Nee Elizabeth hst. 20

62 4 0
                                    

Rianne's pov.

Ik zit in mijn appartement. Ik kijk naar Buiten, er ligt sneeuw. Ik zie allemaal vrolijke mensen. Mijn buren en andere mensen uit mijn straat zijn de straat aan het versieren. Over een week is het kerst, en ik ben dan alleen. Het liefst wil ik nu naar harry gaan, maar dat kan niet. Over een paar minuten komt Floor.

De bel gaat.
Ik loop naar de deur en maak hem open. Mijn buurvrouw, Elizabeth. Ze is een vrouw van ongeveer 80 jaar ofzo niet dat het me boeit ofzo.

E: dag, Rianne, kom je zo ook naar buiten we gaan gezellig met de straat borrelen.
R: nee, sorry, ik krijg zometeen bezoek.
E: oke, wel jammer hoor. Veel plezier.

Ze liep weg en ik deed de deur dicht.

De bel ging weer. En ik dacht, 'nee Elizabeth ik kom niet naar buiten'. Ik liep naar de deur en deed hem open. Ik zag Floor staan.

F: halloooo
Riep Floor hard.

R: euhh vanwaar ben jij zo vrolijk?
F: omdat ik een verrassing heb voor je.
Ze had een grijns op haar gezicht. Ik kijk haar vragend aan.

F: doe je schoenen en jas aan WE GAAN SCHAATSEN!!!!!!
Riep ze.

Ik zuchtte. Ik had geen zin om naar buiten te gaan. En ik had al helemaal geen zin om iets actiefs te doen.
Ik deed mijn schoenen en jas aan en ging met Floor mee.
15 minuten later komen we aan bij de schaatsbaan. Het enige wat me opvalt is dat er verder niemand is.

R: Floor, volgens mij is het gesloten.
F: nee hoor volg mij maar.

We gaan naar binnen. Dan zie ik harry staan. Als hij mij ook ziet kijkt hij meteen naar zijn schoenen.

F: jullie gaan schaatsen!,!
Zegt Floor vrolijk.
Floor duwt me op een bankje en trekt een van mijn schoenen uit. Ik hou haar niet eens tegen ik weet dat ze toch gewoon door zou gaan.

F: hier doe je schaatsen aan.
Ze duwde een paar schaatsen in mijn handen.

F: harry doe je schaatsen aan. Nu!
H: ja, commandant Floor.
Ik begin te lachen. Harry lacht ook. Floor steekt haar tong naar mij uit. Floor duwde ons de schaatsbaan op.
F: zo. Heb plezier jullie.
Ze knipoogde naar harry. En liep weg.

H: hi..
R: kom we gaan schaatsen.

Ik schaatste een stukje en doe een pirouette, maar dat gaat mis. Ik verlies mijn evenwicht. Harry vangt me op zodat ik niet val. Hij begint te lachen.

H: sukkel.
Lacht hij.
R: je Bent zelf een sukkel.
H: het zal wel
Harry heeft zijn armen nog steeds om mij heen, maar heey, het is harry waarom zou ik er iets aan doen.

¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥¥

Over een kwartier gaat de schaatsbaan weer open voor andere mensen. Dus dan moeten we gaan. We zijn een soort van spastische tikkertje aan het doen. Harry komt achter me aan en ik schaats snel weg. Dan voel ik dat harry mij pols pakt. Hij wil me naar zich toe trekken maar verliest zijn evenwicht en valt op de grond en ik val boven op hem. Al ik van harry af ben gegaan pakt harry zijn arm vast.

H: Auww

*************

We zitten in mijn appartement op de bank. Harry heeft zijn arm in het verband. Het was niet gebroken maar hij moest wel verband om en hij moet rustig aandoen. Harry Kenende lukt dat niet.maar ik kan daar niks tegen doen. Dus.

R: zie je wel jij bent een sukkel
H: maar als je mij niet had dan was 'jij' gevallen dus dan was jij een sukkel geweest.
R: je kan zeggen wat je wil maar ik zal nooit een sukkel zijn.
H: dan heb je pech want je bent al een sukkel.
R: neee dat kan niet.
Zei ik dramatisch. Harry grinnikte.
H: dit is waarom ik zo veel van je hou, ik word altijd vrolijk van je.

Ik zag dat harry moest blozen. Ik glimlachte naar hem.
R: dit is waarom ik zo veel van jou hou, ik word er altijd vrolijk van als je dat zegt.

Harry lachte en sloeg zijn armen om mij heen, en trok mij dicht tegen hem aan. Toen ik naar zijn gezicht keek zag ik dat hij naar mijn keek. Onze gezichten waren heel dicht bij elkaar. Hij kwam nog dichter naar mij toe met zijn gezicht, toen voelde ik zijn lippen op die van mij. Wat had ik zijn lippen gemist. Ik deed mijn armen om zijn nek heen. Hij had zijn arme, die niet in het gips zat, om mij middel.

'Ik zie dat het gezellig hebben' hoorde ik ineens iemand zeggen

Love StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu