"Aaa aok mena ada kerja kosong tek. Kaktok kmk interview ktk saba lok ah" ejen illechil segera bangun dari tempat duduk nya. Ketiga-tiga rakan ejen yang lain ternganga melihat tindakan ejen illechil. Mata mereka masing-masing terbeliak.
"Woi kau pahal" bisik ejen mutawasitah yang perlahan-lahan mendekati ejen illechil. Dikhuatiri ejen perempuan itu mengeluarkan senjata rahsianya. "Apalah salah. Mok juak ada ejen laki bah dah la ensem. Knk mesti rijek nya? Tangga muka jak dah tauk ada talent bagus bah ya" terang ejen illechil yang sedang mencetak sesuatu. Mungkin akan digunakan untuk interview lelaki yang bernama Farraco tadi.
"Gila kau. Klk YB marah camne" "aih sekpa. Lek lah kan nya padah nak carik ejen laki juak nak? Mesti laki ya ada tangga advertisement sik laku kat ig private ejen angel" terang ejen illechil. "Mana kata kau lah. Tapi,pake nama biasa lah jangan pake codename dolok. Aku takut" bisik ejen mutawasitah lagi lalu segera kembali duduk di tempat tadi.
meeting malam ; 8.59pm
"Okay lah kita start meeting seminit awal hari tok. Perkenalkan, ahli baru kita. farraco. Saya tauk ada antara awak semua rasa macam kenak mesti recruit member baru. Tapi sebenarnya saya dah lamak mok nya join kita. Bakat nya macam-macam banyak gik dari takrang" ejen YB memulakan meeting mereka malam itu dengan sindiran. Ejen angel merangkap anaknya sendiri masih tidak berpuas hati mengapa Fer dipilih masuk ke syarikat mereka dan buķannya kekasih hatinya, Danial. "Far pande macam-macam. Sendu nya pro. Masak nya legend. Kuat nya leh tahan sekali tumbok takrang mati katak terus kalah hulk. Bekas athlete rugby sik laku tapi nya left group rugby sebab knk khianat siannya. Dah mala sendu dengan crush jak masa pkp 2020. Lepas ya nya bekas biak ASK, jadi saya yakin nya tere ngehack barang kelak nak Far oh. Muka pengo nya molah orang takut ya best. Ah banyak nak talent nya? Sik kdk takrang nasib saya ngambik takrang join saya" berbuih-buih mulut Ejen YB menerangkan satu per satu kelebihan Far.
"Saya yakin kehadiran far molah kita jadi lebih farfect. Saya berik namanya ejen babyshark lah oh. Mulai ari tok kita ada ahli baru pake dengan takrang kerja yang ada duak nama juak. Selain nama ejen babyshark, Takrang boleh nunggahnya ejen thehulk juak mana² takrang lah. Dah bersurai. Ciau"
Ejen-ejen yang lain semua memberi muka tidak puas hati. Kecuali ejen Illechil yang senyap sejak tadi. Selalunya jika tidak berpuas hati, dia lah orang pertama yang bersuara mengeluarkan pendapat. Contoh yang ketara, ejen illechil berapa kali menghalau ejen-ejen baru yang di ajak masuk oleh ejen angel. Semua dirijek mentah-mentah.
"Oh aok Esok ada task saya nak berik dengan ejen babyshark. Sapa maok dengannya?"
"KMK!" semua mata tertumpu ke arah ejen illechil.
"Kmk boring polah add math. Biar kmk lah dengannya esok"
YOU ARE READING
ejen singlelism
Mystery / Thriller"Gine tok? Sikkan lah nak trap nya gik? Pike murah kah spect nak gugok parit ya?" Soal sophia bingung. Dia telah mengorbankan cermin mata hitam gucci nya untuk menjalankan misi mereka pagi itu "laki tok ugut mok bunoh kita kaktok. nya ugut pake call...