part'1

58 14 0
                                    

Jam di dinding menunjukkan pukul 10 pagi.

tap! tap! tap!

bunyi tapak kaki kedengaran

"hmmm"cermin mata dipakai.

"YA ALLAH ika kau ni anak dara takkan pukul 10 bru nak bangun" marah mamaku.

Aku mengambil tuala lalu diletakkan keatas bahu.

"huargghh"

usai mandi aku turun kebawah untuk manikmati sarapan.

"ika mama nak cakap sikit ni" kerusi ditarik

"apa ma"

"harini kak ina dengn abang ipar kamu nak balik.Tolong la kemas apa yang patut.Halaman rumah,ruang tamu dengan bilik kak ina tu.Da lama da bilik tu terbiar , dah berhabuk lantai tu .Ha lepas tu tolong tukar cadar sekali ya"ujar mama

"hmmmmphh"menarik nafas tanda geram.

"Baik ma"balas ku

Bukan mak jadi anak derhaka tapi kak Ina tu the king of the world ke sampai semua sudut rumah nak kena kemas.

Keesokannya

"assalamualaikumm!" pintu rumah diketuk.

aku membuka pintu dan kelihatan kak ina sedang membawa sebuah beg yang besar.

"waalaikumussalam kak ina.Awal sampai"tangan dihulurkan lalu dicium.

"rindu kat ika la"

Wau blushing saya! grrr

Kak ina ni kadang aku sayang,kadang aku benci.Sampai teruk aku maki dia kalau dia cari pasal dengan aku.


********************************************

kruk kruk kruk

Kerepek dikunyah sambil menonton televisyen.

kelihatan Kak ina menuruni tangga dengan berpakaian serba lengkap.

"Tudung shawl,jacket,wah handbag.Macam nak pergi somewhere je kak ina"siaran ditukar.

"Haah , nak pergi bandar"

"Buat apa?"tanyaku.

"Jalan-jalan je.ika nak ikut?"

Kepala digaru tanpa rasa gatal.

"Kenapa?"stokin disarung.

"Ermmm..ika tak ada duit la kak nak shopping"keluhku

"Tak apa tak payah fikir,kalau nak ikut pergi siap cepat"ujar kak Ina.

"HA!"jeritku teruja.

Dengan teruja aku menuju ke bilik untuk bersiap.Aku mengenakan blouse bewarna hitam dan tudung bawal pink belacan.

Setibanya di mall

"ika,nak tak baju ni sesuai dengan ika.kak ina belanja.ambiklah" baju dilihat lihat padan jahitannya.

Waaaaa ni aku suka ni.Aku sayang kau kak.emmmm bestnyaa grrr.

jam menunjukkan pukul 9.00 malam
setibanya dirumah,aku membersihkan badan dan menunaikan solat isyak.

Usai solat,badanku dihempaskan ke atas katilbqueenku yang lembut lagi gebu.

Tanpa menanggalkan telekung , aku terus terlelap kerana tidak dapat menahan mata yang sudah kuyu.


~to be continued~

ORDINARY GIRL✔️ [OG]Where stories live. Discover now