"Please guys jangan jadi budak-budak kat sini. Behave yourself please" kata Farah lalu keluar dari bilik tersebut.
Dia tidak suka melihat perangai the knight yang sambil lewa. Dia nak berbincang tentang tugasan dengan the knight tapi dia orang boleh pulak nak bergurau dekat situ. Geram pulak rasanya.
"Alaa chill la guy" kata Darean. Dia cuba menahan Farah yang ingin melangkah keluar dari bilik mesyuarat.
"Memandangkan kita akan berkerjasama nak pulihkan balik disiplin sekolah ni, apakata kita jadi kawan. Kalau kita semua berkawan,senanglah kerja kita nak bertugas dan selesaikan semua masalah disiplin sekolah ni nanti." kata azizi lalu menghampiri Nuraini. Dia ingin melihat respon yang diberikan oleh Nuraini.
Nuraini yang menyedari Azizi yanhs semakin mendekatinya terus memalingkan mukanya ke kiri dan bergerak ke belakang sedikit.
Suasana di dalam bilik mesyuarat tersebut kembali sunyi. Tiada seorang pun yang mengeluarkan suara.
"So macam mana guy? " tanya Zehan. Dia ingin memecahkan kesunyian yang sedang melanda di dalam bilik mesyuarat tersebut.
"Terpulang" kata Izzati dan Hidayah dengan serentak.
Selepas berkata begitu Izzati dn Hidayah pun terus keluar dari bilik tersebut.
"Kalau kitaorang setuju nak berkawan dengan korang nanti kitaorang bagitahu. " kata Sakilla.
"Dan satu lagi. Besok kalau ada pelajar yang buat masalah jangan segan-segan nak bagitahu kat kitaorang. Nanti tahulah kitaorang nak buat macam mana okey. " kata Syikin.
Dan mereka pun keluar dari bilik tersebut.
The knights yang mendengar hanya mampu menganggukkan kepala.
Tidak sempat the knighy untuk menahan the jebons dari keluar dari bilik tersebut. Mereka sebenarnya ingin berbincang dengan the jebons tentang tugas yang akan dia orang laksanakan pada tahun ni. Tapi semuanya terganggu akibat rakannya yang terlampau ingin berkenalan dengan the jebons.
"Kau ni cubalah bincang dulu pasal tugas barulah nak berkenalan ke. Kau nak jadi kawan dia orang pun takpe kalau kita dah habis bincang pasal tugas. " kata Haikhal.
Tergendala hasratnya untuk berbincang dengan the jebons. Terpaksalah mereka mencari masa lain untuk berbincang pasal tugas mereka.
"Kau ni lain kali cubalah jaga perangai tu elok sikit. Kan dah kena sound dengan Farah. Kau ni,hari tu dah Farah bagi nasihat dekat kau. Takkan tak dengar." kata Syikin kepada Haliza. Dia tidak mahu melihat Farah bermasam muka dengan mereka akibat tingkah laku Haliza sebentar tadi.
"Yelah" jawab Haliza dengan lemah. Dia mengaku semuanya memang salah dia. Kalau dia tak cakap macam tu tadi, mesti dia orang dah habis berbincang tentang tugas mereka.
Mereka terus bergerak ke kelas kerana sekarang merupakan masa Cikgu Aziz.
Cikgu Aziz merupakan cikgu fav the jebons yang mengajar subjek sejarah. Tiapa kali mengajar, pasti ada sahaja nasihat yang terselit dalam cerita yang di sampaikan.
Sebab itu jugaklah mereka selalu lulus dalam subjek sejarah kerana mudah faham dengan cari cikgu Aziz mengajar. Kalau nak diharapkan mereka untuk baca buku rujukan sahaja, alamatnya memang ke lautlah markah sejarah mereka.
Bukannya tidak tahu yang the jebons ni bukannya jenis yang suka membaca buku rujukan sejarah. Baru baca tak sampai lima minit, mesti ada yang terlelap.
🌸🌸🌸🌸
Petang
"Aku tengok kan The Jebon tu semua dingin je. Kau tak tahu apa-apa ke Azizi? Kau kan sekolah dekat sini dari form 1 lagi. " kata Ambrose.
"Haah diaorang memang macam tu. Tapi dulu diaorang ni dingin sangat. Kira okeylah tahun ni boleh buat main-main lagi. Dia orang tu dah boleh bawak bergurau dah sekarang ni, so korang tak perlulah nak risau sangat dengan dia orang tu. Tapi dua orang tu je lah yang tak berubah perangai. Asyik dingin je. Aku pun tak tahu asal dia orang dua masih kekal macam tu. Macam takde perasaan je aku tengok." kata Azizi.
"Siapa? " tanya Haikal.
"Hidayah dengan Farah lah. Tak kan korang tak tengok pagi tadi masa Darean nak berkawan dengan diaorang, muka bukan main dingin lagi dia orang bagi. Kalau nak diharapkan dia orang bagi muka senyum dekat kita ni,memang tak mendapat lah. Lupakan je hasrat korang yang nak berkawan dengan dia orang." kata Azizi.
"Hmmm macam takde harapan je nak berkawan dengan dia orang lepas dengar apa yang kau cakap ni" ujar Marteen.
The knight berborak kosong sementara menunggu Si Fahmi datang. Alahai lambatnya budak ni nak sampai.
Fahmi yang baru datang terus menyerbu ke arah The knights yang berada di penjuru gym dengan nafas yang tercungap-cungap.Maklumlah baru je lepas berlari.
"Kau ni dah kenapa? Aku dari jauh lagi dah tengok kau lari macam kena kejar dengan hantu pun ada. Ada hantu yang kejar kau ke tadi" tanya Imad.
"Tadi masa aku nak naik, aku ada terserempak The Jebon's kat parking lot." kata Fahmi sambil tercungap-cungap tidak cukup nafas.
"Cuba ambil nafas dulu lepas tu barulah korang cerita dekat kita orang" ujar Haikal. Tak menyempat betullah budak ni.
"Wey tu bukan diorang ke? " tanya Fairul dan menunjuk ke arah the jebons yang baru sahaja masuk ke dalam kawasan gym.
"Haah diaorang lh tu. Power gila diaorang ni sampai pergi gym" kata Kamal.
"Tu lah, jarang tau tengok budak perempuan yang main gym ni. " ujar Imad tidak percaya apabila melihat the jebons juga berada di gym.
The Jebon's yang baru masuk ke dalam gym terus terpandang The Knights yang berada di penjuru gym. Mereka hanya memberikan jelingan tanpa ada senyuman di wajah mereka.
"Diaorang ahli dekat sini jugak ke? " tanya Nuraini setelah melihat Knights yang berada di penjuru gym.
"Entahlah mungkin kot. Malas aku nak kisah pasal diaorang ni. Baik aku buat exercise daripada fikir pasal diaorang tu. Buat semak otak aku je" kata Farah dingin. Dia malas nak ambil tahu pasal the knight.
Setelah berkata bergitu, The Jebon's pun bergerak ke penjuru gym yang bertentangan dengan The Knights.
Setelah hampir 2 jam di gym, The jebon's dan The knights pun pergi meninggalkan gym untuk pulang ke rumah.
The Knights telah terserempak dengan The Jebon's di parking lot. The Jebon's yang melihat kewujudan The Knights di situ hanya memberikan jelingan tajam.
"Sombong betul korang kan."tegur Kamal. Dia memang berniat mahu menegur sikap the jebons yang terlalu sombong baginya.
"Korang cakap dengan siapa eh? Dengan kita orang ke? Sorrylah tak dengar " tanya Izzati sengaja mahu menyakitkan hati Kamal.
"Kitaorang cakap korang lah. Tak tahu nak tegur ke? Adab korang mana " kata Haikhal lantang. Tidak takut langsung dengan pandangan yang diberikan oleh the jebons.
"Ada masalah dengan korang ke kalau kitaorang tak tegur korang?" Kata Hidayah.
"Yelah.. Kita kan kawan kan? " kata Ambrose.
"Sejak bila kita kawan? Pergi blah lah buat semak mata aku je tengok korang ni. Jom guys kita balik. Sakit mata aku tengok diaorang ni." kata syikin.
"Hmm tu lah. Dahlah kat sekolah jumpa diaorang, kat luar pun jumpa jugak. Malang betul nasib." kata Niena.
Lalu mereka pun berlalu pergi ke kereta masing-masing dan meninggalkan The Knights yang terpinga-pinga.
To be continue
YOU ARE READING
The Royal School (EDIT VER)
Ficção Adolescente"Aku akan pastikan aku dapat yang aku nak"-Sakinah. "Kau tak kan dapat satu pun dari kita orang. Sebab benda tu memang hak kita orang " - Farah. "Aku akan rampas The Knight dari the Jebons " Sharifah. ********** "Saya suka awak"- Darean. "Apa ya...