Seorang gadis tgh menjaga adiknya yg sakit disbbkan dilanggar oleh seseorang yg mabuk...
"Kakak?"-panggil adiknya..
"Bagus la kamu da sedar"-kata gadis dengan linangan air mata..gadis tersebut terlalu risau akan kehilangan adik dia juga macam mana kematian mummy dan daddynya..
"Kak jeongha..jangan la nangis..bin okayla..bin da sedar.."-kata soobin dan usap air mata jeongha kakak kesayangan soobin..
"Kakak takut sangat kakak akan kehilangan kamu macam mana kita kehilangan mummy dan daddy"-kata jeongha dengan tangisan..kemalangan yg soobin hadap sebijik macam mana kematian mummy dan daddy jeongha dan soobin..kereta yg mummy dan daddy jeongha dan soobin dilanggar kuat oleh kereta trak yg dibawa oleh pemuda dalam 3 tahun lps..
"Soobin kan da janji yg soobin x akan tinggalkan kakak"-balas soobin
"Kakak..soobin lapar"-kata soobin dan senyum sambil usap perut..jeongha ketawa dan bagi maknan yg diberi oleh nurse utk soobin..soobin makan dngan penuh lahap seolah olah x makan sebulan..SKIP...
"Berapa kali mama da cakap jangan bawa kereta masa kamu mabuk..sekarang tgk apa yg jadi..kamu nie mmg x serik2 kan..3 tahun lps kamu da buat sepasang suami mati...sekarang nie kamu nak bunuh seorang laki pula?"-soal mama love dan mengamuk ..love geleng2 kpla tgk abg kna marah..
"Mama abg bright tahu la apa slah dia..mama blh kan jumpa kluarga lelaki tuh..bayar ganti rugi..macam dulu mama buat"-kata love
"Kamu ingat dngan duit semuanya akan selesai?mama da siasat..org yg abg kamu langgar nie anak org yg abg kamu langgar sampai mati dulu.."-kata mama bright dan love..bright dan love terkjut..
"Mama malu nak jumpa dorang"-kata mama bright dan mengeluh...SKIP..
Jeongha kerja malam utk cari duit hospital..jeongha x kira pnat lelah jeongha ttp bersemanngat..jeongha lega tgk soobin makin sihat..
"Jeongha...kamu x nak aunty tlg bayarkan duit hospital soobin?"-soal aunty hani..hani adik mummy jeongha dan soobin..
"Jeongha x nak..jeongha da terlalu banyak susahkan aunty dengan uncle semenjak mummy dan daddy mati..jeongha x nak susahkan aunty lagi"-balas jeongha dngan senyuman..
"Aunty x pernah rasa susah utk korang berdua..korang berdua je la harta yg aunty dngan uncle ada.."-kata hani..
"Korang je harta yg akak aunty tinggalkan...aunty da janji akan jaga kamu macam anak aunty sendiri sayang.."-kata hani lagi..
"Da2 jangan risau uncle kamu da bayar..kalau kamu nak ganti aunty x kisah tapi stop keje keras macam nie..kamu g balik,rehat,makan jangan tinggal..paham?"-kata hani panjang lebar..jeongha angguk..jeongha bersyukur sbb dikurniakan aunty dan uncle yg baik macam hani dan uncle jackson..SKIP..
Jeongha jaga soobin sepanjang hari..jeongha dan soobin dibawah penjaga hani dan jackson..hani dan jackson jaga soobin dan jeongha dngan sama rata dan penuh kasih sayang walaupun jeongha dan soobin bukan anak kandung hani dan jackson..
"Kakak soobin x nak sambung belajar..soobin nak tlg kakak cari duit"-kata soobin..
"Mana blh macam tuh..kamu kna sambung..wajib!not excuse"-kata jeongha dengan tegas..
"Tapi kakak mesti pnat cari duit utk kita..utk soobin tapi soobin x buat apa2 pun"-kata soobin
"Kakak kuat..kakak nak kamu capai impian kamu..akak takpe sbb nanti akak kan jadi isteri juga..tak perlu ada impian pun"-kata jeongha..impian jeongha da lama jeongha kuburkan bersama sama mummy dan daddy nya 3 tahun yg lps...bertapa peritnya jeongha lupakan dan jeongha da x nak ingat lagi..
"Tapi kakak"-kata soobin terhenti bila jeongha pandang soobin dengan pandangan marah..hani dengar perbualan 2 beradik..hani lap air mata yg mngalir.."Apa lagi yg saya perlu buat kakak"-kata hani dan pandang 2 beradik...
SKIP...
Bright cari tahu pasal kluarga org yg dia langgar 3 tahun lps..
"Lee jeongha dan lee soobin"-gumam bright dan baca segala detail yg bright dapat..
Jeongha ambik satu fail yg berada dipeti keselamatan..jeongha baca dan menangis..jeongha gengam penumbuk dan mata jeongha terarah pada fail..
"Sampai mati pun aq x akan maafkan korang sekeluarga"-kata jeongha..jeongha terkenangkan segala memori bersama sama mummy dan daddynya..dari kluarga yg gembira walaupun x kaya dengan duit namun hilang semuanya disbbkan lelaki x guna yg bernama "bright ittipat"
"HANYA MASA JE AKAN MEMBALAS SEGALA PERBUATAN KAU"-KATA JEONGHA DAN LAP AIR MATA..JEONGHA LTAKKAN SEMULA FAIL KETEMPAT ASAL DAN BUAT MACAM X DE MASALAH APA2...
SKIP..
Soobin mulakan hari pertama kolej..walaupun soobin x nak belajar lagi namun demi akaknya soobin akan belajar...belajar dengan penuh semangat dan bagi keputusan yg bagus pada jeongha yg susah payah hantar soobin ke kolej..
"Hensem la junior kita tahun nie"-kata tzuyu sambil pandang junior laki yg datang utk hari pertama...
"Kan..ramai juga yg tinggi..nie la sedap cuci mata nie"-kata momo pula..momo dan tzuyu sibuk curi2 tgk junior tapi mata love tertuju pada soobin...~~TO BE CONTINUE~~
YOU ARE READING
FIGHT FOR LOVE..
Random~~sesuatu perkara yg terjadi membuatkan dorang susah utk bersama dan mengatakan cinta utk satu sama lain...dapatkah dorang bersama?~~