tit tit tit tit hanya mesin yang menunjukkan degupan nadi yang kedengaran di dalam bilik wad itu. Ejen mutawasitah, ejen angel, ejen yb dan ejen karma hanya menjadi peneman setia dua jasad yang masih tidak sedarkan diri di dalam wad itu.
Kejadian aneh semalam cukup mengejutkan seluruh rakyat US, Malah berita mereka turut di siarkan di seluruh dunia. "Kita terpaksa bubarkan agensi kita" kata ejen YB lalu mengeluh. Jarinya masih ligat mengscroll satu persatu artikel recommended pada akaun google nya. 9/10 artikel mengenai mereka manakala satu lagi artikel mencatatkan kejayaan NCT yang berjaya menawan hati wanita seluruh dunia atau erti kata lain sudah mampu mempromosi secara worldwide mengalahkan kugiran pop Korea Selatan yang lain.
"Merapu pun cerita kita tok sekpa. Bubar pun sekpa janji cerita abis. Pelik pun sekhal. Ending nya jane suh an far koma atas katil rah hospital jak pun sekhal" kata sophia seorang diri. Matanya hanya merenung dinding wad itu yang dihiasi dengan polaroid artis kegemaran jane suh dan Far.
Masing-masing hanya senyap, masih sendu mengenang nasib diri, lagi-lagi melihat dua teammates mereka yang kini terlantar di hospital.
Far, kepalanya berbalut. Nasib baik pembedahan semalam berjaya, peluru yang di tembak masuk tepat di tengah-tengah dahinya sempat dikeluarkan. Tetapi dia masih tidak menyedarkan diri.
jane suh, masih lagi pengsan tidak sedarkan diri selepas pengsan semalam. Sebaik sahaja dia menghabiskan ayat terakhir, tubuhnya lemah. Rupa-rupanya, kedua-dua jane suh dan kak croco telah berjaya di godam oleh zikri. Kejadian semalam turut telah dirancang kemas oleh zikri sendiri. Malangnya terkantoi, dan kini zikri meringkuk di dalam penjara. Tiada seorang pun peguam bela ingin membela pesalah terbesar dunia itu akhirnya terus dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup. Ejen YB kini masih keliru. Dia sendiri tidak mengetahui dan mengingati apa task yang telah diberikan kepada anak buah nya.
Rupa-rupanya selama ini kesemua mereka telah digodam oleh zikri. Oleh sebab itu, zikri senang mengetahui gerak kerja dan perancangan mereka. Tanpa disangka-sangka tupai yang melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.
"Kmk kat sini?" Satu suara memecah kesunyian wad itu. Mereka kini memandang Far yang tiba-tiba bersuara "Far!" Kata ejen YB. Lelaki berumur hampir separuh abad itu terus mendekati dan memeluk tubuh sasa Far yang masih lemah.
"Tok semua salah marla molah cita tok gitok. Kelak sekda kmk sekda cita tok best kakya sekdanya pande abis." Ejen YB hanya menggeleng dan menjeling ke arah marla
-end-
1sτ cσмρℓєτє∂ siทgℓєℓisм sнσrτ sτσry єατυriทg єjєท yв τ єr
YOU ARE READING
ejen singlelism
Mystery / Thriller"Gine tok? Sikkan lah nak trap nya gik? Pike murah kah spect nak gugok parit ya?" Soal sophia bingung. Dia telah mengorbankan cermin mata hitam gucci nya untuk menjalankan misi mereka pagi itu "laki tok ugut mok bunoh kita kaktok. nya ugut pake call...