PART 8

1 0 0
                                    


Keadaan soobin jadi teruk slps seminggu jeongha abaikan soobin..soobin call,chat dan video call tapi jeongha x angkat..soobin yakin jeongha abaikan soobin dengan sengaja..

"Sampai bila kamu nak buat macam nie jeongha?kamu x kesian ngn adik kamu?"-soal hani..jeongha x jawab dan jeongha terus makan..
"Jeongha pergi cafe dulu.."-kata jeongha slpas berdiam diri dan jalan pergi..jeongha langsung x nak bahas pasal soobin..jeongha kecewa soobin backup love bukannya jeongha...hani mengeluh dan geleng kepala..hani x tau nak buat apa utk lembutkan hati jeongha..

--at kolej--

Soobin banyak temenung dan jarang senyum..soobin sibukkan diri dngan membaca dari jawab soalan yg ditanya oleh kawannya rachel dan kai..rachel dan kai pnat bertanya sbb soobin x akan jawab bila dorang tanya..

"Senior love,apaa yg senior buat kat sinie?"-soal rachel ramah bila nampak love ada didepan tempat rachel,kai dan soobin selalu lepak..
"Blh kita cakap skjp?"-soal love pada soobin..soobin diam..
"Soobin senior nak cakap ngn kau la"-kata rachel slps soobin diam x bergerak dan x bersuara
"Aq x nak cakap ngn sesiapa"-balas soobin kasar..
"Tapi aq nak cakap ngn kau"-kata love
"Senior nie x paham bahasa ke?saya x nak cakap ngn sesiapa..paham?"-kata soobin dan pandang love..
"Kau bnci aq?"-kata love tiba2..soobin pandang love tapi x jawab apa..love rasa bertapa sakitnya soobin walaupun hanya tgk dalam mata soobin..love senyum dan jalan pergi..love x nak tambahkan masalah soobin..soobin menngeluh bila love pergi..

"Dorang ada masalah ape?"-soal rachel pada kai..kai dan rachel pelik tgok love dan soobin macam kekok..dorang macam ada masalah tapi x nak cakap dan berbincang antara satu sama lain..
"Dah jangan sibuk hal org"-kata kai dan luku kepala rachel..rachel mengadu sakit dan tunduk..kai tahu mana titik lemah rachel..

SKIP..

Jeongha temenung dan pandang sungai..jeongha rasa sejuk hati dan x de masalah slps tgk sungai yg berda didepan matanya..

"Apa yg aq buat nie btul ke?""X rasa kjm sangat ke utk soobin?""Tapi aq x nak ada keluarga pembunuh utk ada dalam family aq""Tapi dia x salah yg salahnya abg dia""Tapi macam mana aq blh hadap adik dia kalau aq bnci abg dia?""Ah stressnya!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Apa yg aq buat nie btul ke?"
"X rasa kjm sangat ke utk soobin?"
"Tapi aq x nak ada keluarga pembunuh utk ada dalam family aq"
"Tapi dia x salah yg salahnya abg dia"
"Tapi macam mana aq blh hadap adik dia kalau aq bnci abg dia?"
"Ah stressnya!"

Kepala jeongha pening memikirkan masalah yg dia hadapi slpas tahu perasaan soobin pada love..jeongha cuba nak memaafkan tapi x sangka kena secepat nie..jeongha masih blm ready..jeongha x nak lpskan kemarahan bila love bersama dengan soobin..jeongha x nk jadi kjm tapi hati jeongha yg membuatkan jeongha jadi kejam..

"Maafkan kakak"-kata jeongha..

--kat rumah hani dan jackson--

Soobin call rumah..soobin btul2 rindukan jeongha..soobin sanggup dengar makian asalkan blh dengar suara jeongha..

"Kakak kamu x ada..dia kluar"-kata hani..
"Ye ke?"-soal soobin.. soobin hampa sbb x dapat cakap ngn jeongha..
"Akak kamu ok je sayang..jangan risau..nanti akak jeongha call kamu kalau dia ready..kamu tunggu je eh?"-soal hani..soobin mendehem dan end call...

--TO BE CONTINUE--

FIGHT FOR LOVE..Where stories live. Discover now