9

29 4 0
                                    

Tepat pada pukul 12am, semua ejen berkumpul di dapor. "Selamak kita rah sitok, kita sikda polah any progress... nampak nya sidak tok professional bukan main2" kata ejen mutawasitah."Tpi kita dah tauk zikri yg plh tok, progress lah ya...masokkan ajak si zikri lam penjara" kata far lagi. "Betol kata far ya"jwb jane suh ringkas.

out of nowhere, ring "speak or say goodbye to your wife...hello, tok ejen YB, pergi ke mackinac bridge 🌉 mun maseh mok kmk idup...You only have one hour left, tik tok tik tok"

"Kita pergi sekarang juak, cepat masok van" jerit sophia.

-skip-

Sophia, marla ,jasmine dan far keluar dari van... jane suh pula bersembunyi di atap bangunan berdekatan, untuk serangan hendap.

"Aaaaaa, sapa tok" jerit ejen karma. Seorang demi seorang semua mula lenyap dari pandangan. Pembunuh itu bukan berseorangan. " hello,ejen lllechil, I see youre the only one not following the rules... Its okay Ill give you another chance... meet me at the beache by 5am, if you still want to see your friends"

-skip-

jane suh tiba di tempat lokasi dgn raqib badmintonnya. Di situ ejen2 lain juga berada di sana, ditahan pekerjanya "Well2, you really do love your friends" sambil mengacukan pistol ke kepala far. " eh kau kak croco , ceo boyak darat tradings" kata jane suh yg baru perasan siapa kah perempuan yg telah mengugut mereka selama ini. Kak croco lalu mengheret far ke tebing tinggi. "Kau iboh nak be speaking gilak eh, maka org Malaysia" kata jane suh sambil mengacukan raqib badminton ke arah mereka. "jane suh tembak jak nya, kmk sik kesah pun mun nya tembak kmk sekali,demi negara kmk sanggup "jwb far lagi."eh kau diam" Marah jane suh yg sedang berfirkir.Jika jane suh menembak kak croco sudah pasti dia akan menembak far sekali bersama. Ejen2 lain hanya mampu melihat, tidak mampu berbuat apa2. Selepas 30 minit berfikir, jane suh membuat keputusannya.

BANG !

Siapakah yg melepaskan tembakan itu. Adakah kak croco atau jane suh.

Ejen lain ternganga melihat jane suh..........dia telah menembak far dgn menggunakan raqib badminton 🏸 berpeluru ciptaan Ejen mutawasitah. Tapi mengapa far dan bukan kak croco yg jelas telah mengugut mereka selama ini. "jane suh phl ktk tembak far, gilakah... ktk ulang kejadian lamakkah" marah Sophia.

"Kmk lah cucuk menteri kewangan yg hilang ya dan juga jiran far "kata jane suh. "so, apa knk mengenak" jwb ejen angel lemah kerana terlalu sedeh melihat mayat far jatoh ke dalam parit beach tersebut. Ejen karma saja yg mendiamkan diri kerana terlalu nebes, muka nya pucat seperti semasa hilang banner di concert Harry styles 10 tahun lepas.

"Far, far, far, nya ingat boleh lepas kedak ya jakkah lepas bakar rumah family aku dan menyebabkan kematian sidak tegal mok harta jak...bila harta sik cukup,kau mok harta penyanyi nur gik.Mesti lekak tauk aku gik idup, kau pande mintak siasat tentang keluarga cucuk yg kau bakar ya, nang mok knk baok kau tok" kata jane suh lagi. Ejen lain mula fhm. Selepas mendapat tahu siapa yg membunoh family nya, jane suh sudah lama membuat plan untuk membalas dendam. "Kakya knk kak croco mok tlg nya juak" tanya ejen karma yg sudah hilang nebes nya. "senanya, far ugut mok pdh ngan pihak media yg senanya jenama boyak darat kmk hanya ada 20% kulit boyak pi rah iklan pdh 100% mun kmk sik tlg nya cover up pembunuhan penyanyi nur " jwb kak croco lemah. "Nya tauk yg kmk xkan tembak nya, sebab ya nya berani mintak ktk tembak kmk,jane suh "tambah kak croco lagi.

ejen singlelismWhere stories live. Discover now