PART 7

2 0 0
                                    

"Are you inlove now?"-soal jeongha pada soobin..soobin terdiam..
"Akak tahu kau suka love..adik bright laki yg langgar kau kan?knp kau x nak mengaku?"-soal jeongha..jeongha nampak soobin baca fail pasal kematian parents dorang...soobin nangis teresak esak sambil peluk fail..
"Knp akak x bagitahu siapa yg bunuh mummy daddy kat bin?"-soal soobin dingin..soobin x sangka jeongha akan sorokkan bnda penting macam tuh..
"Akak x rsa bin patut tahu..sblm nie bin kata kat kakak bin redho dan x nak tahu siapa yg bunuh mummy daddy sbb bin x nak tambah sakit dan sedih kan?so salah kakak ke x nk bagitahu?bin redho tapi akak x..akak sangat2 rasa nak tahu sbb tuh akak rela cari sampai lubang cacing sekalipun utk tahu..akak x sangka pula bin akan suka salah sorang dari keluarga pembunuh kebahagiaan kita"-balas jeongha dingin..jeongha rasa bersalah sbb x bagitahu awal2 tapi semuanya kehendak soobin dan jeongha da janji x akan buat sesuatu yg soobin x suka atau kongsikan sesuatu yg soobin x nak dngar..
"Apa yg patut soobin buat sekarang kak?soobin da jatuh hati ngn dia..soobin dah cintakan dia"-kata soobin sambil pegang tangan jeongha..soobin x nak hilang jeongha tapi soobin rasa sangat2 sakit utk lupakan love...jeongha nak lupakan perasaan bnci dan memberikan kemaafan  tapi..jeongha teringat segala kenangan bahagia yg jeongha ada semasa ada mummy dan daddynya namun hilang disebbkan bright..jeongha geleng dan masuk bilik
"Akak!akak!"-panggil soobin tapi jeongha x endah..hani jalan menghampiri soobin slps nampak jeongha cpat2 lari masuk bilik..hani usap rambut soobin dengan lembut..
"Bagi akak jeongha masa bin"-kata hani..soobin mengeluh dan tunduk..hani x nak masuk campur hal adik beradik..bagi hani kebahagiaan soobin dan jeongha jadi keutamaan..



SKIP..


*daddy akan izinkan kamu minum kalau kamu btul2 x blh nak hadap lagi masalah yg kamu ada dan memilih utk tido..just tido slps minum..janji ngn daddy?*

Soobin minum arak sambil tgk tmpat yg daddy soobin duduk..soobin lap air mata yg x berhenti mengalir..

"Daddy,bin da pnat"-kata soobin dan mula x sedarkan diri..soobin baring kat beranda luar..jeongha menghampiri soobin yg x sedar diri..jeongha kmas kotoran yg soobin buat dan buang air arak kat tong sampah..jeongha pegang tangan soobin...air mata jeongha mengalir tgk keadaan soobin yg agak teruk..

"Maafkan akak sbb da ingkar salah satu perjanjian kita"-kata jeongha..jeongha bangun dan masuk bilik balik..jeongha sepanjang hari duduk bilik sbb x leh hadap soobin..rasa serba salah sbb x buat salah satu permintaan soobin..soobin buka mata dan menangis..soobin btul2 x nak hilang jeongha..jeongha adalah nyawa soobin,ibu soobin slps kematian mummy soobin..soobin angguk..

"Kalinie soobin akan buat apa yg akak nak"-kata soobin dan bangun perlahan utk naik bilik..


SKIP...

"Laki mana yg buat kamu macam nie?"-soal bright dingin..love x nak pandang bright sbb bila love pandang mata bright love akan jujur dan bagitahu semuanya..
"Aq tanya jawabla!"-kata bright geram..love jeling bright..
"Utk apa abg nak tahu?semuanya da end la...da end!"-balas love kasar..
"Abg..stop la..stop semuanya..love da pnat..abg blh kluar"-kata love dan selubung diri dalam selimut..love langsung x pandang bright..bright gengam tanngan dan kluar kan phone..bright dail no seseorang dan terus kluar dari bilik love..love menangis teresak esak bila dengar pintu ditutup dan love yakin bright dah kluar...


FLASHBACK--


"Mama yakin dorang nie anak anak yg abg langgar teruk sampai mati sbb mabuk?"-soal love..love baca segala maklumat yg mama love bagi..mama love angguk..
"Bukan setakat anak semua kluarga yg dorang adala..adik,akak,mak dan lain2..(means atuk nenek aunty soobin dan jeongha)..
"Mama..soobin nie satu kolej dengan love dan muda setahun?nama full lee soobin dan dia ambik course bussinessman..mama yakin semua nie btul?"-soal love utk kepastian..mama love angguk..love terdiam..rasa macam dunia love terhenti bila baca nama lee soobin...tiba2 dada love rasa sesak sukar nak nafas..

END FLASHBACK--

"Knp takdir nie menyedihkan!"-kata love dan menangis..


--CAFE HANI DAN JACKSON--

Jeongha buat dessert yg dia buatkan kat korea..jeongha bagi sepenuh perhatian membuatkan jeongha x sedar bright ada at belakang dia sambil perhatikan segala gerak geri jeongha..

"Knp kau nak halang hubungan dorang?"-soal bright..jeongha terkjut dengar suara bright...jeongha pandang sekeliling dan panggil hani..
"Aunty!aunty!"-panggil jeongha..hani lari masuk dapur dngan cpat sbb risau pasal jeongha..
"Knp mamat nie blh ada kat dalam?macam mana dia blh masuk dalam nie aunty?"-soal jeongha kasar..jeongha btul2 x blh tgk muka bright..bright dan kluarga menyebabkan keluarga dia bergaduh dan renggang..
"Aunty bawa mamat nie kluar selagi jeongha masih ada kesabran"-kata jeongha sambil tunjuk arah bright..bright terkedu..bright x sangka jeongha akan tinggikan suara..jeongha yg bright knal org yg baik dan lemah lembut walaupun ada kasar sikit time cakap dngan bright...hani tarik tangan bright bawa kluar dan tinggalkan jeongha sorang2 kat dapur..

"Bagi dia masa..apa yg jadi semuanya sangat cpat dan membuatkan jeongha x ready utk tempuh segalanya..-kata hani..hani senyum kat bright dan bagi ruang kat bright utk jalan pergi..bright jalan ke keretanya dengan lemah..dada bright sakit..sangat2 sakit..

"Kau btul2 bncikan aq dan kluarga aq?tapi kluarga aq x salah..aq yg salah"-kata bright seorang diri..


--at cafe hani dan jackson--


"Aq x akan maafkan kau"-kata jeongha..jeongha nekad utk ttp berkeras hati x memaafkan kluarga bright...kesalahan bright sangat2 berat utk jeongha maafkan..

"Akak tahu bin nak balik kolej kan ptg nie?"-soal soobin pada hani..soobin g cafe sblm balik kolej..soobin tunggu jeongha kluar dari dapur tapi jeongha x kluar2...soobin nak nangis tapi tahan..soobin x sangka jeongha akan bncikan dia slps tahu dia mencintai love..

"Pergila..nanti lewat sampai..akak kamu bagi aunty yg cuba pujuk"-kata hani..
"Baikla aunty..aunty jaga akak elok2"-kata soobin dan jalan pergi..tanpa soobin sedar jeongha curi2 tgk soobin..

"Bagi akak masa utk berdepan ngn kamu lagi bin"-kata jeongha...


TO BE CONTINUE--

FIGHT FOR LOVE..Where stories live. Discover now