~~tlg vote ye slps baca..saya nak tahu cerita saya buat best atau x..tq pada yg sudi baca~~
---at seoul---
Jeongha siap buat 50 manisan pembukaan for new dessert

CHEESENUT
"X sangka laku keras kau punya dessert"-kata vanessa..vanessa sepupu belah ayah jeongha dan vanessa dan jeongha sangat2 rapat..
"Tuhla..esok aq balik thailand tau"-kata jeongha...
"Kau x pnat?kau semalaman x tido sbb buat cheesenut..kau balik lusa la..esok rhatt at sinie"-kata vaneesa..jeongha geleng..
"Aq rindu ngn soobin"-kata jeongha sambil senyum lebar..jeongha fikir nak tgk soobin at kolejnya..
"Yela kau nie asyik2 pikir pasal soobin aje...esok aq hanntar kau at airport..jangan mengada nak g naik teksi"-ugut vanessa..jeongha x suka susahkan org lain sbb tuh jeongha akan naik teksi berbanding susahkan vanessa utk hanntar jeongha g airport..
"Yela"-balaas jeongha..SKIP..
"Aunty macam mana blh jatuh cinta ngn uncle?"-soal soobin tiba2..tersedak jackson and hani dengar..hani pandang soobin plik..x pernah2 soobin tanya tiba2 soobin tanya..
"Knp nak tahu?bin da jatuh cinta ngn seseorang eh?"-soal hani dan cuit2 bahu soobin..soobin geleng laju..
"Soobin tanya je,x de kaitan ngn sesiapa pun"-balas soobin cuba menafikan..soobin x tenang selps love muncul dalam hidup soobin..soobin rasa sakit,kecewa bila love bercakap atau rapat ngn lelaki lain dan soobin akan happy bila nampak love...
"Cinta tuh datang secara tiba2..kita x rancang utk ada tapi dia muncul sendiri..as laki kita nak dia selalu ada at sisi kita,x nak dia rapat ngn org lain takut kita hilang dia sbb kan laki yg dia rapat..maybe rasa sakit at dada tanpa sdar tapi x lama..kamu akan paham bila fikir blh x tgk dia ngn org lain atau lpaskan peluang yg ada macam tuh je"-kata jackson panjang lebar..soobin mengeluh dan tunduk..hani risau..hani takut soobin suka org yg x btul dan suka mainkan perasaan org(playgirl)=at airport thailand=
Jeongha da sampai thailand..jeongha terus g kolej soobin utk buat kejutan at soobin..
"Wow besar juga bila tgk dpan2"-kata jeongha..jeongha tgk sekeliling..jeongha jalan2 tanpa sedar jeongha ada at dewan utama..
Tiba2
"X sangka jumpa kau at sinie"-kata bright..jeongha pandang bright yg berada didepannya..jeongha jeling bright..
"Kau buat apa at sinie?"-soal bright..
"Nape nak tahu?"-soal jeongha kasar..jeongha chat soobin yg jeongha ada at kolej..jeongha langsung x de mood lps tgk muka bright tapi ada satu rasa plik bila nampak bright..jeongha pun x tau apa maksudnya tapi jeongha abaikan semuanya dan pentingkan soobin dari dirinya..=at cafeteria=
Jeongha makan sambil tunggu soobin habis kelas..jeongha makan agar banyak sbb x makan tgh hari lagi..jeongha tiba2 rasa sakit hati nampak bright bersama sama seorang gadis yg agak muda dari bright dan makan sama2..jeongha cuba hiraukan dan teruskan makan tapi selera jeongha hilang..
"Akak"-panggil soobin dan peluk jeongha..jeongha x perasan soobin da duduk sebelah jeongha dan peluk jeongha dari sebelah..jeongha balas pelukan soobin dan senyum..
"Rindunya at adik akak nie"-kata jeongha dan usap rambut soobin dengan lembut..soobin pandang jeongha dengan senyuman lebar..
"Bin pun..akak da x nak makann lagi?"-soal soobin lps nampak jeongha da ltak sudu dalam pinggan dan jauhkan pinggan sikit dari jeongha..jeongha angguk..
"Akak da kenyang..bin nak ke?"-soal jeongha..bin angguk dan tarik pinggan at depan dia dan makan dengan lahap..soobin akan ada selera makan kalau ada jeongha at sebelah..(manja😴)
"Makan banyak2"-kata jeongha..jeongha layan soobin sama macam at rumah dan soobin langsung x de rasa malu bila jeongha layan soobin manja at depan org ramai..tapi..ada seseorang yg panas hati tgok keakraban dorang dan org tuh adalah bright dan love...bright datang kolej love sbb love ajak dan bright datang mewakili familynya utk uruskan bantuan yang kluarga ittipat buat..love murung dan bright jadi tegang bila tgk keakraban jeongha dan soobin yg rapat sangat...SKIP..
Love tgk soobin training basketball bersama sama tzuyu dan juga momo..mata love btul2 arah soobin yg tgh panaskan badan..tapi perasaan cemburu masih lagi ada membuatkan love murung dan x pandang soobin lagi..hati love sakit..tanpa sedar soobin juga pandang arah love..soobin plik selalunya love akan pandang dia dan tersenyum manis tapi harinie love muram dan macam larikan pandangan bila soobin pandang love..
"Soobin jom ambik tempat"-kata namjoon..namjoon ketua pasukan basketball..soobin lari masuk dan lupakan pasal love utk sementara waktu dan bagi 100% perhatian utk latihan..
"Kau ok ke love?aq tgk kau muram je"-kata momo..love angguk..
"Kau ada masalah family ke?"-soal momo lagi..love geleng..
"Dahtu knp kau masam je dari tadi aq tgk"-soal momo lagi..momo x mengalah soal selagi love x bersuara utk jawab...momo yakin love ada masalah..
"X ada apela"-jawab love..love senyum at tzuyu dan momo dan pandang ahli basketball yg latihan tapi momo and tzuyu plik knp love x pandang soobin..selalunya love mesti akan perhatikan soobin dan membebel pasal soobin seolah olah soobin boyfriend love tapi harinie love jauhkan diri dari soobin..momo tzuyu yakin yg love bergaduh ngn soobin.."Kau ada masalah ke?"-soal namjoon..namjoon tgk permainan soobin agak teruk..
"Ok.."-jawab soobin..
"Kalau ada masalah lbh baik cpat settle kan...nanti perlawanan kita terganggu pula..kita lagi 3 hari ada perlawanan ngn kolej engineering so please settlekan dan jadi diri kau yg dulu..aq x pilih kau senang2 kalau kau x berbakat"-kata namjoon dan tepuk bahu soobin..soobin mengeluh dan angguk..namjoon tinggalkan soobin sorang2 sbb namjoon nak g mandi dan namjoon ada klas seterusnya dalam 30 minit lagi..soobin basahkan diri ngn air hujan..soobin x tahu dan plik ngn perasaan dia sendiri dan knp dia jadi risau bila tgk perubahan love x macam selalunya.."Tlg bagitahu apa makna semuanya"-kata soobin dan pegang dada...
SKIP..
"Mana love mama?"-soal bright plik bila love x turun2 sarapan..
"Love demam..badan dia panas sangat"-kata mama love dan bright puan ittipat..
"Bila demamnya mama?smlam bright g kolej makan tgh hari ngn dia dia ok je..x kan la bright x sempat jumpa dia malam semalam terus demam?"-soal bright plik..mama love dan bright mengeluh..
"Mama x tau..dia balik2 ngn muka bengkak and terus demam slps berehat..mama pun plik"-kata mama bright dan love..
"Dia x bergaduh ngn org kan?"-soal bright risau..walau macam mana pun love ttp adik bright kesayangan bright walaupun love dan bright jarang jumpa..
"X adala..mama rasa mungkin love baru putus cinta..sbb bengkak dia macam baru lps nangis"-kata mama love dan bright..
"Lpas nangis?"-soal bright dan pikir..setahu bright love susah nak jatuh hati ngn org apatah lagi menangis disbbkan seseorang..love org yg hati kental dan batu..=TO BE CONTINUE=
YOU ARE READING
FIGHT FOR LOVE..
Random~~sesuatu perkara yg terjadi membuatkan dorang susah utk bersama dan mengatakan cinta utk satu sama lain...dapatkah dorang bersama?~~