jasmine bergegas ke tingkat bawah dimana suara itu dilaungkan. begitu juga marla dan sophia yang muncul di belakang jasmine. "pahal ngan babyshark ya?" soal jasmine menggunakan codename. hanya sebagai pelindung keselamatan sekiranya ada penceroboh. sophia dan marla menggeleng tanda tidak tahu. setiba dibawah, mereka hairan melihat far yang tercari² sesuatu.
"pahal ktk, ejen babyshark?" soal marla. mereka sudah berkumpul di ruang tamu. "bukan kmk. tadik kmk sorang² dirik rah sitok. illechil gi dapo. tapi lekak ada orang jerit ya kmk sik tauk nya gi sine. gine tok?" far mula panik. marla menggosok belakang far menggunakan tangan kirinya dengan lembut untuk menenangkan ejen baharu tersebut.
"TOLONGGGG!" sekali lagi laungan itu dilaungkan. kali ini mereka pasti dimana suara itu datang. merek berempat bergegas ke stor di belakang dapur. Sophia memberi isyarat tangan untuk mengeluarkan senjata. mereka semua sudah bersenjata. kini hanya menunggu isyarat sophia untuk masuk ke dalam stor itu. "now!"
jasmine menendang pintu stor dengan kuat, membuatkan pintu stor yang berkunci itu terbuka. marla, sophia dan far mengarahkan pistol mereka kearah dua figura di dalam stor tersebut.
"illechil, jangan!" jerit mereka berempat tatkala melihat gadis itu mencekik leher suami mangsa, zikri sehingga mukanya mula merah. muka jane suh juga tidak kurang merahnya kerana marah. "pahal kau illechil?!" soal sophia dalam keadaan tegang. walaupun sedikit marah dengan tindakan jane suh, namun dia masih memanggil jane suh menggunakan codename. jane suh tidak berpaling. nampak betapa marahnya gadis tersebut.
"laki tok ugut mok bunoh kita kaktok. nya ugut pake call. sik guna. gus nya mati dolok" jane suh merampas pistol far yang berada disebelahnya lalu mengarahkan pistol tersebut ke kepala zikri. zikri menjerit ketakutan.
"illechil, jangan illechil. if kau polah camtok, insiden 4004 akan berulang. you know right if insiden camya berulang, kau bukan jak kenak buang agensi, kau ada possibility untuk dibunoh for our agency's safety. tolonglah illechil. jangan polah, okay?" sophia menenangkan jane suh sambil mengisyaratkan marla dan jasmine menurunkan senjata mereka lalu dia dengan perlahan² mengambil semula pistol far yang berada di tangan jane suh. jane suh mengeluh lalu melepaskan genggaman dari leher zikri. mujur ada sophia yang sentiasa ada di sisi jane suh untuk menenangkannya ketika dia tidak dapat mengawal amarahnya.
"besides, aku dapat juak call ya. aku rasa kita semua dapat call ya tol sik?" semua mengangguk. "boh bingong. kmk dah hanta nombo ya ngan tech team. kaktok sidak padah detail nombo ya" ujar jasmine. sophia mengangguk kecil.
marla mendekati zikri yang masih lemah longlai di atas lantai stor lalu mencari telefon pintar lelaki tersebut di poketnya. "nah babyshark. tangga if nombo ya sama ka sik dengan nombo yang call kita tek. anggap tugas² yang kmk org suroh ktk polah tok as practice. lagikpun kita nak determine ktk team apa bah" kata marla sambil menyerahkan telefon pintar milik zikri kepadanya. far memeriksa seketika lalu menggeleng. "bukan nombo yang sama"
"kau ada nombo lain ka?" tanya marla kepada zikri. zikri yang masih lemah itu hanya menggeleng. "tok bukan nombo kau?" zikri menggeleng lagi sekali. antara teknik yang marla pelajari dari kumpulan beta, salah satu cara untuk korek maklumat daripada target ialah apabila target lemah. ini adalah peluang keemasan marla namun zikri memberikan jawapan yang bukan dijangka marla.
"babyshark, check rumah tok balit. ne tauk nya da tapok tepon nya gik sigek" far menerima tugasan yang diberikan oleh marla lalu bergegas masuk kedalam rumah kediaman nur dan zikri
tingg
Tech Team SWK: agent angel
me: ye saye
Tech Team SWK: you from agency singlelism, is it?
me: yes
Tech Team SWK: here are the information you needed
Tech Team SWK:
number +60196373****
recent location: 7902, Marionnete Park, 12th Street, New York, USA
first location: taman matang, Kuching, Sarawak, Malaysia
usage: 2 days since subscribing
me: tq tech team
me: mun da apa² kmk mintak tolong lagi ah
Tech Team SWK: okay
"zikri, kau dah berapa lamak tinggal sitok?" tanya jasmine secara tiba². "5 tahun dah" "baruk² tok kau da balit malaysia x?" "last aku balit malaysia 2 years ago, ya pun tegal raya" jasmine kehairanan. "pahal angel?" tanya sophia. jasmine menunjukkan butiran yang diterimanya kepada jane suh, marla dan Sophia,
"pelik juak. baruk 2 hari nombo tok dipake lekak beli. and yang peliknya, nombo tok cam ekot kita do" kenyataan yang dikeluarkan oleh jane suh itu membuat ketiga² rakannya memandangnya, seolah² mereka terfikir perkara yang sama. tidak lama kemudian, far kembali.
"sik jumpa apa² pun. pake device yang pake carik barang pun x jumpa. kmk just jumpa a few barang x penting. and kmk terserempak ngan maid² zikri tek. sidak ngemas² kakya balit terus" kata² far itu membuatkan zikri keliru. "maid? aku sik pernah ada maid"
mereka berempat memandang satu sama lain. memang sah, 'maid' yang dikatakan far itu adalah pengintip yang mengekori mereka!
"move!" sophia mengarahkan jane suh untuk keluar dan mengikuti pengintip itu. "karma, neutrilizer" marla mengangguk lalu mengeluarkan sejenis alat berbentuk seperti baton lalu meletakkan neutrilizer tersebut di hadapan mata zikri. dia menekan butang di atas neutralizer lalu lampu putih terpancar dari neutrilizer membuatkan zikri rebah dan pengsan. "angel, hack nearest cctv. then if jumpa tracks of pengintip ya send terus ngan illechil" jasmine menerima arahan sophia lalu bergegas mengeluarkan komputer riba bari beg galasnya lalu menekan² sesuatu. dengan itu, lalu rakaman cctv² di Marionnete Park terpapar di skrin komputer ribanya.
"babyshark, angkat zikri and letaknya rah bilitnya. karma, tolong babyshark polah scene bilit as if nya tertido. then kemas² sikit any ngare yang kita dah polah. dah habis ya, masok van terus" far lantas mendukung zikri lalu mereka berdua bergegas ke dalam. "mutawasitah, x jumpa apa² do. as if sidak dapat teleport" kata jasmine selepas beberapa minit memeriksa rakaman cctv. "impossible" sophia menekan butang 'online' pada alat peranti komunikasi pada telinganya, membolehkan ejen² dalam misi ini dapat berkomunikasi antara satu sama lain.
"illechil, progress?" "aku sik jumpa sapa² mysterious do. and rah jeraya tok sikda orang langsung" kata² jane suh itu merunsingkan hati ejen² lain. sophia mengeluh lalu mengurut² kepalanya sedikit. "sekpa. back to the van"
mereka semua kembali ke van berwarna hitam yang diparkir di hadapan rumah pelakon terkenal itu. jasmine menekan² butang pada papan kekunci di dalam van yang dipenuhi dengan skrin² itu. "um, mutawasitah. apa neutralizer?" tanya far secara tiba². "oh aok lupak nak padah. neutralizer tok pake polah target or orang yang xda kenak mengenak lupak sal apa yang berlaku. so, zikri sik kan ingat pa kita dah polah and sapa kita tok" jelas sophia. far hanya menjawab 'ooo'. sebaik sahaja jane suh kembali, mereka pulang ke rumah sewa mereka dengan kecewa. "malam tok kita plan mena² since dah ada orang ekot kita tok. balit tok rest dolok. kol 12am, kita kumpol rah dapo" rancang sophia. yang lain hanya mengangguk kecil tanda setuju.
YOU ARE READING
ejen singlelism
Mystery / Thriller"Gine tok? Sikkan lah nak trap nya gik? Pike murah kah spect nak gugok parit ya?" Soal sophia bingung. Dia telah mengorbankan cermin mata hitam gucci nya untuk menjalankan misi mereka pagi itu "laki tok ugut mok bunoh kita kaktok. nya ugut pake call...