Love minum arak seorang diri..love serabut..sangat2 serabut sampai membuatkan keputusan utk minum.."Knp sekarang nie aq rasa kesian tgk muka dia..aq rasa macam nak jaga dia..tapi dia..kjm..dia bnci aq..tapi knp dia bnci aq?knp dia blh layan org lain lbh elok dari aq..apa salah aq!"-geram love..love tumbuk2 bantal seolah olah bantal tuh soobin..
SKIP..
soobin makan roti dengan lahap sbb terlalu lapar..soobin x makan malam sbb busy buat assigntmen..
"Makan duduk"-kata love dan tarik tangan soobin duduk at tangga..soobin tunggu rachel dan kai berdiri at dinding masuk kolej..
"Knp senior nak susahkan diri nak sibuk hal sayaa?"-soal soobin kasar..love hempuk kepala soobin guna buku yg love pegang..soobin terkjut..
"Kau lain kali bercakap ngn aq kna la beradab...aq nie senior kau paham!"-kata love dingin..love geram dengan soobin yg kurang ajar..
"Tapi"
"Kau diam dan makan!"-kata love dan sumbat roti dalam mulut soobin..soobin berdebar debar bila love pegang tangan dia dan sumbat roti dalam mulut soobin..
"Buat biasa,buat biasa"-kata soobin dalam hati dan cuba tenangkan diri..tanpa sedar love juga kata bnda yg sama dan soobin dan love pandang arah lain sbb terlalu malu pandang stu sama lain..SKIP..
"Aunty jeongha nak g dapur jap"-kata jeongha dan g dapur cafe..hani ajak jeongha lunch sblm sambung keje..hani risau tgk jeongha apatah lagi badan jeongha yg kurus dan kecik..
Hani tunggu jeongha datang balik..tiba2 ada yg cari jeongha dari belakang..hani toleh dan plik knp ada lelaki yg cari jeongha
"Knp ye cari anak saudara saya?"-soal hani...lelaki tuh pandang hani dan senyum..
"Aunty,jeongha"-kata jeongha terhenti bila nampak hani berborak dengan org yg paling jeongha bnci..bright..yes laki tuh adalah bright..-at kolej-
"Hai"
"Wah kau dapat lagi la"-kata rachel lps nampak banyak keropok,air dan gula2 getah yg soobin suka makan..entah macam mana peminat soobin blh tahu x taula...
"Korang ambik la semua"-kata soobin dan bagi semuanya at rachel..rachel pandang segala makannan yg ada dengan mata bersinar...
"Nie kau punya"-kata kai dan bagi balik keropok,air,gula getah at soobin..soobin geleng laju dan tarik depan rachel balik...
"Aq diet"-balas soobin..
"Diet badan kurus macam nie?"-soal seseorang lps picit bahu soobin..
"Badan kecik macam kau nie x payah nak diet..senang terbang kalau angin tiup"-kata mijoo..soobin terkejut tgk mijoo depan mata sambil senyum..
"Aq x tau pula kau ada at sinie"-kata soobin..mijoo duduk sblh soobin
"Aq plajar pertukaran dari korea ke thailand...kau pindah x bagi tahu aq eh..pnat aq cari kau,tunggu kau tau"-bebel mijoo..
"Aq pindah sinie sbb x de siapa nak jaga aq dengan kakak aq at korea...nanti cuti aq balik la korea balik..aq x lupa tmpat lahir aq la"-kata soobin..soobin x nak duduk thailand sbb korea tmpat kenangan soobin bersama sama parentsnya tapi apa yg soobin blh buat kalau uncle jackson ngn aunty hani duduk at thailand sbb nak besarkan syarikat yg ada at thailand..
"Kita balik sama2"-kata mijoo..soobin angguk..Dari jauuh love perhatikan kemesraan soobin dengan mijoo..soobin x pernah rapaat dan banyak cakap ngn org baru..dulu soobin mula cakap banyak ngn rachel ngn kai slps 2 minggu dorang berkawan..love tertanya tanya siapa dan apa hubungan soobin ngn budak baru sampai soobin selesa berkongsi air dan makanan sedangkan ngn kawan2 soobin pun soobin kedekut..
SKIP..
Jeongha tgk rumah parentnya yg ada at korea..jeongha happy tgk rumah yg bersih,cantik walaupun x de penghuni..jeongha happy sebb pekerja yg parents dia pilih semua bertanggungjawab dan x curi tulang walaupun parents jeongha da mati dan jeongha dan soobin duduk at thailand bersama sama hani dan jackson..
Keluarga jeongha dan soobin tinggalkan banyak harta pada jeongha..syarikat,duit,syer dan lain2..tapi syarikat yg ada jeongha nak bagi at soobin sbb jeongha langsung x berminat..sbb tuh soobin sambung belajar dalam bussiness..jeongha cadang nak buka cafe dan juga spa...
"Macam mana rumah kamu at sana?"-soal hani dan duduk sebelah jeongha..jeongha bagi ruang dan komputer at hani utk tgk keadaam rumahnya..
"Wah lawa..pandai pekerja parent kamu uruskan..oh x pekeerja kamu"-kata hani..
"Mana ada pekerja saya la aunty..dia pekerja mummy daddy saya"-balas jeongha..
"Ye ke?bukan kamu yg paksa dorang stay?"-soal hani..lps parent jeongha dan soobin mati ramai pekerja nakk berhenti sbb masalah kewangan yg dihadapi oleh jeongha tapi jeongha jual seberapa bnda yg dia ada dan guna skil yg dia ada utk buat manisan pada hotel yg agak terkenal membuatkan income dia cukup utk bayar segala pekerja yg ada dan tanpa ada penambahan dan kekurangan org sbb jeongha x akan bagi pekerja berhenti tanpa ada sbb yg kukuh.."Bussiness kamu berjalan ngn lancar?"-soal hani..jeongha angguk..
"Da ada idea nak buat manisan baru?"-soal hani lagi..jeongha angguk..
"Tapikan aunty dorang nak jeongha sendiri yg pergi dan bagi dorang rasa ..dorang x nak suruh vanessa yg datang"-kata jeongha dan picit2 kepala..jeongha pening sama ada nak balik korea nak buat apa yg dorang nak atau stay utk soobin..jeongha x nak jauuh2 dari soobin..cukupla sekarang soobin tinggal jauh sbb belajar..
"Aunty tahu soobin balik lagi 5 hari dan pada yg sama kamu kna g korea tapi bin mesti paham..kamu g sana sbb keje"-kata hani..jeongha mengeluh dan pegang tangan hani..jeongha btul2 perlukan kata2 semangat dari hani..SKIP...
Jeongha tunggu bright cafeteria syarikat bright...bright paksa jeongha utk datang dan jeongha datang sbb terlalu geram dengan paksaan yg bright bagi..
"Knp kau nakk jumpa aq?"-soal jeongha dingin
"Saja rindu"-balas bright..jeongha peluk tubuh..
"Kalau macam nie la lbh baik aq balik"-kata jeongha dan melangkah pergi tiba2.."Aq cinta kan kau"-kata bright slps tolak jeongha ke dinding dan pandang mata jeongha dalam2..jeongha balas pandangan bright..dada jeongha berdebar debar dengar luahan bright..
Tiba2..
Jeongha teringat segala kesusahan yg dia ada sbb bright..rasa kehilangan,rasa tanggungjawab,rasa kerinduan semua datang secara serentak..bertapa payahnya jeongha bangkit dan jadi matang dan belajar semua yg jeongha x nak sbb ada mummy daddynya..jeongha tolak bright dan tampar bright..
"Kau x layak dapatkan cinta aq"-kata jeongha dan tinggalkan bright yg terdiam...bright nampak cinta at mata jeongha..bright yakin jeongha juga cintakan dia tapi knp jeongha brubah..apa sbbnya?
"Makin lama aq yakin kau tahu semuanya"-kata bright dan pandang jeongha yg berjalan pergi..
Skip..
"Kakak pergi berapa lama?"-soal soobin sambil tgk akak dia kmas barang dan ltak dalam beg..soobin dan jeongha video call
"Akak pun x tau..maafkan akak sbb x dapat jumpa kamu esok"-kata jeongha..flight jeongha pagi dan pagi jugala soobin gerak dari kolej ke rumah hani..sbb tuh dorang buat video call..
"Takpela akak..akak jaga diri at sana..jangan lupa video call kalau akak da sampai sana..soobin rindu ngn rumah sana.."
"Yela..."-kata jeongha..soobin dan jeongha borak ngn soobin selama 3 jam dan end sbb soobin dan jeongha pnat..---to be continue---
YOU ARE READING
FIGHT FOR LOVE..
Random~~sesuatu perkara yg terjadi membuatkan dorang susah utk bersama dan mengatakan cinta utk satu sama lain...dapatkah dorang bersama?~~