruang bilik. Wanginya. Addicted sungguh dengan bau cocoa butter.
"Ehem.." Terjerit aku. Aku berpaling ke arah punca suara. Ya Allah! Sejak bila orang tua ni ada dalam bilik?
"Sejak bila Abang ada dalam bilik ni?" Tanya aku. Jantung aku dah mula buat overtime. Malu bila dia tengok aku yang hanya berkemban. Aku tutup bahu yang terdedah dengan tuala kecil. Tangan aku kejap memeluk tubuh, bimbang tuala dibadan terungkai.
Abang Khaliq yang tadinya berbaring, duduk di birai katil. Butang baju melayu dibuka satu persatu sambil matanya tunak memandang aku. Seluar sukan tadi aku letak kat mana? Melilau mata aku mencari. Tak sempat nak capai pakaian dan masuk semula ke bilik air, Abang Khaliq sudah tercegat depan aku. Dengan kedudukan sekarang, kalau aku lari pun dah tak sempat.
"Since you take off your baju kurung." Tangan kiri dia dah jatuh ke bahu kanan aku yang sedikit terdedah. Jarinya dilarikan pada lengan aku. Aku dah goosebumps. Meremang bulu roma weh!
"Bukan..bukan Abang dah balik dengan Mama ke tadi?" Aku sememangnya dah terperangkap antara almari baju dan lelaki di hadapan aku. Aku bergerak sedikit ke kiri. Pantas tangan kanan Abang Khaliq menghalang.
"Abang tidur sini malam ni." Jawabnya perlahan. Teragak-agak aku mendongak memandang muka dia. Dia tersenyum senget. Aku tengok bawah semula. Tak berani nak pandang mata tu lama-lama. Rasa lain semacam je. Dia cakap dia nak tidur kat sini ke? Dalam bilik ni? Habis tu aku nak tidur kat mana?
"Kenapa..kenapa tidur kat sini?" Dia merapatkan dirinya dengan aku. Sebelah tangan aku tolak tubuhnya dari mendekati aku. Sebelah lagi kuat memegang simpulan tuala di dada. Takut terlondeh.
"Dah nikah pagi tadi. Mestilah tidur sini. Takkan nak ikut Mama balik." Seronok agaknya tengok aku gelabah macam ni. "Tonight kan our first night." Bisik Abang Khaliq perlahan kat telinga kanan aku. Aku tahan geli bila nafasnya menyapa telinga.
"Zara uzur." Alasan paling logik aku bagi. Dalam keadaan sekarang memang dia tak boleh buat apa-apa kat aku.
"I know you are. But we still can do other thing. Yang haramnya antara pusat sampai ke lutut. Tempat lain boleh je. Contohnya.." Balas Abang Khaliq sambil menarik tuala kecil yang menutup bahu aku. Aku cuba menghalang tapi tak berjaya. Selamat tuala kecil tu ada di tangan Abang Khaliq. Aku pandang muka dia. Nampak dia tersenyum senget lagi. Senyum gatal + miang.
"Stop!!" Aku tolak dada Abang Khaliq dengan tangan kiri. Kata-kata aku tak diendahkan. Dia mendekatkan wajahnya dengan aku.
"Kenapa wangi sangat ni? Are you trying to seduce me?" Bila masa pulak aku goda dia? Dia terus cium pipi aku sebelum ciuman itu menjalar ke leher dan bahu yang terdedah. Aku mula menggigil. Mak!! Tolong Zara!!
"Please stop." Suara aku dah tak terkeluar. Perlahan je.
"You seduced me and now you want me to let you go, hhmm?" Desah nafas panasnya terasa di telinga. Aku tolak dada Abang Khaliq yang semakin mendekat. Tapi dia cengkam tangan aku kat almari.
"Please. Zara sakit perut! Nak..nak masuk toilet!" Abang Khaliq angkat kening memandang ke mata aku. Aku tunduk memandang ke bawah.
"Sakit perut atau nak larikan diri?" Tanya Abang Khaliq.
"Sakit..sakit perut! Nak..masuk toilet." Aku cuba lepaskan tangan dari cengkamannya. Tapi langsung tak bergerak. Abang Khaliq tersenyum sinis. Aku buat muka sakit teruk. Harap dia 'makan' dengan lakonan aku. Perlahan-lahan Abang Khaliq lepaskan tangannya. Aku ucap syukur dalam hati. Terus aku berlari laju masuk ke bilik air. Sayup-sayup kedengaran suara Abang Khaliq ketawa. Ketawakan akulah tu. Lantaklah dia. Janji aku terlepas!
YOU ARE READING
Encik Suami Mr Kertu (PUBLISHED)
Romance"Kertu? You save my number as Mr Kertu?" Alamak! Matilanak! Tak pernah-pernah dia belek-belek handphone aku. Kenapa hari ni dia terlebih rajin pulak? Apa aku nak cakap ni? Macam mana boleh terkantoi ni? Lupa aku nak letak password kat handphone. "Za...