TRS: Chapter 5

101 4 0
                                    

Zehan dan niena sedang membuat rondaan di sekitar kawasan sekolah untuk memastikan tiada pelajar yang melakukan kesalahan jenayah seperti merokok. Mereka berdua berjalan ke arah blok yang terletak di belakang blok Temenggung. Di situ merupakan port budak-budak nakal sejak dari dulu lagi.

Walaupun telah banyak kali diserbu oleh guru disiplin dan pengawas yang bertugas,mereka tidak tahuh serik. Yang mereka tahu hanyalah kepuasan mereka. Kadang-kadang mereka hanya menganggap amaran yang diberikan oleh guru disiplin dan pengawas sekolah hanyalah sebagai gurauan. Mereka tidak takut kerana kebanyakkan ibu bapa mereka merupakan orang yang berjawatan tinggi di sekolah tersebut.

"Zehan kau perasan tak yang geng gedik tu selalu je perhatikan kita? " tanya Niena.Sudah seminggu dia memerhati tingkah laku Sakinah dan rakan-rakannya. Nampak sangat yang dia  orang masih tak puas hati bila dapat tahu yang dia orang dah pindah balik dekat sekolah ni.  

"Tahu" jawab Zehan sambil meliarkan matanya ke sekeliling kawasan sekolah. Dia ingin melihat pelajar yanng sering membuat masalah di sekolah tersebut.

"Biarkanlah dia orang tu. Yang penting kita proceed dengan apa yang kita dah rancang dulu and jangan sampai ada orang lain tahu hal ni selain kita. Aku nak tengok sampai bila dia boleh simpan rahsia yang besar ni daripada kita. Aku tahu semua yang terjadi selama ni memang racangan dia dari dulu lagi." kata Zehan dengan tegas. Dia sangat yakin yang semua yang terjadi selama ini memang telah dirancang oleh Sakinah dan rakan-rakannya.

"Lah sini rupanya kau eh? Merata-rata tempat aku gi cari korang." kata Shafikah sinis. Sejak dari tadi dia tidak melihat kelibat the jebons. Rupanya mereka sedang menjalankan tugas. 

Macamlah tak tahu yang si Shafikah tu suka sangat nak cari salah  orang terutamanya the jebons. Dia takkan berhenti selagi the jebons masih bersenang lenang di hadapan mata mereka. 

"Panjang betul umur kau kan?baru je kita orang gosip pasal kau tadi. " kata Zehan sambil memandang ke arah Shafikah. Anti betul dia dengan shafikah sejak dari dulu lagi.

"Lah ye ke? Aku tahu lah aku cantik takyah nak gosip sangat pasal aku. Jeles eh sebab aku cantik? Kalau jeles cakap je takyah nak mengumpat pasal aku dekat belakang. " kata Shafikah dengan angkuh. Memang perasan betullah. 

Kawan Shafikah yang lain hanya mendiamkan diri tanpa ada niat untuk masuk campur.

"Yang kau cari kita orang kenapa? Dahlah tak di undang tiba-tiba je nak jumpa kita orang. Buang tabiat eh? Ke korang memang suka jumpa dengan kita orang ni. Rindu eh?" kata Niena dengam sinis.

" Perasannya. Siapa je yang nak rindu korang ni. Buat semak." sampuk Adriana sambil tersenyum mengejek. 

" Aku tak cakap dengan kau so diam " kata Niena kepada Adriana. Pantang betul dia bila ada yang menyampukk perbualan mereka.

" Eh marah ke cik kak? " Adriana sengaja mahu menaikkan kemarahan Niena. Memang rancangan mereka untuk membuat The Jebons naik angin sehingga mereka boleh mencetuskan pergaduhan. Memang licik betullah dia orang ni.

" Dah tahu tanya pulak. Kat mana kau letak otak kau ni? Ke kau takde otak sebab tu tanya soalan yang kau sendiri dah tahu apa jawapannya." celah Zehan dengan sinis.

" Hmm memandang aku malas nak layan korang dekat sini. Buang masa aku je,kau nak cakap apa tadi?" Niena ingin tahu apa yang ingin dikatakan oleh Shafikah .

"Aku just nak bagi warning. STAY. AWAY. FROM. THE. KNIGHTS. kalau aku tengok korang rapat dengan The Knights siap aku kerjakan." kata Sakinah sebagai amaran.

"Aku tanya orang lain, orang lain pulak yang jawab haihh. Ni kalau dalam exam ni soalan tanya lain mesto korang jawab lain kan? " ujar Niena. Haaa kan dah kena.

The Royal School (EDIT VER)Where stories live. Discover now