PART 4

2 0 0
                                    

"Kau x makan?"-soal bright pada jeongha..jeongha diam
"Macam yg org bawahan aq cakap yg aq ada"-kata bright terhenti bila jeongha bangun dan buat keje at dapur..jeongha pnat cakap bnda sama berulang kali..cafe yg jeongha kerja milik aunty dan uncle..aunty dan uncle jeongha bagi tugas at jeongha utk tgk2 kan cafe kalau uncle dan aunty jeongha x ada sbb hanya jeongha je org yg hani dan jackson percaya..

"Dia pergi macam tuh je"-gumam bright..bright geram dengan perangai jeongha yg x beradab...

"Kau tunggu"-kata bright

SKIP...

Soobin temenung tgk bintang..soobin teringat pesan daddy soobin dan jeongha bahawa bintang adalah sesuatu ciptaan yg sangat indah dan cantik..bila ada bintang jangan pernah terlps tgk dan buang segala bnda yg menyakitkan dan buka buku baru..

"Macam mana daddy mampu buat macam tuh?"-soal soobin..soobin x mampu nak buang bnda buruk yg jadi slps kematian mummy dan daddynya..bagi soobin perkara tuh adalah mimpi buruk..sangat2 buruk sbb hilang duaorg sekaligus dunia soobin..

"Sekarang soobin da x nak pentingkan diri soobin..soobin nak bahagiakan kakak..kakak da banyak berkorban utk bin daddy..kakak hantar bin at kolej bagus,jaga bin macam bin nie nyawa akak..tapi apa yg bin mampu buat utk kakak daddy?"-kata soobin seorang diri..

Skip..

"Abg"-panggil love slps nampak bright kluar dari bilik utk sarapan..
"Abg da jumpa perempuan tuh?"-soal love..
"Da..perempuan tuh langsung x macam yg kita bayangkan"-jawab bright..
"Maksud abg?"-soal love plik..apa yg dorang bayangkan?love x pernah bayangkan apa2 pun..
"Dia...dia langsung x lmah lembut..dia selalu pandang abg dengan panndangan bnci,dendam,jijik..kadang2 abg rasa takut nak pandang mata dia"-luah bright...love ketuk kpla bright guna sudu..bright mengadu sakit dan gosok kepala..
"Dahtu abg ingatt dia nampak abg dia senyum,ketawa,pandang dngan penuh rasa cinta macam tuh lps tahu abg bunuh parent dia?"-kata love sambil cekak pinggang..
"Sedar la abg..abg ambik nyawa manusia bukan haiwan..haiwan pun sedih bila kedua2 org tua dia mati nie kan pula manusia yg buatkan dia ada at dunia nie dan membesarkan dorang dengan penuh kasih sayang"-sambung love dan geleng kepala..love x sangka dia ada abg yg sangat2 lmbap macam bright..
"Maksudnya dia tahula?"-kata bright..love angkat bahu tnda x tahu..tapi bright dapat rasa yg jeongha tahu..tahu semuanya..

SKIP...

"Aunty dengar kamu jumpa laki x guna tuh banyak kali"-kata hani..
"Ye..dia nak tlg jeongha dapat keje bagus"-balas jeongha..hani gelak..
"Dia pikir keje yg kamu ada x bagus?aunty rasa lagi bgus kalau dia x tunjuk kan diri dia depan kamu"-balas hani..jeongha angguk dan senyum sinis..
"Sangat2 bagus.. dia mati lagi bgus jeongha rasa"-balas jeongha..hani dapat rasa kebencian jeongha pada bright..sangat2 bnci..

SKIP..

"Love...kau ok?"-soal tzuyu
"Ok..knp pula aq x ok?"-soal love balik..love pikir pasal nama kluarga soobin..love rasa x sedap hati bila tahu nama kluarga soobin adalah "lee"..

"X mungkin dorang org yg sama kan?"-gumam love dalam hati..

SKIP...

"Knp ngn dada kau?"-soal kai..kai rasa nakk tahu bila nampak parut besar at dada soobin..
"Ouh nie..dada aq jadi macam nie sbb aq selamatkan seseorng time umur aq 10 tahun..mangsa kebakaran"-jawab soobin..soobin cpat2 pakai baju..soobin mandi sbb soobin baru lps training bsketball..disbbkan ketingian soobin soobin terpilih tanpa ada sebarang ujian..
"Siapa seseorang tuh?"-soal kai lagi..soobin geleng kpla
"Aq pun x tau..bnda lama kan utk apa aq kna ingat?"-soal soobin..kai tampar bahu soobin..
"Kau kna la tahu..kau da selamatkan nyawa dia kot..nyawa x leh bawa maiin..time kau nak selamatkan dia pun kau blh mati tau.."-kata kai...
"Tapi nyawa aq masih panjang..kau rileks da la"-kata soobin
"Langsung x takut mati"-gumam kai..kai lari at soobin yg makin jauh..

SKIP...

"Hai senior"-kata rachel lps nampak love,tzuyu,momo duduk at depan meja yg rachel,kai dan soobin duduk..
"Hai"-balas tzuyu,momo dan love serentak..
"Hai bin"-kata tzuyu sambil pandang soobin dan senyum..muka soobin berubah bila dengar tzuyu panggil soobin "bin"..
"Senior..janngan panggil dia macam tuh..dia x suka"-kata kai sambil pandang muka soobin yg berubah serius..
"Knp pula?sedap apa nama bin"-
"Tapi saya x suka sbb senior x layak panggil saya bin"-kata soobin dengan serius..tzuyu,momo dan love terdiam..takut dengan perubahan secara drastik dari soobin..rachel usap belakang soobin utk tenangkan soobin..mmg x de siapa yg blh sentuh soobin kcuali duo nie sbb dorang kawan baik..

"Knp kau nak marah kawan2 aq macam tuh?"-kata love..love tunggu soobin at loker soobin..
"Suka hati saya la nak layan org macam mana pun..senior ada hak apa nak masuk campur semuanya hal saya?"
"Tapi org yg kamu marah tuh kawan saya"
"Kalau tahu dia kawan senior senior jaga la dia elok2..-kata soobin geram dan jeling love..
"Hei"-kata love dan cuba tarik tangan soobin utk berhentikan langkah soobin tapi soobin cpat2 tarik love at dinding..
"Saya hanya cakap sekali je..saya bnci org yg busy body hal saya.."-kata soobin dan jalan tinggalkan love yg tergamam..tergamam tgk muka soobin tiba2 dekat ngn love..love pegang dada yg berdebar dbar..

"Knp aq kna berdebar debar?"soal love pada diri sendiri sambil pegang dada..love masih lagi proses knp dia berdebar debar..dan nie first time love berdebar debar bila dekat dngan seseorang "lelaki"..

~~TO BE CONTINUE~~

FIGHT FOR LOVE..Where stories live. Discover now