PART 2(PENGENALAN YG SINGKAT)

4 0 0
                                    


Soobin baca segala senarai club yg ada..soobin x tahu nak buat keputusan..semua yg ada semua soobin teringin nak mencuba utk belajar..

"Masukla memanah"-kata seseorang..soobin pandang org yg bercakap dan tersenyum...
"Aq rachel dan nie kai..blh kan kita berkawan?"-soal rachel..soobin angguk...
"Wah bestnya..ada juga org hensem nakk kawan ngn aq"-kata rachel sambil pandang kai...kai geleng kepala tgk perangai rachel..rachel da lama curi2 pandang soobin yg keseorangan..

"Aq nak kau bagi keje yg bagus utk perempuan nie"-kata bright pada pembantu peribadi nya iaiitu rose..rose pandang fail yg bright bagi dan baca segala maklumat yg ada..
"Tapi tuan knp tuan nak saya buat macam tuh..saya yakin dia pasti tolak punya"-kata rose..bright pandang rose x puas hati..
"Aq suruh buat tuh buat je la..jangan la nak banyak cakap.."-balas bright..
"Saya knl dia..dia saudara saya..lee jeongha"-kata rose..bright terkjut..


SKIP...



"Jeongha"-panggil rose berbisik ditelinga jeongha berhenti buat keje dan pandang rose..
"Hei kau buat apa datang sinie?"-soal jeongha..jeongha rindu ngn rose sbb dorang dah lama x jumpa..
"Boss aq ajakk aq makan at sinie..katanya at sinie kopi makanan dia sedap..so aq ikut je la..maknan free kan siapa yg nak tolak"-kata rose sambil senyum lebar...jeongha bagi ruang utk rose duduk..jeongha tergamam tgk org yg baru masuk cafe...
"Bright"-gumam jeongha..
"Hah jeongha nie boss aq tuan bright ittipat..tuan nie saudara saya lee jeongha"-kata rose sambil pandang bright dan jeongha..
"Weh aq ada banyak keje at belakang...nanti ada yg ambik order kau"-kata jeongha dan terus g belakang..jeongha sempat panggil sein utk ambik order rose dan bright..


SKIP..


Jeongha masak banyak2 utk soobin...soobin balik dari kolej slps 2 minggu blajar..soobin tinggal at dorm sbb rumah jeongha dan soobin agak jauh dari kolej..hanya sebulan 2 kali je soobin balik..rindu tapi x nak mengaku..

"Kakak x pnat ke masak banyak2?"-soal soobin..jeongha geleng kpla laju..
"Akak x akan pnat utk masak maknan utk adik kesayangan akak nie"-balas jeongha dan hidangkan segala makanan yg jeongha masak..hani dan jackson outstation sbb tuh x ada sekali..
"Macam mana blajar ok?"-soal jeongha..
"Ok je akak..bin ada ramai kawan"-jawab soobin...soobin selalu panggil diri sendiri "bin" dan hanya jeongha,hani dan jackson sahaja yg blh panggil soobin "bin"..(nama manja la maksudnya)..
"Bagusla..senang akak dengar.."-kata jeongha dan lega..jeongha sangat2 risau pasal soobin sbb pertama kali soobin tinggal jauh dari jeongha..
"Akak pun sama..jaga diri elok2..jangan sakit..kalau bin tahu akak sakit bin rela tinggalkan semuanya dan pergi kat akak"-kata soobin..jeongha angguk dan senyum..jeongha pandang soobin lama2 sbb terlalu rindu..rindu satu2 nya adik dan ahli kluarga yg jeongha ada..


SKIP..


"Kami dari"-kata terhenti bila jeongha hentak meja kuat2..
"Tlg pergi dari sinie dan cakap ngn tuan korang aq x perlukan bantuan dia utk cari keje yg bagus..keje yg aq ada nie da cukup bagus la"-kata jeongha kasar..jeongha rimas dan sakit hati dengan dua mamat bawahan bright..selalu cakap bnda yg sama tiap2 hari walaupun dihalau dengan kasar oleh jeongha..
"Tapi cik"-
"Maafla ye encik fong dan encik tommy..saya langsung x berminat.. berapa kali saya nak cakap yg saya X BERMINAT"-kata jeongha..muka jeongha merah sbb terlalu geram..
"X sangka kau setegas nie"-kata bright sambil peluk tubuh..jeongha langsung x perasan bila bright masuk..fong dan tommy tunduk takut nak pandang "tuannya"..jeongha balas peluk tubuh dan pandang bright dengan pandangan jijik..
"Knp dia sebenci nie ngn aq..dia tahu ke aq punca kematian mummy daddy dia?"-gumam bright..first time ada yg berani lawan mata ngn bright..

"Soobin kau macam x berminat je masuk club nie"-kata rachel sambil pandang soobin yg macam boring pandang sekeliling..
"Aq suka la..just aq teringat seseorang bila pandang memanah"-kata soobin dan usap kepala rachel..soobin rasa serba salah buat kawan dia risau pasal soobin..cukupla jeongha,hani dan jackson risau..soobin x nak tambah lagi..
"Btul nie?"-soal rachel..
"Btul"-balas soobin dan senyum..rachel balas senyuman soobin dan pandang depan..rachel agak pendek dari soobin sbb tuh bila borak rachel akan dongak pandang soobin dan kai..

"Aq rsa dorang ada something la"-bisik tzuyu sambil pandang soobin dan rachel..
"Aq pun rasa macam tuh..bukan main rapat lagi dorang aq tgok"-kata momo pula..
"Ish dah2 la tuh usha org..kita datang sinie nak tgk junior memanah...bukan nak busybody hal org lain"-kata love..love suka pandang soobin..love terkjut bila nampak soobin at club memanah..love x terfikir pula soobin akan masuk club memanah..

Love,momo dan tzuyu senior tahun kedua dan pemain yg agak kuat dan serius bila megang panah..mata muka dorang terus berubah 100%

~~TO BE CONTINUE~~

FIGHT FOR LOVE..Where stories live. Discover now